ANNO 1404

  1. خانه
  2. مستندات
  3. ANNO 1404
  4. فصل ۵: طوفان خرد کننده

فصل ۵: طوفان خرد کننده

شما کودکان گمشده را نجات دادید اما گای فورکاس اکنون لرد نورثبورگ را ربوده است! در همین زمان ماری دی آرتویز در حال تهدید برای شروع جنگ با باختر است. شما باید به طریقی او را متقاعد کنید که حمله خود را متوقف کند و شرارت و تبه کاری گای فورکاس و کاردینال لوسیوس را برای او افشا نمایید.

علیرغم لحن تند وزیر ، شما در این مرحله به زمان احتیاج دارید. ماری نهایتا حمله نخواهد کرد. وزیر از شما میخواهد که هشت تن کت چرمی برای پناهندگان او بیاورید. اما ساخت کت چرمی نیازمند چندین ساختمان تولیدی است و شما ابتدا باید زیستگاه خود را ارتقاء دهید تا بتوانید از پس هزینه های این ساختمانهای تولیدی برآیید.
ابتدا کشتی خود Comet را برای کسب دستورالعملهای بیشتر به جزیره وزیر بفرستید. سپس تمدن خود را توسعه دهید. کلبه زغال سوزی واقع در غرب خانه هایتان را خراب کنید و آن را در سوی دیگر تجهیزات ابزارسازیتان بنا کنید. این کار مانع از مزاحمت زغال سوزی برای توسعه خانه سازیتان میشود. سپس کارگاه اسلحه سازی ، محوطه طناب ریسی ، آسیاب ، نانوایی و هر دو مزرعه محصولات را خاموش کنید. یک کلبه سنگتراشی نزدیک مخازن سنگ و در مجاورت صومعه کوهستان بنا کنید و آسیاب چوبی دیگری در جنگل متراکم شرق خانه ها بنا کنید.

یک بازار ثانویه ، یک کلیسای کوچک و چند خانه در غرب بازار اولیه خود بنا کنید. با رشد زیستگاهتان ، نوار نیازمندیهای اشراف زادگان مخصوصا نوار پوشاک و نوار نوشیدنی را نگاه کنید. اگر خیلی کم بود ، بسرعت مزارع سیب و کلبه های بافندگی و نساجی بیشتری بسازید ، حتی اگر موقتا بودجه شما به ناحیه قرمز برسد.
در این مرحله از بازی ماری دی آرتویز به یک جزیره واقع در غرب جزیره وزیر حمله خواهد کرد. شما بایستی یک کشتی در حال انتظار دور از ساحل جزیره وزیر داشته باشید، بنابراین آن را بدانجا بفرستید. با نزدیک شدن کشتی شما کشتیهای ماری عقب نشینی میکنند. وزیر از شما میخواهد که خرماچینها را از جزیره تحت محاصره به انبار شاپور الشیخ بیاورید. تایید کنید که میتوانید و سپس خرماچینها را به انبار او تحویل دهید.
اکنون به توسعه زیستگاه خود در Guelphdon ادامه دهید. ابتدا مالیات اشراف زادگان و شهروندان را افزایش دهید. این کار به شما فضای تنفس مالیاتی داده و از ارتقاء بسیار سریع خانه ها و از دست رفتن منابع جلوگیری میکند.

در راس جنوبی جزیره تان یک ساختمان فروشگاهی کوچک ، یک کلبه بافندگی و نساجی ، یک مزرعه شاهدانه و یک مزرعه سیب بسازید. هنگام ساخت کلبه بافندگی و نساجی آن را در محدوده ساختمان فروشگاهی کوچک جدید و دو مزرعه شاهدانه موجود خود قرار دهید. همچنین مزرعه شاهدانه جدید خود را در محدوده دو کلبه بافندگی و نساجی قدیمی و جدید بنا کنید. سپس مزرعه سیب را در یک فضای در دسترس بسازید.
در میان امکانات تولیدی مهم خود جاده های سنگفرش بسازید و کلیه ساختمانهای فروشگاهی کوچک خود را به ساختمانهای فروشگاهی متوسط ارتقاء دهید. این کار تنها ۲۰۰ سکه طلا ، ۳ تن چوب ، ۱ تن ابزار و ۳ تن سنگ هزینه دارد. یک ارتقاء یک ارابه تجاری را به ساختمان فروشگاهی اضافه میکند و در نتیجه نرخ جمع آوری منابع را دو برابر میکند. با داشتن پوشاک و نوشیدنی اضافه قاعدتا باید دارای منابع کافی برای ساخت خانه های بیشتر باشید. هنگام افزودن خانه ها آنها را بین مناطق مسکونی قدیمی و جدید ساخته تا از مزایای اشتراک کلیساها ، کافه ها و کلیساهای کوچک استفاده نمایید.
هنگام ساخت خانه های متعدد ، پوشاک و نوشیدنی آنها را مدیریت کنید ، ذخایر کافی سنگ ، ابزار و چوب در اختیار داشته باشید ، مالیاتهای اشراف زادگان و شهروندان را افزایش دهید و گذشت زمان را سریعتر نمایید. با دقت مراقب منابع و سطح نیازمندیهایتان باشید؛ اگر توسعه خانه سازی منابعتان را از بین برد ، بسرعت گزینه ارتقاء و صعود را خاموش کنید. اگر یک نوار نیازمندی شروع به لغزیدن و ریزش کرد ، مجددا مالیاتها را افزایش دهید و یک ساختمان برای منابع مورد نیاز بسازید. همچنین ، اگر هنگام کاهش مالیات نوار بودجه شما به رنگ قرمز شد به معنای آن است که به مقدار کافی خانه سازی نکرده اید.

