ANNO 1404

  1. خانه
  2. مستندات
  3. ANNO 1404
  4. فصل ۸: ارکان عدالت

فصل ۸: ارکان عدالت

 

شما به منظور مبارزه با کاردینال لوسیوس و محقق نمودن دستور امپراطور به سرزمین خود بازگشته اید. اما او قبلا جزیره شما را نابود کرده است! ماری دی آرتویز بخوبی مبارزه کرده اما نیروهای او در حال تضعیف هستند. در این اثناء لرد نورثبورگ از شما میخواهد که برای تکمیل کلیسای جامع سلطنتی در شهر کلیسای جامع به او کمک کنید.

فریب تایمر ساعتی واقع در گوشه بالا سمت چپ را نخورید – زمان بسیار کوتاه است. شما بایستی سه مرحله ساخت کلیسای جامع سلطنتی را هر یک در زمانی کمتر از یک ساعت به انجام برسانید. مرحله اول قبلا انجام شده است؛ شما اکنون در مرحله دوم هستید که برای تکمیل شدن نیازمند ۲۴۰ تن چوب و ۴۰۰ تن ابزار میباشد. البته این مراحل شبیه ساختمان سازی نیست؛ شما ۲۴۰ تن چوب و ۴۰۰ تن ابزار بدست نمی آورید که فورا مرحله را کامل کنید، بلکه برای ساخت کلیسای جامع منابع بیرون از ذخایر شما مصرف میشود.

در ابتدا منو مرکزی را باز کنید. آرشیو فعالیت را آورده و سرعت بازی را کاهش دهید. هر ثانیه ای را که ذخیره کنید بعدا بخوبی میتوانید از آن بهره برداری نمایید. سپس کشتی خود، نپتون، را انتخاب کنید و آن را به سوی جزیره وزیر در جنوب بفرستید. مکان آن با نقطه زرد رنگ کوچکی در نقشه کوچک نشان داده میشود.

سپس ارتقاء مستقیم (ascension rights) را خاموش کرده و کلیه مالیاتها را در منطقه زرد رنگ قرار دهید. یک خانه نجیب زاده را انتخاب کرده و نان و نوشیدنی را خاموش کنید. اکنون شهر را برای یافتن ساختمانهای فروشگاهی بزرگ بلااستفاده جستجو کنید. یکی در شمال غرب در نزدیکی یک کلیساست و سه تای دیگر در گوشه شرقی شهر قرار دارد. کلیه آنها را خراب کنید. سپس به گوشه جنوبی زیستگاه خود نگاه کنید. در آنجا چند خانه متروکه و یک محوطه باز که برای بازار مناسب میباشد میبینید. یک بازار در آنجا بنا کنید. در قسمت جنوب کمی دورتر دو مزرعه گندم، یک نانوایی و یک آسیاب میبینید. مطمئن شوید که حداقل ۲۰ تن نان در انبار دارید، سپس نانوایی، آسیاب و مزارع را خراب کنید.
به جزیره واقع در شمال، کارلینگهام، نگاه کنید. کلیه کارخانه های ساخت نوشیدنی، مزرعه گیاهان و مزرعه محصولات را خراب کنید.

به شهر کلیسای جامع بازگشته و مالیات روستائیان را در ناحیه سبز رنگ قرار دهید. این کار باعث حرکت و سکونت روستائیان در خانه های متروکه میشود. اکنون به شرق شهرتان نگاه کنید تا چندین کلبه جنگلی و یک کلبه زغال سوزی که با پیکان قرمزی به آنها اشاره شده ببینید. آنها هیچ درختی ندارند! بایستی این مشکل را حل کنید. منو ساختمان سازی را باز کنید، تب روستائیان را آورده و بر روی آیکون درخت کلیک کنید. برای کاشت درختان کلیک کرده و پس از درگ نمودن رها کنید، سپس جنگلی جدید خواهید داشت. درختان را بر بالای کلبه های جنگلی و کلبه زغال سوزی گسترش دهید تا زمانیکه هر یک با بیش از ۹۰ درصد ظرفیت مشغول به کار شوند.
یک کلبه سنگتراشی مرده نیز در منطقه وجود دارد. بر روی آن کلیک کنید و در پنجره مربوط به آن بر روی دکمه کوچک ارتقاء (upgrade) کلیک کنید. با این کار شما ۲۰۰۰ سکه طلا برای بازیابی مخازن سنگ با ۱۰۰۰ تن سنگ پرداخت میکنید.

