ANNO 1404

  1. خانه
  2. مستندات
  3. ANNO 1404
  4. فصل ۵: طوفان خرد کننده (ادامه ۲)

فصل ۵: طوفان خرد کننده (ادامه ۲)

اکنون اشراف زادگان شما باید نوشیدنی به حد کفایت داشته باشند، بنابراین زمان آن است که به پوشاک آنها توجه کنید. به Roseyard جزیره نمکی خود بروید و امکانات تولید کت چرمی را روشن کنید. در آنجا یک ساختمان فروشگاهی کوچک و دو کلبه جنگلی نزدیک زمین سنگی کنار رودخانه بسازید. سپس یک کارخانه تولید کاغذ جدید آنجا بسازید. یک مسیر تجاری تنظیم کنید که کتهای چرمی و کاغذ را به Guelphdon انتقال دهد.

اکنون نیاز به تهیه کتاب دارید. ابتدا یک معدن کوارتز در کوهرنگ بسازید ، سپس یک مسیر تجاری تنظیم کنید که کوارتز و رنگ را از کوهرنگ به Guelphdon حمل کند.
اکنون به Guelphdon توجه کنید. یکی از کلبه های جنگلی خود را خراب کرده و آن را با یک کارخانه شیشه سازی جنگلی جایگزین کنید. سپس یک کارخانه ذوب شیشه نزدیک آن بنا کنید. هنگامیکه ده تن شیشه ذخیره کردید، میتوانید یک دستگاه چاپ بسازید. دستگاه چاپ را نزدیک ساختمان فروشگاهی که به کارخانه شیشه سازی جنگلی متصل شده مستقر کنید. اکنون شما در حال تولید کتاب هستید. اکنون نیاز به کتاب ، نوشیدنی و کت چرمی را برای اشراف زادگاه فراهم کردید. بررسی کرده و ببینید چه نیازهای دیگری باقی مانده است.
اگر بیش از ۱۲۰۰ اشراف زاده دارید، ممکن است با کمبود ادویه جات مواجه شده باشید. در ابتدا دانه های ادویه را بازاء ۱۰۰ امتیاز عزت و احترام از انبار وزیر خریداری کنید. سپس دانه ها را به کوهرنگ برده و در انبار آن تخلیه کنید. اکنون انبار کوهرنگ را انتخاب کنید. دانه های ادویه را در یکی از شیارهای عملکردی ملاحظه میکنید. بر روی دانه ها کلیک کرده و فعال کردن آنها را تایید کنید. اکنون میتوانید در کوهرنگ ادویه جات برویانید. چند مزرعه ایجاد کرده و ادویه را به مسیر تجاریی که قبلا کوارتز و رنگ به Guelphdon حمل میکردید اضافه نمایید.

هنگامیکه کلیه نیازمندیها به رنگ سبز در آمد، از منو ساختمان سازی تب اشراف زادگان را باز کرده و زندان بدهکاران را انتخاب کنید. ساخت آن نیازمند ۷۰۰۰ سکه طلا ، ۲۰ تن چوب ، ۳۰ تن ابزار ، ۶۰ تن سنگ و ۲۴ تن شیشه است. هنگامیکه منابع را تهیه کرده و آماده ارتقاء جمعیت به سطح بعدی شدید، زندان بدهکاران را در منطقه ای که بیشترین جمعیت خانه ها را پوشش دهد مستقر سازید. سپس اگر لازم بود مالیات را کاهش داده تا مطمئن شوید که اشراف زادگان میتوانند به نجیب زادگان ارتقاء پیدا کنند.

توجه: در صورتیکه نوار کلیه اشراف زادگان شما کاملا پر نشده باشد اشکالی پیش نمی آید. تبدیل اشراف زادگان به نجیب زادگان معمولا به آرامی صورت میپذیرد.