هنگامیکه حدود ۹۵۰ اشراف زاده در زیستگاه خود داشتید ، مالیات اشراف زادگان و شهروندان را در حالت زرد قرار دهید. شما بایستی توازن بودجه عظیمی داشته باشید.

وزیر به شما میگوید که شروع به تولید چرم در جزیره شمال شرق نمایید. هرمس را با ۴۰ تن چوب ، ۴۰ تن ابزار و ۴۰ تن سنگ بارگیری نموده و به شمال شرق بفرستید. بسرعت با یک جزیره غیرمسکونی مواجه میشوید. مهمترین چیز این جزیره ذخایر آب نمک در ساحل شمالی است ، بنابراین انبار خود را در نزدیکی آن بر روی ساحل بنا نمایید.

وزیر به شما اطلاع میدهد که یک گزارش درباره رفت و آمد فرزند گای فورکاس نوشته و از شما میخواهد که آن را به ماری دی آرتویز تحویل دهید. کشتی شما Comet باید نزدیک جزیره او باشد. بنابراین آن را به انبار وی فرستاده و گزارش را بردارید. سپس Comet را به شمال نزد انبار ماری بفرستید.
در این اثناء به جزیره کوچک شمال شرقی برگردید. از منو ساختمان سازی تب اشراف زادگان را انتخاب کرده و “معدن نمک” را انتخاب کنید. آن را بر بالای ذخایر نمک بنا کنید. سپس از تب اشراف زادگان “کارگاه نمک” را انتخاب نمایید و آن را نزدیک انبارتان و در محدوده معدن نمک قرار دهید. به وسیله یک جاده کارگاه نمک را به انبار متصل کنید.
گزارش وزیر را به ماری دی آرتویز بدهید. او به محتویات نامه توجهی نمیکند و وزیر ناامید و مایوس میشود. او با شما درباره خرابی مشکوک در غرب جزیره اش صحبت میکند. Comet را برای بررسی آن منطقه بفرستید و به جزیره معدن نمک خود بازگردید. اکنون یک کلبه زغال سوزی در میان درختان نزدیک کارگاه نمک ساخته و این دو را با جاده متصل کنید.

تاکنون بایستی Comet به مجموعه جزایر کوچک که خانه ها در آن خراب شده رسیده باشد. چند کشتی گای فورکاس در حال پرسه زدن در آن ناحیه هستند اما نگران نباشید – بمحض نزدیک شدن شما عقب نشینی میکنند. جسم شناور در آب سفرنامه کاپیتان است. آن را بردارید. وزیر میگوید آن را به مرکز دانش که در جزیره ابن الحکیم واقع است تحویل دهید.


ابن الحکیم

ابن الحکیم یک محقق صلح طلب است که به شما کمک میکند که خیانت گای فورکاس را برملا کنید، به شرطی که از جزیره او محافظت نمایید.
سفرنامه را به الحکیم بدهید. او میگوید مدتی طول میکشد که آن را کشف رمز کند. Comet را در جای خود رها کرده و توجه خود را به جزیره نمکی ، Roseyard ، معطوف نمایید.
اکنون که یک کارگاه نمک فعال دارید ، بایستی یک ساختمان فروشگاهی کوچک ، یک مزرعه خوک و یک دباغی بسازید. ابتدا ساختمان فروشگاهی کوچک را در پایین معدن نمک بنا کنید. سپس مزرعه خوک را نزدیک ساختمان فروشگاهی کوچک در ناحیه باز که توسط پیچ و خم رودخانه ایجاد شده بنا کنید. مطمئن شوید که فضای کافی برای ساخت چهار آغل خوک در اختیار دارید. در انتها دباغی را بر روی قطعه زمین سنگی رودخانه در غرب معدن نمک بسازید. با یک جاده دباغی را به ساختمان فروشگاهی کوچک وصل کنید.