به دنبال کلبه های جنگلی شمال بگردید و درختان را دورتادور آنها بکارید تا به یک معدن فلز خشکیده برسید. منابع آن را بازیابی کنید و نزدیک کلبه جنگلی درخت بکارید. لرد نورثبورگ بخاطر بازیابی منابع جزیره از شما تشکر کرده و شما را ترغیب میکند که پنج زنجیره امکانات تولیدی ساخت ابزار ایجاد نمایید.

توجه: شما در نهایت به پنج کارخانه تولید ابزار نیاز دارید، اما برای این مرحله از ساخت کلیسای جامع سه تا کافی است.

به جزیره وزیر جاییکه کشتی شما باید به انتظار ایستاده باشد نگاه کنید. وزیر به شما اطلاع میدهد که سه سازنده خود را در دریا گم کرده و از شما میخواهد که آنها را نجات دهید. همه آنها در امتداد خطی در شمال بندرگاه وزیر واقعند. فورا آنها را بگیرید.

توجه: هنگام جمع آوری سازنده ها میتوانید سرعت بازی را در حالت عادی تنظیم کنید، اما بمحض تحویل دادن آنها سرعت بازی را مجددا کاهش دهید.

هنگامیکه سازندگان گمشده را به وزیر بازگرداندید، او کارگران ساختمان خاوری را در کشتی شما قرار میدهد. با داشتن آنها قیمت ساختمان سازی و زمان مرحله دوم ساخت کلیسای جامع سلطنتی به میزان ۶۰ درصد کاهش می یابد. فورا آنها را به انبار شهر کلیسای جامع ارسال کنید.

هنگام انتقال قایق، به بندرگاه خود در شهر کلیسای جامع توجه کنید. در شمال لنگرگاه در میان صخره ها ذخایر آهن وجود دارد. یک ساختمان فروشگاهی کوچک در آنجا ساخته و آن را ارتقاء دهید و سپس یک معدن فلز بنا کنید. پس از آن یک کارخانه ذوب آهن و یک کارگاه ابزارسازی بر روی همان خط تولید ایجاد نمایید. همچنین بایستی یک کلبه زغال سوزی اضافی در شرق جایی که کلبه های جنگلی و درختان تازه کاشته شده قرار دارند بسازید.
اکنون به کارلینگهام در شمال نگاه کنید. در آنجا یک ذخایر آهن در شمال غرب جزیره وجود دارد. نزدیک آن یک ساختمان فروشگاهی کوچک ساخته و یک معدن آهن در بالای آن بسازید. سپس یک کارخانه ذوب آهن و یک کارگاه ابزارسازی اضافه کنید. یک کلبه زغال سوزی در شرق نزدیک ساختمان فروشگاهی متوسط که از قبل آنجا بنا شده بسازید.

اکنون پنجره مسیر تجاری خود را باز کنید، مسیر نوشیدنی را انتخاب کرده و آن را با ابزار جایگزین کنید. لازم نیست چیز دیگری را تغییر دهید.
اکنون کشتی شما با کارگران ساختمان خاوری بایستی به بندرگاه شهر کلیسای جامع رسیده باشد. کارگران را به داخل انبار تخلیه کنید و بر روی کلیسای جامع کلیک نمایید. در حال حاضر به ۹۶ تن چوب و ۱۶۰ تن ابزار جهت تکمیل مرحله دوم نیاز دارید. با کلیک بر روی دکمه وسط پنجره فرآیند ساخت کلیسای جامع را روشن کنید.

توجه: هزینه حفظ و نگهداری کلیسای جامع ۵۰۰ سکه طلاست. این مساله ممکن است بودجه شما را اندکی در ناحیه قرمز قرار دهد. اگر بشدت در ناحیه قرمز قرار گرفتید، مطمئن شوید که مالیاتهای روستائیان و شهروندان در ناحیه زرد قرار دارد.

در شمال بر روی انبار جزیره ماری، Inglebeck ، کلیک کنید. ماری برای جنگ از شما ۳۰ تن چوب و ۱۵ تن ابزار میخواهد. آنها را در قایق خود، نپتون، بارگیری کنید و به انبار وی تحویل دهید. ماری تشکر کرده و درخواست ۲۰ تن ماهی و ۴۰ تن پوشاک کتانی میکند. شما باید در انبار خود داشته باشید، بنابراین آنها را با نپتون برداشته و به او بدهید.
در حین انتقال نپتون به جنوب جزیره خود جاییکه آسیاب، نانوایی و مزارع محصولات است نگاه کنید. دو کلبه جنگلی در هر گوشه ساختمان فروشگاهی متوسط قرار دهید. شما نباید نیازی به پوشش درختان جدید داشته باشید.

