ANNO 1404

  1. خانه
  2. مستندات
  3. ANNO 1404
  4. دنیای جدید اکتشاف (ادامه)

دنیای جدید اکتشاف (ادامه)

نیل به اهداف

بطور بالقوه سه حزب در یک بازی وجود دارند (باختر ، خاور و دزدان دریایی). رسیدن به اهداف موجب افزایش قدرت و امتیاز شهرت و اعتبار نزد احزاب خواهد شد. اهداف در سه رده قرار میگیرند: برنزی ، نقره ای و طلایی. اهداف برنزی همواره وابسته به کالاها و اقلام در دسترس است که شما برای فروش در انبار یک حزب ارائه میدهید. اهداف نقره ای و طلایی نیاز به قدرت بیشتر داشته و گرانتر هستند و تاثیر آنها بر احزاب مختلف متفاوت است.
آیتمها

با اهداف درست شما میتوانید کالاها و اقلام مختلفی را از انبار احزاب مختلف خریداری کنید. کالاها همانند منابع هستند و شما باید هرچه بیشتر آنها را تهیه کنید زیرا احزاب به میزان زیادی تمایل به فروش آنها دارند. اما آیتمها داستان دیگری دارند. آیتمهای معینی برای موفقیت شما در بازی حیاتی هستند و تنها از چند انبار احزاب مختلف قابل خرید هستند.
کلیه آیتمها کاربری ساده ای دارند. اگر یک آیتم بر روی یک کشتی اثر بگذارد ، شما به سادگی میتوانید آن را در محموله کشتی بگذارید و بر روی آن چپ کلیک کنید. با این کار آیتم داخل شیار عملکرد کشتی قرار می گیرد. اگر لازم باشد آیتم به منظور کار کردن فعال شود ، هنگامیکه در شیار عملکردی قرار دارد بر روی آن چپ کلیک کنید و با فشار دکمه چک مارک استفاده از آیتم را تایید نمایید. اگر آیتم نیاز به فعالسازی نداشته باشد (دارای تاثیر انفعالی باشد) به محض قرار گرفتن در شیار عملکردی شروع به کار میکند. برای حذف کردن یک آیتم از شیار عملکردی ، بر روی آن راست کلیک کنید. همین موضوع بطور مشابه برای آیتمهایی که بر روی ارتش ، ساختمانها ، خطوط تولید یا برداشتها تاثیر میگذارند وجود دارد. این آیتمها باید در گاوصندوق انبار جزیره ای که میخواهید بر روی آن تاثیر بگذارید قرار گیرد. هرگاه آیتمی داخل گاوصندوق انبار قرار گرفت ، با کلیک چپ در شیار عملکردی قرار میگیرد. اگر آیتم دارای اثر انفعالی باشد ، فورا شروع به کار میکند. اگر آیتم نیاز به فعالسازی داشته باشد ، بر روی آن چپ کلیک کرده و دکمه چک مارک مربوطه را برای تایید فعالسازی آن فشار دهید.
مهمترین آیتمها عبارتند از نشانهای دیپلماتیک که برای خرید اعتبار و شهرت هستند و آیتمهای حاصلخیزی که به شما اجازه میدهند محصولات مختلفی را در جزیره های مختلف رشد دهید. آیتمهای دیگر دارای کاربریهای مشروط هستند. به عنوان مثال بشکه های کوچک پودر و دیگر محصولات خاوری در بحبوحه یک نبرد دریایی کاملا مفید هستند اما اگر مواجهه با دشمن از فاصله نزدیک نباشد قابل استفاده نیست. به این نکته توجه داشته باشید که آیتمهای اعتبار و شهرت ، حاصلخیزی و نقشه های گنج تنها آیتمهای دائمی هستند که همواره و بطور دائمی کاربرد دارند. سایر آیتمها خط سیری اتفاقی داشته و در مکانهای خاصی ظاهر میشوند ؛ مثلا در میان حراجی ساکنین باختر یا ثروتمندان حزب دزدان دریایی.
نیروهای بی طرف
نیروهای بی طرف ساکنین ساختمانهایی که در داخل جزیره پراکنده شده اند میباشند. آنها طرفدار شخص خاصی نیستند اما اگر شما به جزیره ای با نیروهای بیطرف در آن مهاجرت کنید ، میتوانید با ساخت یک راه به سمت در ورودی ساختمانهای آنها به ایشان دسترسی پیدا کنید. هر نیروی بیطرف دارای یک توانایی ویژه میباشد که در ازاء مبلغ مشخصی آن را با شما سهیم خواهد کرد. در زیر لیست کلیه نیروهای بیطرف که با آنها مواجه خواهید شد ، آنچه آنها انجام میدهند و آنچه در عوض دریافت میکنند آورده شده است.