اکنون میتوانید کت چرمی بسازید. هنگامیکه ۸ تن کت چرمی برای وزیر ساختید ، همه چیز را خاموش کنید: معدن نمک ، دباغی ، مزرعه خوک ، کلبه زغال سوزی و کارگاه نمک. وزیر توصیه میکند که یک مسیر تجاری برای تحویل چرمها به جزیره اصلیتان تنظیم کنید، اما بهتر است هزینه ها را تا حد امکان پایین بیاورید. باید مقداری چوب و ابزار در انبارتان داشته باشید ، اینها را در کنار کتهای چرمی بر قایقتان هرمس بارگیری کنید. هرمس را به سوی انبارتان در Guelphdon بفرستید. شما حداقل به ۴۰ تن چوب و ۴۰ تن ابزار در کنار کتهای چرمی نیاز دارید. برای تحویل چرمها هرمس را به انبار وزیر بفرستید.

سپس وزیر از شما ده تن خرما و ده تن شیر مطالبه میکند. او به شما جزیره دارالمرعشی را داده و از شما میخواهد که یک زیستگاه تاسیس کنید. دارالمرعشی جزیره ای است که ماری دی آرتویز قبلا به آن حمله کرده بود و در غرب جزیره وزیر قرار دارد. هرمس را به دارالمرعشی بفرستید اما تا رسیدن او منتظر نمانید. فورا توجه خود را به جزیره معطوف کرده و چهارتا از مزارع خرما را خاموش کنید. هر یک از آنها هزینه حفظ و نگهداری بالایی داشته و به سرمایه شما آسیب میرسانند.
به جزیره توجه کنید، یک زیستگاه متروکه در گوشه غربی، چهار مزرعه خرما در وسط و یک انبار در ساحل میبینید. هرمس را به انبار فرستاده و کلیه چوبها و ابزارها را تخلیه کنید. سپس دو تا از مزارع خرما در گوشه شرقی رودخانه را خراب کنید. همچنین کشتزارها را خراب کنید.
هنگامیکه ۴۰ تن چوب و ۴۰ تن ابزار در انبار دارالمرعشی تخلیه کردید یک noria کوچک در قلب دو مزرعه خرمای باقیمانده ایجاد کنید و نیز یک ساختمان فروشگاهی خاوری بسازید. هنگامیکه خاک حاصلخیز در دو مزرعه خرما توسعه یافت ، میتوانید مجددا آنها را روشن کنید.

توجه: یکی از مزارع خرما تنها دارای دو کشتزار است. هنگامیکه خاک آن را حاصلخیز کردید کشتزارهای خرمای بیشتری قرار دهید.

سپس بازار خود را در میدان باز بین راه پیاده رو در گوشه غربی جزیره برپا کنید. اکنون به گذشت زمان سرعت بخشیده و در نتیجه چادرنشینان در خانه های متروک دور و بر بازار ساکن میشوند. وزیر بخاطر برپایی زیستگاه به شما تبریک میگوید و میخواهد که سه کشتی جنگی کوچک برای دفاع از مردمش بسازید. فعلا این کار را نکنید.

توجه: پس از اتمام ساخت سه کشتی جنگی کوچک ، ماری دی آرتویز اقدام به حمله علیه مرکز دانش میکند. اگر با او در آنجا درگیر شوید ، او ناوگان کشتیهای جنگی کوچک خود را برای نابودی کلیه کشتیهای تجاری شما میفرستد. بنابراین سه کشتی جنگی کوچک خود را تا زمانیکه آماده درگیری با ماری نیستید نسازید.

هنگامیکه منتظر ورود صحرانشینان به زیستگاه خود – که اکنون با نام کوهرنگ شناخته میشود – هستید میتوانید همزمان یک مزرعه بز در شرق جزیره بسازید. همچنین یک noria کوچک در وسط شنزار و یک بازار خاوری در محل انشعاب جاده بسازید.

توجه: از آنجا که با کوهرنگ زیاد کار دارید ، بایستی یک مسیر تجاری برای هرمس تنظیم کرده و از Guelphdon چوب و ابزار بیاورید.