ANNO 1404

  1. خانه
  2. مستندات
  3. ANNO 1404
  4. سناریوها – سازنده چیره دست

سناریوها – سازنده چیره دست

درجه سختی: آسان
موقعیتهای برنده شدن:
• ساخت یک کلیسای جامع
• ساکن کردن ۱۰۰۰۰ نفر
• ساکن کردن ۵۰۰۰ نجیب زاده

شما در بندرگاه گرگ ، جایی که دارای اندازه متناسب و آراسته است اما به اندازه سناریو برگزیده بزرگ و راحت نیست کار خود را آغاز میکنید. حدود ۴ معدن ذخیره سنگ و ۴ معدن ذخیره آهن وجود دارد که این موهبت بزرگی است.
شما با ۵۰۰۰۰ سکه طلا ، ۴۰ تن چوب و ۴۰ تن ابزار کار را آغاز میکنید. این را در ذهن خود داشته باشید که بایستی حداقل یک مجموعه از خانه های توسعه یافته را ایجاد نمایید ، بنابراین سعی کنید هر چه میتوانید در وسط جزیره خانه بسازید.
هنگامیکه شما شهروندی بدست آوردید ، لرد نورثبورگ به شما یک کشتی با پرچم میفروشد. فورا آن را خریداری کرده و به کاوش بپردازید. شما در سفرتان با چندین مورد جالب توجه برخورد میکنید. در ابتدا دو جزیره بسیار بزرگ غیرمسکونی نزدیک بندرگاه گرگ پیدا میکنید که برای رشد سیب و شاهدانه مناسبند و میتوانید به عنوان محل اولیه برای قرار دادن زیستگاه از آنها استفاده نمایید. یکی از آنها دارای معدنهای سنگ و آهن است و دیگری آب شور دارد. شما ضرورتا میخواهید در جزیره با سنگ و آهن ساکن شوید تا مجبور به حمل دائم ابزار و سنگ به آنجا نباشید.
شما همچنین با یک جزیره بسیار بسیار بزرگ خاوری مواجه خواهید شد. طبیعتا مایل هستید تعداد زیادی چادرنشین را در اینجا ساکن کنید تا به عدد ۱۰۰۰۰ ساکن برسید. در ابتدا در جزیره ای با حاصلخیزی ادویه جات ساکن شوید و زیستگاه چادرنشینان را در مکانی با حاصلخیزی خرما بنا کنید.

شما مانند همیشه با لنگرگاه وزیر مواجه خواهید شد ، اما این بار با دو چهره جدید روبرو میشوید: حسن بن سعید از کشتی دزدان دریایی و یک بازیکن رایانه ای با سطح آسان در جزیره Goldford ؛ احتمالا ویلم وندرمارک. اگر مراقب نباشید ، این بازیکن در جزیره ای که مایل به سکونت در آن هستید ساکن خواهد شد بنابراین شما باید انبارها و زیستگاههایی بر روی جزیره های مهم قرار دهید و بدون جنگ و خونریزی آنها را تصاحب کنید. بازیکنان با سطح آسان تهدید زیادی محسوب نمیشوند ، اما اگر ساختمانهای آنها در جزیره ای که مورد نیاز شماست پخش شده باشد ، چاره ای ندارید جز اینکه یک ارتش و ناوگان تشکیل داده و وارد جنگ شوید. مطمئن شوید که جزایر خاوری و باختری خود را قبل از اینکه حریفتان آنها را تصاحب کند به دست می آورید. آسانترین راه برای انجام این کار ساخت یک انبار بر روی یک ساحل است. رقیب شما تلاشی برای ساکن شدن در جزیره ای که قبلا آن را دستکاری کرده اید نخواهد کرد.

یک تهدید مهم حسن بن سعید و کشتیهایش می باشد. این دزدان بطور مرتب از شما درخواست ۱۰% پس اندازتان و یا ۴۰۰۰ سکه طلا را هر کدام بیشتر باشد میکنند. اگر پرداخت را انجام ندهید ، آنها اعلام جنگ کرده و کلیه کشتیهایی که در آب قرار داده اید را نابود میکنند مگر اینکه یک ناوگان مهیا کرده باشید. برای این کار مطمئن شوید که پولتان به اتمام نمیرسد. این ناوگان آنها را دور از شما نگه خواهد داشت. البته این امکان هم هست که آنقدر پول اضافی داشته باشید که درخواستهای گاه و بیگاه آنها اثری بر وضعیت شما نگذارد.
شما تمایل دارید که جهت ساخت انبار و فروشگاههای کوچک ابزار و چوب از لرد نورثبورگ خریداری کنید و به اهدافتان در جزیره جامه عمل بپوشانید.
هنگامیکه بهترین و بزرگترین جزیره ها را پیدا کردید ، میتوانید کار آرام و پیوسته ساخت زیستگاه و توسعه خطوط تولید را آغاز کنید. تا زمانیکه یک جزیره بزرگ را به رقیبتان واگذار نکرده اید ، آنها تهدیدی برای شما به حساب نمی آیند. بازیکنان رایانه ای با سطح آسان شبیه روی نقشه این مرحله فوق العاده آهسته گسترش می یابند.

توجه: در مراحل اولیه فراموش نکنید که صعود مستقیم را خاموش کنید تا ساکنان زیستگاه شما کلیه ابزارهای شما را به مصرف نرسانند.

شما بایستی کلیه مراحلی را که لرد نورثبورگ از شما میخواهد به انجام برسانید مخصوصا اگر شامل پشتیبانی کالا یا نجات کشتیهای شکسته باشد. اگر نورثبورگ از شما بخواهد که یک کشتی را غرق و یا محافظت کنید ، بایستی به فکر تهیه ناوهای جنگی باشید.

در پایان یکی از جزایر بزرگتر را به عنوان زیستگاه اصلی انتخاب کنید. هنگامیکه توانستید ابزارهایی در بندرگاه گرگ ایجاد کنید ، تلاش کنید که یک زیستگاه بزرگتر در Roseyard که یک جزیره بزرگ با ذخایر چوب و آهن است تاسیس نمایید. هنگامیکه کار زراعت را در دو جزیره بزرگ شمالی آغاز کردید ، میتوانید کار تاسیس زیستگاه در جنوب را آغاز کرده و به راحتی ۱۰۰۰۰ نفر را سکونت دهید. ساخت یک کلیسای جامع شاهنشاهی نیاز به قدرت فراوانی دارد ، اما با وجود رقبای آسان در نقشه رسیدن به وضعیت سازنده چیره دست نباید کار مشکل و دور از دسترسی باشد.