ANNO 1404

  1. خانه
  2. مستندات
  3. ANNO 1404
  4. تاکتیکها – انواع ساختمانها

تاکتیکها – انواع ساختمانها

 

منابع زیادی در بازی وجود دارد و به تناسب آن ساختمانهای زیادی نیز برای جمع آوری آنها اختصاص داده شده است. اما جدا از اینکه شما ماهیگیری کنید یا شیشه تولید نمایید ، کلیه منابع – امکانات تولیدی نیازمند سه جزء ترکیبی هستند: یک ساختمان منبع ، یک ساختمان فروش و یک جاده برای ارتباط این دو.

توجه: در حین ماجراجویی شما دو نوع مختلف زیستگاه خواهید ساخت: باختری و خاوری. این زیستگاهها دارای تشابهات اصولی زیادی بجز در چند مورد محدود هستند.

بخش بعدی بطور خاص به زیستگاهها و ساختمانهای باختری میپردازد ، اما بجز در مواردی که ذکر شود ، برای ساختمانها و زیستگاههای خاوری نیز قابل بکارگیری خواهد بود.

• ساختمانهای منبع: این ساختمانها یک منبع معین تولید میکنند و این کار را از طریق جمع آوری ذخایر موجود نزدیکشان و یا تولید از منابع دیگر انجام میدهند. کلیه ساختمانهای منبع دارای یک هزینه حفظ و نگهداری هستند که بیانگر میزان پرداخت شما برای فعال ماندن ساختمان است.
• ساختمانهای فروش: این ساختمانها منابع را جمع آوری کرده و به انبارها وارد میکنند. هنگامیکه یک ساختمان فروش به یک ساختمان منبع متصل شد ، یک مرد کوچک با یک ارابه بطور متناوب ساختمان فروش را ترک کرده به ساختمان منبع میرود و پس از جمع آوری مقداری کالا به ساختمان فروش بازمیگردد. البته کالاها در ساختمانهای فروش مخصوصی ذخیره نمیشوند – آنها بطور خودکار در یک جزیره – مخزن وسیع منابع ذخیره میگردند (درست مانند کار با یک دستگاه ATM که وقتی شما سپرده ای را با ATM مبادله میکنید ، پولتان عینا در آن دستگاه خاص ATM ذخیره نمیشود). کلیه منابع جمع آوری شده در یک ساختمان فروش در کلیه ساختمانهای مشابه دیگر در دسترس خواهد بود و میتوانید در هر جای دلخواه در جزیره آنها را بکار برید.
• جاده ها: جاده ها دو هدف را برآورده میسازند: ارتباط خانه ها با مکانهای خرید و فروش و ارتباط ساختمانهای منبع با ساختمانهای فروش. هر خانه ای بایستی به یک فروشگاه مرتبط باشد. هر ساختمان منبعی باید به یک ساختمان فروش کوچک متصل شود. البته نیازی نیست که تولیدکنندگان منابعتان و نیز مراکز شهر را به هم متصل کنید. همچنین اگر یک نوع منبع – امکانات تولید ، منابع خود را مستقیما به نوع دیگری از ساختمان تولیدی تغذیه کند نیازی به برقراری ارتباط بین آنها از طریق جاده نیست.
جاده ها

دو نوع جاده در بازی وجود دارد: جاده های خاکی و جاده های سنگفرش. ارابه ها در جاده های سنگفرش سریعتر حرکت میکنند و میتوانند منابع را با سرعت بیشتری جمع آوری کنند. تا آنجا که ممکن است مسیرهای دسترسی به منابع – امکانات تولیدی را سنگفرش کنید.

توجه: منابع – امکانات تولیدی در یک مدار بسته کار میکنند. اگر شما یک ساختمان منبع متصل به یک ساختمان فروش از طریق جاده داشته باشید ، یک منبع – امکانات تولیدی کاملا در حال کار و عملکرد خواهید داشت و نیازی نیست آن را به چیز دیگری متصل نمایید.

مراکز شهرها

مراکز شهرها جایی است که مردم شما زندگی میکنند. آنها نیازمند سه جزء ترکیبی اساسی هستند: یک فروشگاه ، خانه ها و جاده ها. نقطه مرکز شهر جهت تولید درآمد مالیاتی کاربرد دارد. هر شخصی که به مرکز شهر شما وارد میشود مالیات میپردازد؛ بنابراین ، هر چه تعداد افراد بیشتری در شهر شما ساکن شوند ، عواید مالیاتی بیشتری نصیب شما خواهد شد. جهت جذب مردم بیشتر ، بایستی خانه های بیشتری جهت ساکن شدن آنها بسازید.
بازار
بازار دو هدف را دنبال میکند: یک شعاع بزرگ ایجاد میکند که در محدوده آن میتوانید خانه ها را بسازید و نیز اطلاعاتی درباره مردم ساکن در شهر به شما میدهد. نیازی نیست که در هر جزیره ای مستقر شدید افراد ساکن داشته باشید ، اما اگر مایلید افراد ساکن در جزیره داشته باشید ناگزیر از داشتن بازار هستید.
خانه ها

خانه ها یک هدف اصلی را دنبال میکنند: ذخیره تعداد افراد ساکن شما را افزایش میدهند. اگر شما یک خانه بسازید و آن را به یک بازار متصل کنید ، مردم بطور خودکار به داخل آن حرکت کرده و مالیات میپردازند. چهار نوع مختلف خانه وجود دارد – روستایی ، شهری ، اشرافی و خانه های نجیب زادگان – اما شما تنها میتوانید خانه های روستایی بسازید. از اینجا به بعد ، اگر نیازمندیهای ساکنین خانه را برآورده کردید و محدوده مالیات آنها به سبز تیره رسید ، آنها خانه را به یک سطح بالاتر ارتقاء میدهند. خانه با سطح بالاتر تعداد مردم بیشتری را در خود جا میدهد و درآمد مالیاتی بیشتری برایتان فراهم می آورد. هر چهار سطح خانه ها بطور تصاعدی نیازمندیهای گوناگونی را موجب میشوند. نیازمندیها را در قسمت “مردم” مورد بحث قرار داده ایم.
انبارها

ساختمانهای معینی وجود دارد که بایستی تنها بر روی ساحل جزیره ساخته شود. در میان آنها تنها یکی کاملا لازم و ضروری است: انبار کالا. هنگامیکه یک انبار را بر روی ساحل یک جزیره ساختید ، آن جزیره متعلق به شما میشود. وظیفه انبار شبیه ساختمانهای فروش کوچک است: اگر شما مسیری از یک انبار به یک منبع – ساختمان تولیدی ایجاد کردید ، انبار یک ارابه جهت جمع آوری و ذخیره منابع خواهد فرستاد. البته در اینجا دو تفاوت وجود دارد. اول اینکه میتوانید منابع را از انبار تخلیه کرده و به یک قایق منتقل کنید و آن را به انبار دیگری در یک جزیره دیگر تحویل دهید و یا به بازیکن دیگری بفروشید. و دوم شما بازاء هر جزیره تنها یک انبار میتوانید داشته باشید.
چندین ساختمان دیگر وجود دارد که تنها باید در کنار ساحل ساخته شود. این ساختمانها مروط به تولید منابع ، تولید قایق ، تجارت یا ذخیره سازی میشوند.