پس از مستقر کردن زندان بدهکاران بایستی ظرف چند دقیقه اولین نجیب زاده را جذب نمایید. تنها تفاوت بین یک نجیب زاده و یک اشراف زاده این است که نجیب زادگان علاوه بر ماهی ، ادویه جات و نان به گوشت نیاز دارند.
برای پیشرفت کارها کمی منتظر بمانید، سپس هر دو کارگاه اسلحه سازی خود را خراب کنید و آنها را با دو کارگاه ماشین جنگی جایگزین کنید. این کارگاه نیازمند ۳۰۰۰ سکه طلا ، ۳ تن چوب ، ۵ تن ابزار ، ۱۰ تن سنگ و ۸ تن شیشه میباشد؛ بنابراین پس از استقرار زندان بدهکاران به فکر تهیه منابع گفته شده باشید.
شما باید ده تن ماشین جنگی برای وزیر بسازید همچنین به ۲۴ تن دیگر برای قایقهای اضافی نیاز خواهید داشت؛ بنابراین یک یا دو محوطه طناب ریسی دیگر ساخته و مالیاتها را افزایش دهید. پس از استقرار دومین کارگاه ماشینهای جنگی با توجه به داشتن ۱۰ تن ماشین آلات جنگی از قبل در انبار آنها را بر روی یک قایق بارگیری کرده و به انبار قایق وزیر تحویل دهید.

توجه: انبار قایق وزیر در انتهای جنوبی همان لنگرگاهی که انبار در آن قرار دارد واقع است. یک علامت پیکان به سمت آن اشاره میکند.

پس از تحویل ده تن ماشین آلات جنگی به وزیر، او پنج کشتی جنگی خاوری بزرگ میسازد، اما اینها برای شما نیست. بازاء هر چهار تن ماشین آلات جنگی او یک کشتی جنگی بزرگ خود را به شما میدهد. هزینه حفظ و نگهداری هر کشتی جنگی خاوری ۶۰ سکه طلا میباشد و شما بایستی شش تا از آنها را تهیه کنید، بنابراین مراقب تاثیر آن بر سرمایه خود باشید. در این نقطه به ناحیه قرمز رنگ میرسید و از آنجا که به انتهای مرحله نزدیک میشوید ، مقدار قابل توجهی پول ذخیره کنید.
۲۴ تن ماشین آلات جنگی بر روی یک قایق بارگیری کرده و به فروشگاه قایق وزیر حمل نمایید. شش کشتی جنگی خاوری بزرگ خریداری کنید. وزیر پیشنهاد فروش را در صورتی قبول میکند که شما هیچ ماشین جنگی در قایق خود باقی نگذاشته باشید، بنابراین با هر بار درخواست او دکمه تایید را فشار دهید.
اکنون شما شش کشتی جنگی خطرناک دارید. همه آنها را انتخاب کرده و با فشار دکمه های CTRL+1 آنها را در یک گروه قرار دهید. اکنون برای انتخاب همه آنها کافی است دکمه ۱ را فشار دهید. سپس کشتی پرچمدار خود Comet را به همراه کلیه کشتیهای جنگی کوچک انتخاب کرده و یک گروه ثانویه تشکیل دهید. کلیه کشتیهای جنگی خود را نزدیک مرکز دانش جمع کنید. در اینجا باید به دنبال کلید مسی که قبلا پیدا کرده بودید بگردید. لازم نیست آن را در داخل یک قایق قرار دهید، تنها مطمئن شوید که کلید در داخل کدام گاوصندوق است. ممکن است در Guelphdon باشد مگر اینکه آن را در جایی دیگر گذاشته باشید.

شما باید شش کشتی جنگی بزرگ و ۴ کشتی جنگی کوچکتر داشته باشید – یک ناوگان مخوف و نیرومند. تپه دریایی که کلیه کشتیهای گای فورکاس در آن واقعند در جنوب قرار دارد. شما میخواهید که از شمال وارد شده و جنگی حساب شده و محافظه کارانه داشته باشید. به جای حمله مستقیم به قلب دشمن از یک کشتی جنگی کوچک برای کشاندن کشتیهای دشمن به سمت گروهتان استفاده نمایید اگر یک کشتی جنگی کوچک خود را از دست دادید ، نیازی به جایگزینی آن ندارید. اگر یک کشتی جنگی خاوری بزرگ خود را از دست دادید، با چهار تن ابزار مبادله کنید. هنگامیکه کشتیهای جنگی فورکاس را مغلوب ساختید، بعضی از آنها آیتمهای باارزش و توان افزایی به داخل آب می اندازند. آنها را جمع آوری کنید!

