ANNO 1404

  1. خانه
  2. مستندات
  3. ANNO 1404
  4. دنیای جدید اکتشاف

دنیای جدید اکتشاف

در عین حال که سناریوها و بازیهای ادامه دار پیوسته ویژگیهای بسیار مشابهی با حالت عملیات جنگی دارند ، اما روشهای منحصر به فردی را نیز جهت تجربه نمودن بازیکن در معرض نمایش میگذارند. تفاوتهای اصلی عبارتند از: سیاست ، نیل به هدف ، آیتمها ، نیروهای بیطرف و فقرا. این بخش این ویژگیها را به منظور آمادگی بیشتر شما در حالتهای سناریوها و بازیهای ادامه دار پیوسته بررسی میکند.
سیاست
سیاست یک معیار سنجش رابطه شما با دیگر بازیکنان و احزاب در یک سناریو یا بازی ادامه دار پیوسته است. به منظور دیدن این روابط ، میتوانید دکمه سیاست (Diplomacy) در پایین صفحه و یا کلید F7 را فشار دهید.

در منو سیاست میتوانید هر بازیکن در یک بازی داده شده را ملاحظه کنید. با کلیک بر روی تصویر بازیکن میتوانید نحوه برخوردتان با وی را ببینید. اما پیش از پرداختن مستقیم به رابطه ها ، باید بدانید که انواع مختلف بازیکن و روابط در هر بازی وجود دارد. در زیر لیست انواع بازیکنان آمده است:
شما
درست است. شما! شما مهمترین بازیکن در هر بازی داده شده هستید. با کلیک بر روی تصویر بازیکن خود ، میتوانید کلیه مدالها ، موفقیتها و آیتمهایی که باز نموده اید را مشاهده کنید.
نماینده حزب
این سمت شامل لرد ریچارد نورثبورگ (نماینده حزب باختر) و گراند ویزیر الزهیر (نماینده حزب خاور) است. این دو کاراکتر در هر بازیی حضور دارند ، اما آنها هرگز جزء افراد فعالی که بایستی با آنها به رقابت بپردازید نیستند. تنها سه راه برای مواجهه با آنها از طریق منو سیاست وجود دارد:
– درخواست وام: شما میتوانید در قبال دادن امتیاز عزت و احترام پول مطالبه کنید.
– درخواست عزت و احترام: شما میتوانید در قبال دادن پول امتیاز عزت و احترام مطالبه کنید.
– فراخوانی ناوگان امدادی: نماینده حزبی که انتخاب کرده اید تعداد مشخصی ناو جنگی در عوض مقداری امتیاز عزت و احترام برای شما خواهد فرستاد. شما از هر حزبی تنها میتوانید هر یک ساعت یک بار درخواست ناوگان امدادی کنید. همچنین میتوانید از طریق موارد اکتسابی استحکام هر ناو جنگی امدادی را افزایش دهید که این موضوع را در بخش بعد بررسی خواهیم کرد.

کشتی دزدان دریایی
حسن بن سعید نماینده دسته دزدان دریایی شباهتهای زیادی با نورثبورگ و الزهیر نمایندگان باختر و خاور دارد. فعالیتهای شما میتواند ترجیحا با روابطتان با دزدان دریایی جایگزین شود ، در حالیکه باختر و خاور همواره در کنار شما هستند. اینجا جایی است که وارد یک دیپلماسی واقعی میشوید. رابطه شما با دزدان دریایی با میله رنگی که در زیر تصویر حسن بن سعید قرار دارد اندازه گیری میشود. قرمز به معنی این است که شما در حال جنگ هستید ، زرد یعنی شما یک قرارداد تجارت دارید و سبز یعنی شما متحد هستید. اگر در جنگ باشید ، بن سعید به شما حمله خواهد کرد. اگر دارای قرارداد تجارت باشید ، او سعی میکند با انبارهای کالای شما داد و ستد کند و بالاخره اگر متحد باشید ، او شما را در جنگ پشتیبانی میکند.
به منظور بدست آوردن اتحاد با وی شما بایستی با یکی از دو موقعیت زیر مواجه شوید و سپس باید یک تحقیق ویژه را متقبل شوید. این موضوع پیمان اخوت نامیده میشود. به منظور کسب پیمان اخوت شما باید ۸ پیمان با دزدان دریایی ببندید (در جاییکه شما مجبورید ۱۰% از سکه های طلای خود را به منظور نگهداشتن روابط خوب سیاسی به آنها پرداخت کنید) ، یا بایستی ۳۰ عدد از کشتیهای آنها را نابود کنید. هر موقع یکی از این دو حالت محقق شد ، میتوانید یک تحقیق ویژه به نام ضیافت که در آن باید ۸۰ تن اسلحه ، ۸۰ تن گوشت و ۱۲۰ تن نوشیدنی را به انبار دزدان دریایی تحویل دهید را به انجام برسانید. اگر شما این مرحله را انجام دهید با دزدان دریایی متحد خواهید شد.

