ANNO 1404

  1. خانه
  2. مستندات
  3. ANNO 1404
  4. سناریوها – انجمن چیره دست

سناریوها – انجمن چیره دست

درجه سختی: متوسط
موقعیتهای برنده شدن:
• اندوختن ۵۰۰۰۰۰ سکه طلا
• بدست آوردن همزمان یک اتحاد با کلیه بازیکنان دیگر
• کامل کردن ۵ مرحله تحقیقی برای امپراطور
این مرحله نسبت به سایر مراحلی که طی کردید مشکل ترین مرحله بشمار می آید. نه تنها جزیره ها کوچکتر و تعدادشان بیشتر است ، بلکه اکنون باید با سه بازیکن رایانه ای بر سر منابع رقابت کرده و نیز از خطر دزدان دریایی اجتناب نمایید.
شما کارتان را با یک کشتی بر روی نقشه که با ۴۰ تن چوب ، ۴۰ تن ابزار ، ۱۰ تن ماهی و ۱۰۰۰۰ سکه طلا بارگذاری شده آغاز میکنید. همانطور که ملاحظه میکنید موجودی بسیار کم و ناکافی است ، بنابراین باید تا سر حد امکان صرفه جویی کنید و در عین حال سریع باشید. شما نمیخواهید پولتان تمام شود اما در عین حال نمیخواهید از رقبا عقب بیفتید. شما همچنین باید از برخورد با کشتی دزدان دریایی اجتناب کنید زیرا تا زمانیکه اولین زیستگاه خود را نسازید و پول خوبی جمع آوری نکنید قادر به پرداخت پول به حسن بن سعید نخواهید بود.

اما قبل از نگرانی درباره کشتی دزدان دریایی ، شما باید سعی کنید دوتا از بزرگترین جزایر شمال یعنی بندرگاه گرگ و Goldford را مال خود کنید. اگر بتوانید بمحض شروع بازی یک انبار کالا روی یکی بنا کرده و بر روی جزیره دیگر ساکن شوید ، ترکیب بسیار خوبی خواهد بود.
از اینجا به بعد شما نیازمند مطالبه جزایر جنوبی ترجیحا با حاصلخیزی ادویه جات و خرما هستید. حداقل دو جزیره با این شرایط در آنجا وجود دارد و شما مسلما جزیره ای که بزرگتر بوده و مقدار خاک حاصلخیز بیشتری دارد را ترجیح میدهید.

توجه: بهتر است هنگامیکه در حال انجام کارهایی از قبیل قرار دادن خانه ها یا تنظیم تسهیلات و امکانات تولیدی هستید ، سرعت بازی را در حالت آهسته قرار دهید.

 

رقبای شما گای فورکاس ، هلنا فلورز و لیف یورگنسن هستند. علیرغم اینکه در اینجا سه بازیکن رایانه ای به جای دوتا وجود دارد ، اما شما اساسا با دوتا از آنها رقابت میکنید ، زیرا لیف یورگنسن یک بازیکن سطح آسان است و قاعدتا در طول بازی باید خیلی عقبتر از شما قرار داشته باشد.
هنگامیکه شما جزایرتان را تحت کنترل گرفته و زیستگاههایتان را توسعه دادید ، بایستی اهدافتان را در این سناریو به خاطر آورید. جمع آوری ۵۰۰۰۰۰ سکه طلا تنها مشکل زمان را دارد که اگر دارای توازن سکه طلای خوب و بالایی باشید و یا در عوض زیستگاه بزرگی در اختیار داشته باشید ، از عهده آن برخواهید آمد. اما بدست آوردن همزمان یک اتحاد با کلیه بازیکنان دیگر نیازمند موارد زیادی است. شما بایستی همواره از نظر توسعه و پیشرفت در صدر رقبای خود باشید. شما همچنین بایستی مراحل تحقیقی را برای وزیر و لرد نورثبورگ به انجام برسانید (پارامتر مربوط به شهرت و اعتبار) ؛ و نیز هرگاه موقعیتی بدست آوردید ، خودتان را مورد توجه کلیه بازیکنان دیگر قرار دهید. همچنین اگر طلای اضافی داشته باشید ، ممکن است بخواهید باج و خراج دهید.

همواره باید در ذهن داشته باشید که کدام اهداف را میخواهید کسب کنید. شما اساسا میخواهید هرگونه هدفی را که موجب افزایش کارایی و مهارتهای دیپلماتیک میگردد مال خود کنید. شما از اهداف شاخه خاوری چشم خواهید پوشید زیرا تنها میخواهید آن مقدار نفوذ کنید که بتوانید از تکنولوژی خاوری برای جمع آوری کوارتز جهت شیشه گداخته استفاده نمایید. با این گفته شما مسلما مایلید هر سه رتبه مهر سلطنتی را در ردیف دوم اهداف باختری بدست آورید. این امر باعث افزایش درجه تاثیر “مورد توجه قرار گرفتن” و نیز افزایش شانس موفقیت شما خواهد شد. شما همچنین بایستی حداقل دو نقطه در Shipbuilding باختری قرار دهید که باعث افزایش امتیاز ضربه و مهمتر از آن سرعت کشتیهای تجاری شما و در نتیجه جریان پیوسته تر تدارکات خواهد شد.
گذشته از اینها شما ممکن است بخواهید اهداف مخفی چادرنشینها را مال خود کنید اما این امکان تا انتهای مرحله به تاخیر می افتد. این هدف در ردیف دوم شاخه خاوری موجود است ، بنابراین شما بایستی به اندازه حداقل ۲۰۰ امتیاز عزت و احترام تا قبل از رسیدن به مرتبه اول آن سرمایه گذاری کنید. با این کار میزان آبی که noria های شما از زمین بیرون میکشند بطور قابل ملاحظه ای افزایش می یابد و این به معنی صرف زمان بسیار کمتر برای مدیریت بر آنها خواهد بود.