ANNO 1404

  1. خانه
  2. مستندات
  3. ANNO 1404
  4. تاکتیکها – کنترلهای اصلی

تاکتیکها – کنترلهای اصلی

 

در این فصل روشهای مختلف انجام بازی را معرفی کرده و بعضی از مهمترین و موفقترین استراتژیهای ساختمان سازی و ایجاد زیستگاه ، برقراری تعادل بودجه و جنگهای تحمیلی را بررسی میکنیم.
در ابتدا شما در حال تلاش برای تاسیس زیستگاه در یک مجمع الجزایر هستید. هر سطح و مرحله از بازی در زنجیره ای از جزایر اتفاق می افتد.

کنترلهای اصلی

 

شما کار خود را با یک جزیره اختصاصی و یا یک قایق که با آن بتوانید یک جزیره خالی از سکنه را دارای زیستگاه کنید شروع خواهید کرد. جزایر شامل سه ویژگی مهم هستند: فضا ، ساحل و منابع. برای تاسیس یک زیستگاه خوب شما به یک جزیره با فضای باز و عریض نیاز دارید. اگر فضا محدود باشد ، شما احتمالا دیگر قادر به گسترش مورد نظر خود نخواهید بود مگر اینکه به دنبال جزیره دیگری نیز جهت سکونت باشید.
منابع از مهمترین موارد بازی است. هر چیزی نیاز به منابع دارد و هر جزیره ای حداقل دارای یک یا دو نوع منبع میباشد. البته هیچ جزیره ای شامل تمام منابع نیست ، بنابراین برای دسترسی به تمام منابع مورد نیازتان مجبورید در چندین جزیره مختلف ساکن شوید.

با ساخت یک انبار در ساحل یک جزیره ، آن را مال خود میکنید. ساحلها همچنین مکانی هستند که میتوانید کلیه ساختمانهای بندرگاهی و قایقهای خود را در آن قرار دهید و کالاها را از مسیرهای تجاریشان تحویل دهید.
ساختمان سازی
تسلط بر کنترلهای بازی کار سختی نیست و بیشتر کارها با اشاره و کلیک ماوس انجام میپذیرد. برای ساخت یک ساختمان منو ساختمان سازی را با فشردن کلید B یا کلیک دکمه خانه در گوشه پایین سمت راست صفحه باز کنید. در اینصورت پنجره ای با انتخابهای مختلف گشوده میشود. اگر ساختمانی به رنگ خاکستری باشد ، به معنای عدم دسترسی است. ماوس را بر روی یک ساختمان در منو ساختمان سازی بگیرید تا منابع لازم برای ساخت ، هدف استفاده و هر موقعیت خاص آن را ملاحظه کنید. پس از انتخاب ساختمان بر روی آیکن آن در منو ساختمان سازی کلیک کنید. اکنون باید به چند مورد مختلف توجه کنید. برخی از مناطق زیستگاه شما سایه دار و برخی دیگر روشن است و تنها در مکانهای روشن اجازه ساختمان سازی دارید.

همچنین باید توجه کنید که ساختمان انتخابی شما اکنون به کرسر متصل شده است. اگر نشانگر ماوس را بر بالای یک محل مسدود یا ساختمان دیگری بگیرید ، قرمز میشود و بیانگر این است که شما نمیتوانید در این مکان ساختمان بسازید. اگر کرسر را بر بالای یک مکان باز و روشن بگیرید شروع به درخشیدن میکند که نشان دهنده امکان ساختمان سازی در آنجاست.