هنگامیکه ماهی و پوشاک را به ماری تحویل دادید، او به شما یک خط شاقول مکمل میدهد. این ابزار دستی هزینه حفظ و نگهداری کلیسای جامع را به میزان ۵۰ درصد کاهش میدهد (به عبارت دیگر از ۵۰۰ سکه طلا به ۲۵۰ سکه طلا). سپس ادعا میکند که پنج جاسوس در Inglebeck وجود دارد و از شما برای یافتن آنها کمک میخواهد. یافتن آنها کار آسانی است، زیرا Inglebeck خیلی کوچک است. اگر در یافتن یک جاسوس با مشکل مواجه شدید، آنها را در میان درختان حاشیه زیستگاه جستجو نمایید. پس از گرفتن جاسوسها، خط شاقول را به انبار خود در شهر کلیسای جامع تحویل دهید.
مدیریت زمان
برای موفقیت در این مرحله شما بایستی پیش از تمام شدن محدوده زمانی و در نتیجه توقف فرآیند ساخت و ساز، مرحله ساخت کلیسای جامع سلطنتی را به پایان برسانید. از اینجا به بعد زمان باقیمانده را برای افزودن شالوده و زیربنا و آمادگی برای مرحله بعدی تولید صرف نمایید. سپس، در چند دقیقه باقیمانده مجددا تولید را روشن کرده و کار کاردینال لوسیوس را یکسره کنید.

توجه: اگر مقیاس ارغوانی رنگ در پنجره کلیسای جامع را جستجو کنید، به شما خواهد گفت که دقیقا چه مقدار ابزار و چوب برای پایان یافتن مرحله لازم است. پس از متوقف کردن تولید، هنوز چند تن در مقیاس مصرف میگردد زیرا عملیات تولید به یکباره متوقف نمیشود. بنابراین با داشتن حدود ۱۰ تن از هر یک از منابع تولید را متوقف کنید و بطور تصادفی یک مرحله را به پایان نرسانید!

پس از تبریک به شما بخاطر کاهش دادن هزینه حفظ و نگهداری کلیسای جامع، لرد نورثبورگ به شما اخطار میدهد که وجود جاسوسانی در شهر کلیسای جامع گزارش شده است. آنها تنها دو نفر هستند؛ فورا آنها را پیدا کنید.

توجه: هنگام جستجوی جاسوسان بهتر است که سرعت بازی را کاهش دهید. این کار زمان بیشتری برای یافتن آنها در اختیار شما قرار داده و مانع از حرکت بیش از حد آنها به اطراف میگردد.

هنگامیکه جاسوسان را پیدا کردید، به شهر خود نگاه کنید. بایستی مقدار قابل توجهی چوب و ابزار ذخیره داشته باشید، همچنین باید نیمی از مرحله دوم ساخت کلیسای جامع سلطنتی را به پایان رسانده و حداقل به اندازه ۲۰۰ سکه طلا توازن بودجه داشته باشید.
به ساحل جنوبی جزیره نزدیک مزارع شاهدانه نگاه کنید. در آنجا ذخایر سنگ وجود دارد. یک ساختمان فروشگاهی کوچک و یک کلبه سنگتراشی در نزدیکی آن جهت برداشت سنگ بنا کنید. سپس کشتیی را که در حال آوردن ابزار از کارلینگهام به شهر کلیسای جامع است پیدا کنید و آن را به سوی انبار کارلینگهام بازگردانید. این مسیر به حالت تعلیق در می آید. اگر کشتی در حال حمل ابزار است، آن را در کارلینگهام تخلیه کنید. جنوب شرق کارلینگهام ذخایر سنگ معدن دیگری وجود دارد. یک ساختمان فروشگاهی کوچک نزدیک آن ساخته و سپس یک معدن فلز بر بالای آن بسازید.
اکنون به شهر کلیسای جامع توجه کنید. احتمالا مایلید ساخت کلیسا را متوقف کنید زیرا احتمالا به پایان مرحله خیلی نزدیک شده اید. شما بایستی حدود ۳۵ دقیقه زمان داشته باشید. ۳۰ تن چوب و ۳۰ تن ابزار در داخل نپتون بارگیری کرده و آن را از شهر کلیسای جامع به کارلینگهام بفرستید.

توجه: اگر منتظر طی مسیر توسط یک کشتی و یا جمع آوری و ذخیره منابع نیستید، بایستی سرعت بازی را کاهش دهید.