قلعه رابر بارون: بارناباس به همراه قلعه رابر بارون برای شما ۲۴۰۰ امتیاز ضربه و ۲ نیروی تهاجمی را بازاء ۲۰۰۰ سکه طلا و ۱۵ تن نوشیدنی فراهم میکند.


صومعه کوهستان:برادر هیلاریوس ابزار ، سنگ ، نوشیدنی (در مرحله اشرافی) و شراب (در مرحله نجیب زاده) میفروشد.


درخت پیر: در ازاء ۵ تن گیاه ، هکاتا از زیستگاه شما در برابر بیماری و طاعون محافظت میکند.


مکان حفاری: کانو فن رمبالد محل حفاری خود را کاوش کرده و بسته به میزان کالاهایی که برای او تهیه میکنید آیتمی برای شما پیدا میکند.انواع کالاهایی که او درخواست میکند متنوع بوده و میزان آن نسبتا کم ، به میزان کافی و یا زیاد است. کیفیت آیتم حفاری شده لزوما با تعداد کالاهای فراهم شده همخوانی ندارد.


برج کیمیاگر: ازمیر یک آزمایشگاه را اداره میکند و بسته به میزان کالایی که شما برای او فراهم میکنید منابعی برایتان خلق مینماید. شما میتوانید به میزان نسبتا کم ، به میزان کافی و یا زیاد برای او کالا تهیه کنید. کیفیت منابع خلق شده لزوما با تعداد کالاهای فراهم شده همخوانی ندارد.


قلعه قاتلان: الرشید کمپ قاتلان را در ازاء ۱۵۰۰ سکه طلا ، ۵ تن فرش و ۱۰ تن شاهدانه در اختیارتان قرار میدهد. قلعه قاتلان تنها ۲۰۰ امتیاز ضربه داشته اما در عوض ۱۳ امتیاز خسارت زدن دارد.


آکادمی دانش: ابن الحکیم در ازاء پشتیبانی دائم شما به وسیله شیر و خرما بطور متناوب آیتمهایی خلق میکند.


کاروانسرا: کریم ابزار ، موزائیک ، مواد رنگی (در مرحله اشرافی) و نسکافه (در مرحله نجیب زاده) میفروشد.


مکان زیارتی: بندیکتا در ازاء پشتیبانی دائم او با نان بطور متناوب برایتان عزت و احترام فراهم می آورد.

در عین اینکه قلعه رابر بارون و قلعه قاتلان ساختمانهای بیطرف سودمندی هستند ، بهترین آنها آکادمی دانش و مکان زیارتی است. در ازاء تنها شیر و خرما ابن الحکیم جریان دائمی از آیتمها شامل طرحهای سازه ای عالی برای نوریا را فراهم میسازد. این موضوع به شما اجازه میدهد نوریاهایی بزرگتر از قبل بسازید و البته نوریاهای بزرگتر خیلی سودمندتر از نوریاهای کوچکتر خواهند بود. همچنین شما میتوانید عزت و احترامی دائمی داشته باشید ، بنابراین مکان زیارتی بندیکتا موهبت بزرگی بشمار میرود. نیروهای بیطرف دیگر میتوانند جالب و سرگرم کننده باشند اما آنها تصادفی و شانسی هستند و ممکن است به مقدار زیادی منابع نیاز داشته باشند. اگر در جامعه بزرگی قرار گرفته و تنها بخواهید بازی کنید ، آنها میتوانند سرمایه گذاریهای سرگرم کننده ای باشند ، اما اگر در حال تلاش برای ساخت یک تمدن و تحت فشار هستید ، احتمالا تمایلی به سرمایه گذاری در مکانهایی چون برج کیمیاگر یا مکان حفاری نخواهید داشت.
فقرا

همچنانکه زیستگاه اصلی شما در مد سناریو و بازی پیوسته رشد میکند ، شما شروع به جذب فقرا خواهید کرد. هنگامیکه آنها وارد شوند ، با احترام از شما درخواست میکنند که اجازه دهید در شهرتان بمانند. اگر شما پاسخ منفی بدهید ، این خطر وجود دارد که آنها متحد شده و به ساختمانهای شما حمله کنند. اگر به آنها پاسخ مثبت دهید ، نیاز به ساخت یک خانه خیریه برای مراقبت از آنها دارید. خانه های خیریه بسیار ارزان هستند و میتوانند تا ۵۰۰ فقیر را در خود جا دهند. هرچند که فقیران نیاز به آب و غذا داشته و مالیات نمیپردازند اما با پیشرفت تمدن شما برایتان سودمند خواهند بود.