 

 

 

 

 

همچنین به خط سفید که دورتادور ساختمان انتخابیتان را فرا میگیرد توجه کنید. این به معنی یکی از این دو مورد است: یا بیان کننده میزان فضای مورد نیاز است (اگر ساختمان منابع تولید کند) یا بیان کننده محوطه تحت تاثیر آن است (اگر ساختمان منابع تولید نکند). برای نمونه اگر یک کلیسای کوچک را انتخاب کنید ، یک دایره بزرگ دور آن خواهید دید و کلیه خانه های داخل این دایره از مزایای کلیسا بهره مند خواهند شد. اگر یک کلبه نجاری را انتخاب کنید ، یک دایره خیلی کوچکتر دور آن خواهید دید که به معنای فضای مورد نیاز کار این ساختمان است. اگر ساختمان دیگری در دایره کلبه نجاری بسازید ، به سودمندی آن ضربه خواهید زد.
موضوع مهم دیگر دسترسی یا عدم دسترسی یک ساختمان از طریق جاده است. هنگام قرار دادن ساختمان ، هر مسیر ارتباطی آن به رنگ سبز پر رنگ در می آید.
هنگامیکه ساختمان و محل صحیح آن را انتخاب کردید ، کافی است با چپ کلیک آن را مستقر سازید. کلیه ساختمانها فورا ساخته میشوند.

اگر ساختمان یا محل آن را به اشتباه انتخاب کردید ، با وارد شدن در مود خراب کردن میتوانید سریعا هر ساختمانی را خراب کنید. این کار را با فشردن دکمه V و یا فشردن دکمه به شکل تبر در گوشه پایین سمت راست صفحه انجام دهید. هنگامیکه در این مد قرار دارید ، با چپ کلیک بر روی یک ساختمان یا قطعه ای از یک مسیر میتوانید آن را خراب کنید. همچنین با کلیک چپ و درگ کردن و سپس رها کردن میتوانید یک مسیر یا مجموعه ای از ساختمانها را به یکباره خراب کنید.

ویژگی بسیار مهم دیگر عبارت از منو مرکزی است. دکمه این منو در گوشه پایین سمت راست صفحه و شبیه دو چرخدنده است. منو مرکزی دارای پنج قسمت مختلف است:
• صورت تحقیق: این دکمه کلیه مراحل تحقیقی حاضر را به همراه نیازمندیها و جوایز مربوطه نشان میدهد.
• شهرها ، ناوگانها و ارتشها: این دکمه به شما اجازه میدهد بسرعت شهرها ، کشتیها و ارتشهایتان را بدون نیاز به جستجو در نقشه کاوش کنید. در مورد کشتیها میتوانید آنچه را حمل میکنند ، آنچه اکنون مشغول به انجام آن هستند و نوع آنها را ببینید. در مورد شهرها میتوانید میزان توسعه آنها ، منابع تولیدی ، میزان جمعیت و بودجه آنها را مشاهده کنید. در مورد ارتشها میتوانید آنچه انجام میدهند و نوع تیپ آنها را ملاحظه کنید.
• آرشیو وضعیت: با کلیک بر روی این دکمه یک نوار ابزار در پایین صفحه باز میشود و دارای نه دستور میباشد – عکس از صفحه ، ذخیره سریع ، بارگذاری سریع ، توقف ، نمای کارت پستال ، کاهش سرعت بازی ، افزایش سرعت بازی ، فهرست کشتیها و فهرست انبارها.
• مد پیپت: هنگامیکه وارد این مد میشوید ، بر روی یک ساختمان موجود کلیک کنید تا وارد مد ساختمان سازی برای آن نوع خاص از ساختمان شوید. برای مثال ، اگر میخواهید چندین مزرعه سیب بسازید ، یکی را در مد پیپت انتخاب کرده و طرح را بسط دهید.
• منو تنظیمات: این منو امکان دسترسی به بازیهای ذخیره شده ، بارگذاری بازی ، ورود به پنل تنظیمات ، شروع نقشه جاری ، ترک بازی و رفتن به منو اصلی ، خروج از بازی یا ادامه بازی را فراهم می آورد. در داخل پنل تنظیمات ، میتوانید تنظیمات عمومی ، گرافیکی ، صوتی ، رابط کاربر و تعیین کلیدهای میانبر را انجام دهید.

توجه: تغییر کلیدهای پیش فرض و کلیدهای منو به سادگی و با وارد کردن یک کلید جدید برای دستورات دلخواه شما امکانپذیر است.

اکنون که کنترلهای پایه و روشهای ساختمان سازی را فرا گرفتید ، زمان آن است که با انواع ساختمانهایی که میتوانید در زیستگاه خود بنا کنید آشنا شوید.