ANNO 1404

  1. خانه
  2. مستندات
  3. ANNO 1404
  4. تاکتیکها – مردم (ادامه)

تاکتیکها – مردم (ادامه)

ارتقاء
به منظور ارتقاء مردم از یک سطح به سطحی بالاتر شما بایستی سه کار را انجام دهید: کلیه نیازمندیهای آنها را برآورده سازید، مالیاتها را کاهش دهید و گزینه ارتقاء (ascension rights) را روشن نگاه دارید. برای بررسی اینکه نیازمندیهای مردم بطور مناسبی برآورده شده یا خیر کافی است بر روی یک خانه کلیک کرده و نشانگر ماوس را بر بالای میله نیازمندیها که در آنجا واقع است بگیرید. اگر کلیه نیازمندیها به رنگ سبز بود، نشان دهنده برآورده شدن آنها میباشد.
مالیاتها

هنگامیکه بر روی یکی از انواع خانه ها کلیک میکنید، سطح مالیات آن در گوشه بالا سمت راست صفحه ظاهر میشود که به پنج رنگ تقسیم شده است:
• سبز تیره: این نوع از ساکنین مالیات بسیار کمی پرداخت میکنند و از این بابت خوشحالند.
• سبز روشن: مالیات پرداختی این ساکنین نیز به حد کافی کم است که از زندگی خشنود باشند.
• زرد: مالیات آنها به حد کافی زیاد است بطوریکه مردم آن نه خشنود و نه ناراضی هستند.
• نارنجی: مالیات آنها خیلی زیاد است و مردم شما به آهستگی از زیستگاه خارج میشوند.
• نارنجی تیره: مالیاتها به طرز عصبانی کننده ای بالاست و مردم شما بسرعت از زیستگاه خارج میشوند.

توجه: اگر سطح مالیات را برای یک خانه تنظیم کردید، این موضوع تنها بر روی کل خانه هایی که از نوع مشابه آن خانه هستند اعمال میشود.

این سطوح مختلف مالیات بر جنبه های مختلفی از بازی اثر میگذارد. اگر مالیاتها زیاد باشد، شما پول بیشتری از مردم دریافت میکنید. اگر کم باشد، پول دریافتی کمتر است. اگر بخواهید مردم وارد زیستگاه شما شوند، سطح مالیات را در ناحیه سبز روشن یا سبز تیره قرار دهید. اگر میخواهید مردم از زیستگاه بروند، مالیاتها را در سطح نارنجی یا نارنجی تیره قرار دهید. اگر مایل هستید بیشترین مالیات ممکن را گرفته درحالیکه مردم زیستگاه را ترک نکنند، مالیاتها را در سطح ناحیه زرد رنگ قرار دهید. در پایان اگر میخواهید جمعیت به سطحی بالاتر ارتقاء پیدا کند، بایستی مالیاتها را در ناحیه سبز تیره قرار دهید.
ارتقاء مستقیم (Ascension Rights)

این دکمه به شما دیکته میکند که آیا مردم شما میتوانند خانه های خود را ارتقاء دهند یا خیر. میتوانید آن را روشن یا خاموش نگه دارید. اگر مالیات مردم شما کم باشد و کلیه نیازهایشان برآورده شده باشد، آنها برای ارتقاء مستقیم آماده اند و سرانجام خانه های خود را ارتقاء خواهند بخشید.

توجه: دلیل خاموش کردن دکمه ارتقاء مستقیم بازداشتن مردم از استفاده نمودن منابع جهت ارتقاء خانه هایشان میباشد.