کشتیها و توان افزاها

اگر یک کشتی را به حالت انتخاب درآورید، دو نوع فضای مختلف در پنجره مربوطه میبینید: فضای ذخیره سازی و فضای عملکردی. فضای ذخیره سازی جایی است که منابع را در آنها قرار میدهید. فضای عملکردی محل قرار دادن توان افزاهاست. توان افزاها ارتقاءات متنوعی را برای وضعیت یک کشتی ارائه میکنند. شما میتوانید آنها را در یک کشتی دشمن که به توان افزا مجهز شده جستجو کنید و یا با اعطای امتیاز عزت و احترام آنها را از انبارهای دیگر بازیکنان خریداری نمایید. اگر یک توان افزا در داخل یک کشتی جنگی که دارای یک فضای عملکردی خالی است قرار دهید، توان افزا بطور خودکار در آن قرار خواهد گرفت.

با مغلوب شدن ناوگان فورکاس، گاوصندوق در نزدیکی کشتی شکسته به داخل آب می افتد. آن را بردارید، سپس کلیه کشتیهای خود را به انبارتان در کوهرنگ بفرستید. به کمک جرثقیل تعمیراتی کشتیهای صدمه دیده را تعمیر کرده و مطمئن شوید که Comet گاوصندوق را در خود نگاه داشته است. سپس Comet را برای برداشتن کلید مسی به Guelphdon بفرستید. آنگاه کلید و گاوصندوق را به انبار وزیر تحویل دهید.
بمجرد دریافت گاوصندوق و کلید مسی وزیر معاهده کشتی دزدان دریایی را به شما میدهد. این سندی است که ثابت میکند گای فورکاس با فروشندگان کودکان در ارتباط بوده است. کافی است آن را به ماری دی آرتویز برسانید. اما صبر کنید – برادر هیلاریوس یادآوری میکند که شما در جنگ با ماری هستید و اگر یک پرچم سفید با خود نداشته باشید، او قایقتان را تکه تکه میکند. خوشبختانه هیلاریوس یکی دارد و مایل است آن را به شما بدهد. Comet را به Guelphdon بفرستید. در حین انتقال کشتی بر روی صومعه کوهستان برادر هیلاریوس کلیک کنید. او از شما میپرسد که آیا پرچم سفید را میخواهید. تایید کنید تا او پرچم را در گاوصندوق انبارتان قرار دهد.
پرچم را به داخل Comet بارگیری کنید. اگر Comet دارای شیار عملکردی خالی باشد، پرچم سفید بطور خودکار در آن قرار میگیرد. اما اگر اینگونه نبود، یکی از توان افزاهای خود را بردارید تا فضا برای پرچم سفید خالی شود. برای تجهیز به پرچم سفید بر روی آن کلیک کنید و دکمه تایید را فشار دهید. Comet با پرچم سفید مجهز شده و میتواند بدون آتش بازی وارد لنگرگاه ماری شود. اما قبل از ارسال کشتی به آنجا باید خود را برای نبرد با فورکاس آماده کنید.

کلیه کشتیهای جنگی خود را به ساحل جنوب غربی جزیره غیر مسکونی که در شرق جزیره ماری قرار دارد بفرستید. اکنون Comet را به انبار ماری فرستاده و معاهده کشتی دزدان دریایی را تحویل دهید. بمجرد خواندن آن ماری متوجه میشود که گای فورکاس یک تاجر کودک شرور است و از همکاری با او در جنگ صلیبی صرفنظر میکند. او در کنار شما قرار میگیرد و فورا توسط گای فورکاس مورد حمله قرار میگیرد. ناوگان او از لنگرگاه میگریزند و مستقیم به سمت کشتیهای جنگی شما حرکت میکنند. در نقشه کوچک خود ملاحظه میکنید که رنگ آنها از سفید به زرد تغییر میکند. بنابراین همه آنها را انتخاب کرده و آنها را یکی از گروههای خود قرار دهید. یک ناوگان کوچک از کشتیهای فورکاس کشتیهای جدیدتان را تعقیب میکنند؛ آنها را با همراهی کل ناوگان خود نابود کنید. سپس یک ناوگان دیگر فورکاس از انتهای جنوبی لنگرگاه ماری راهی میشوند. این ناوگان را نیز نابود کنید.
اکنون تنها کار باقیمانده این است که لنگرگاه ماری را از کشتیهای فورکاس پاکسازی کنید. زمان را نگه دارید و همانند آنچه قبلا در تپه دریایی انجام دادید عمل کنید. هنگامیکه آخرین کشتی نابود شد، فصل پنج و در نتیجه جنگ صلیبی به پایان خود میرسد، اما بازی همچنان ادامه دارد!