کاراکترهای رایانه ای
این کاراکترها دقیقا مشابه شما هستند. آنها دارای زیستگاه شخصی و علایق مخصوص به خود هستند. شما میتوانید با کلیک بر روی تصویر یک بازیکن رایانه ای از روابط خود با وی مطلع شوید. مشابه با دزدان دریایی رابطه شما از طریق میله رنگی زیر تصویر آنها نمایش داده میشود. سبز به معنی متحد ، زرد به معنی داد و ستد ، خاکستری به معنی خنثی و بیطرف و قرمز به معنی جنگ است. ۴ روش وجود دارد که میتوانید موقعیتتان را با یک بازیکن رایانه ای از طریق صفحه سیاست تغییر دهید:
– درخواست باج و خراج: شما از بازیکن پول مطالبه میکنید. میتوانید به میزان کم ، متوسط یا زیاد مطالبه کنید. هر میزان دارای یک احتمال در ارتباط با اوست. احتمال دارد که او با پرداخت درخواستی شما موافقت کند و این نسبت معکوس با میزان درخواست شما دارد. اگر شما درخواست پول کردید و بازیکن آن را به شما پرداخت کرد ، احتمال پرداخت باج و خراج مجدد ۰% است و به مرور زمان احتمال بالا میرود. اگر شما از یک بازیکن درخواست باج و خراج کردید و او پاسخ رد داد ، مقدار کمی از شهرت خود را از دست خواهید داد.

توجه: شهرت و اعتبار یک سنجش عددی از رابطه شما با بازیکنان دیگر است. میله رنگی زیر تصویر آنها اعتبار واقعی شما را در نزد آنها نشان میدهد. میله از ۰ تا ۱۰۰ درجه بندی شده است. ۰ نشان دهنده تنفر (قرمز) و ۱۰۰ نشان دهنده علاقه (سبز) است.

– ترساندن: شما به بازیکن رایانه توهین و بی احترامی میکنید ، در این صورت حدود ۸ امتیاز از شهرت و اعتبار شما کاسته میشود. یک شانس و احتمال در رابطه با او وجود دارد. اگر با موفقیت بازیکن رایانه را مورد اهانت قرار دهید این احتمال به ۰% میرسد و به مرور زمان افزایش می یابد.
– توجه کردن: شما از بازیکن دیگر تعریف میکنید ، در نتیجه حدود ۸ امتیاز به شهرت و اعتبار شما افزوده میشود. یک شانس و احتمال در رابطه با او وجود دارد. اگر با موفقیت بازیکن رایانه را مورد توجه قرار دهید این احتمال به ۰% میرسد و به مرور زمان افزایش می یابد. اگر موفق عمل نکنید یک امتیاز شهرت و اعتبار نسبت به او از دست میدهید.
– پرداخت باج و خراج: شما در عوض شهرت و اعتبار به بازیکن رایانه پول میدهید. شما میتوانید به میزان کم ، متوسط یا زیاد هدیه دهید که رابطه مستقیم با شهرت اکتسابی خواهد داشت. یک شانس و احتمال در رابطه با هر میزان وجود دارد. اگر بازیکن هدیه شما را بپذیرد ، کلیه احتمالات به ۰% میرسد و به مرور زمان افزایش می یابد. اگر بازیکن از هدیه امتناع ورزد ، شما یک امتیاز شهرت و اعتبار از دست میدهید و کلیه احتمالات به ۰% میرسد.
شهرت و اعتبار و قراردادها
رابطه شما با بازیکنان دیگر به وسیله معیار شهرت و اعتبار شما در نزد آنها سنجیده میشود. همانطور که در بخش پیش گفته شد ، شهرت و اعتبار شما یک عدد است و به کمک میله زیر تصویر بازیکن در پنجره سیاست نشان داده میشود. اگر اعتبار شما نزد یک بازیکن بالا باشد ، آنها احتمالا میخواهند با شما متحد شوند. اگر کم باشد آنها احتمالا میخواهند با شما وارد جنگ شوند. راههای مختلفی برای تغییر شهرت و اعتبار شما نزد بازیکنان دیگر وجود دارد. شما میتوانید فعالیتهای سیاسی را که در قسمت مربوطه گفته شد انجام دهید ، همچنین میتوانید تحقیقها را برای بازیکن کامل کنید ، با آنها تجارت کنید و با ساخت تمدنی قوی سریعتر از آنها بر روی ایشان تاثیر بگذارید.
شهرت و اعتبار شما نزد یک بازیکن بر روی قراردادهایی که میتوانید با آنها امضا کنید تاثیر میگذارد. دو نوع قرارداد وجود دارد: تجارت و اتحاد. اگر اعتبار شما به رنگ زرد است (بطور کلی امتیاز اعتبار محدوده ۶۰ – ۴۰) میتوانید وارد قرارداد تجارت با بازیکن شوید که به موجب آن آنها به انبارهای شما آمده و برای خرید کالاهایی که با آنها قرارداد بسته اید تلاش خواهند کرد. اگر اعتبار شما به رنگ سبز است (اعتبار ۱۰۰ – ۷۵) میتوانید یک اتحاد تشکیل دهید که سبب میشود آنها در یک نبرد مسلحانه به یاری شما بیایند. اگر اعتبار شما به رنگ قرمز است (اعتبار ۱۰ – ۰) آن بازیکن به شما اعلام جنگ میکند و سعی میکند با نیروهایش شما را نابود کند.