ارتقاء خانه ها
اگرچه شما تنها خانه های روستایی را بطور مستقیم خریداری میکنید، اما هر نوع از خانه ها قیمتی مخصوص به خود دارند. برای ارتقاء یک خانه روستایی به خانه شهری، شما نیاز به ۱ تن چوب و ۱ تن ابزار دارید. برای ارتقاء یک خانه شهری به یک خانه اشرافی، ۱ تن چوب، ۱ تن ابزار و ۴ تن سنگ مورد نیاز بوده و برای ارتقاء خانه اشرافی به خانه نجیب زادگان، ۱ تن ابزار، ۱ تن چوب، ۳ تن سنگ و ۳ تن شیشه مورد نیاز است. در قسمت خاوری تنها یک ارتقاء خانه وجود دارد: تبدیل خانه صحرایی به خانه مامور سیاسی که متضمن ۱ تن چوب، ۱ تن ابزار و ۴ تن موزائیک میباشد.
رتبه سیاسی

ارتقاء خاوری کاملا متفاوت با ارتقاء باختری است. در داخل تب ساختمان سازی صحرایی شما میتوانید سه سطح مختلف از تنظیمات ساختمان سازی را ببینید. تب مامورین سیاسی نیز دارای سه سطح مشابه است. دو نکته کلیدی برای دسترسی به هر یک از این سطحها وجود دارد: تعداد جمعیت و رتبه سیاسی. تعداد جمعیت ساده است. اگر به تعداد کافی صحرانشین یا مامور سیاسی نداشته باشید، دسترسی به ساختمانهای معینی مقدور نخواهد بود. رتبه سیاسی موضوع پیچیده تری است. تعداد شش رتبه سیاسی وجود دارد و هریک دارای یک لقب و یک امتیاز اعتبار میباشد:
• ملاقات کننده از خاور: این رتبه نیازمند ۵۰ امتیاز اعتبار است و دسترسی به اولین رده ساختمانهای صحرایی را برای شما فراهم میکند.
• مهمان چادرنشینها: این رتبه نیازمند ۱۰۰ امتیاز اعتبار است و دسترسی به دومین رده ساختمانهای صحرایی را برای شما فراهم میکند.
• هم پیمان شیخ: این رتبه نیازمند ۲۵۰ امتیاز اعتبار است و دسترسی به سومین رده ساختمانهای صحرایی را برای شما فراهم میکند.
• محبوب خلیفه: این رتبه نیازمند ۵۰۰ امتیاز اعتبار است و دسترسی به اولین رده ساختمانهای مامورین سیاسی را برای شما فراهم میکند.
• مشاور وزیر اعظم: این رتبه نیازمند ۱۰۰۰ امتیاز اعتبار است و دسترسی به دومین رده ساختمانهای مامورین سیاسی را برای شما فراهم میکند.
• محرم اسرار سلطان: این رتبه نیازمند ۲۰۰۰ امتیاز اعتبار است و دسترسی به آخرین رده ساختمانهای مامورین سیاسی را برای شما فراهم میکند.

توجه: یک رتبه را تنها زمانی میتوانید خریداری کنید که کلیه رتبه های قبل از آن را خریداری نموده باشید.

امتیاز اعتبار از طریق آیتمهایی مانند تقدیر نامه های باشکوه (Noble Appreciations) و مراقبتهای ویژه (Princely Attentions) کسب میگردد. اینها میتوانند برای امتیاز عزت و احترام خریداری شده و به وزیر ارائه گردند.

امتیازهای عزت و احترام بازاء تکمیل مراحل تحقیقی حاصل میشوند و نیز میتوانند از طریق بردن مسابقات در میدان مسابقه کسب گردند. شما میتوانید با هزینه ۲۰۰۰ سکه طلا، ۱۰ تن چوب، ۱۰ تن ابزار و ۴۰ تن سنگ یک میدان مسابقه بسازید. میدانهای مسابقه میتوانند یکی از این سه نوع مسابقه را برگزار کنند: ایالتی (۲۰۰۰ سکه طلا)، باشکوه (۴۰۰۰ سکه طلا و ۱۵ تن اسلحه) و تماشایی (۱۰۰۰۰ سکه طلا، ۳۰ تن اسلحه و ۱۰ تن تدارکات). با انجام یک مسابقه بزرگتر، امتیاز عزت و احترام بیشتری نصیب شما خواهد شد. دقت کنید که هرگاه مسابقه ای را برگزار کردید، تا حداقل یک ساعت آینده اجازه برگزاری مسابقه دیگری در آن جزیره را ندارید. اما میتوانید در هر جزیره ای که تحت کنترلتان است به ساخت میدان مسابقه و برگزاری مسابقات اقدام نمایید.