ANNO 1404

  1. خانه
  2. مستندات
  3. ANNO 1404
  4. فصل ۵: طوفان خرد کننده (ادامه ۱)

فصل ۵: طوفان خرد کننده (ادامه ۱)

هنگامیکه noria جدید منطقه را حاصلخیز نمود ، یک مزرعه بز بسازید، آغل بزها را ایجاد کرده و با یک جاده آن را به ساختمان فروشگاهی خاوری متصل کنید. تاکنون کلیه خانه های متروکه باید به خانه های چادرنشینان ارتقاء یافته باشند. وزیر به خاطر بازسازی زیستگاه یک تقدیرنامه باشکوه در گاوصندوق انبار کوهرنگ قرار خواهد داد. هنگامیکه ده تن شیر و ده تن خرما بدست آوردید ، با Comet آنها را به همراه تقدیرنامه باشکوه بارگیری و اقلام را به وزیر تحویل نمایید.

توجه: پس از تحویل ده تن شیر به وزیر میتوانید مزرعه بز خود را خراب کنید. صحرانشینانتان در طول این مرحله به شیر نیاز ندارند.

ابن الحکیم به شما میگوید که نیاز به پنج تن کاغذ و پنج تن رنگ برای رونویسی سفرنامه که شما به وی داده بودید دارد. شما همچنین به عنوان “مهمان چادرنشینان” ارتقاء پیدا میکنید و به ساختمانهای نوع دوم چادرنشینان دسترسی پیدا خواهید کرد. وزیر به شما میگوید که یک کارخانه تولید کاغذ بسازید.
مسیر تجاری چوب و ابزار خود را حفظ کنید ، در عوض با هرمس ۴۰ تن سنگ از Guelphdon به کوهرنگ حمل کنید. در این اثناء شما به حداقل ۲۹۵ چادرنشین در زیستگاه خود نیاز دارید، بنابراین چند خانه دیگر بسازید. هنگامیکه کشتیتان با سنگ رسید، آن را به انبارتان تحویل داده و کشتی را به مسیر تجاری چوب و ابزار بازگردانید. اکنون زمان ساخت یک کارخانه تولید کاغذ است.
کارخانه تولید کاغذ در تب Nobles از منو ساختمان سازی قابل دسترسی است. آن را بر روی یک زمین سنگی کنار رودخانه در کوهرنگ بنا کنید و توسط یک جاده به ساختمان فروشگاهی خاوری متصل نمایید. سپس از منو ساختمان سازی تب صحرانشینها را باز کرده و مزرعه رنگ را انتخاب کنید. آن را در یک قطعه زمین حاصلخیز در گوشه شرقی جزیره تان و نزدیک ساختمان فروشگاهی خاوری بنا کنید. مزرعه رنگ خود را مستقر کرده و با یک جاده به ساختمان فروشگاهی متصل کنید. در حین ذخیره سازی رنگ و کاغذ چند خانه صحرایی دیگر بسازید. هنگامیکه پنج تن از هر یک ذخیره کردید آنها را به مرکز دانش حمل کنید.

توجه: پس از تحویل پنج تن کاغذ و پنج تن رنگ به ابن الحکیم ، کارخانه تولید کاغذ در کوهرنگ را خراب کنید.

با توجه به اطلاعات بدست آمده از سفرنامه دو کشتی شکسته وجود دارد که احتمالا حاوی اطلاعاتی درباره آموزشهای برده داری فورکاس است. یکی از آنها در جنوب مرکز دانش است و دیگری در جنوب Guelphdon واقع است. Comet را به جنوب Guelphdon بفرستید. در آنجا یک جزیره بیابانی بر باد رفته خواهید یافت.
با نزدیک شدن شما نیروهای فورکاس فرار میکنند. در ساحل شما یک کشتی شکشته با پیکانی که به سمت آن اشاره میکند میبینید. بر روی کشتی شکسته کلیک کنید. وزیر به شما تبریک گفته و میگوید که جزیره را برای یافتن یک بسته گم شده بگردید. بسته بر روی ماسه ها قابل رویت است. پنج قطعه در آن وجود دارد که هر یک شبیه یک مربع قهوه ای کوچک است. برای برداشتن آنها بر روی هر یک کلیک کنید. شما یک آهنگر با تجربه سلاح ، ۴۴ تن اسلحه و یک کلید مسی پیدا میکنید. با Comet آنها را به Guelphdon فرستاده و کلید ، اسحه ها و آهنگر را تخلیه نمایید. سپس کشتی را به جنوب مرکز دانش بفرستید.

شما با چند کشتی جنگی فورکاس در تپه دریایی و کشتی شکسته مواجه میشوید. اگرچه آنها حمله نمیکنند ، اما حاضر به عقب نشینی هم نیستند. به کشتی شکسته نزدیک شده و بر روی آن کلیک کنید. وزیر معتقد است که شما نیاز به یک ناوگان بزرگ برای عقب راندن نیروهای فورکاس از تپه دریایی دارید. وزیر میگوید در صورتیکه برای او ده تن ماشین جنگی بیاورید ، کشتیهای جنگی قدرتمندی خواهد ساخت. او همچنین ذکر میکند که درباره بزچرانهای یکی از جزایر جنوبی خود نگران است و از شما میخواهد که آنها را مورد بررسی قرار دهید.

توجه: اگر به جزیره بزچرانهای جنوبی نزدیک شوید ، مجبورید با ماری دی آرتویز مبارزه کنید. در اینصورت جنگ غیرقابل اجتناب خواهد بود. بنابراین قبل از عزیمت به آنجا از ساخت حداقل چهار کشتی جنگی کوچک مطمئن شوید.

در این مرحله تنها انتخاب شما ساخت کشتیهای جنگی کوچک است که پول زیادی لازم دارد. بنابراین مالیاتها را به منطقه زرد ببرید. سپس کارخانه اسلحه سازی و محوطه طناب ریسی را مجددا فعال کنید. یک کارخانه اسلحه سازی ثانویه نزدیک کارخانه اولی و یک محوطه طناب ریسی ثانویه نزدیک کلبه بافندگی و نساجی در انتهای جنوبی جزیره اصلیتان بسازید.
در حین انتظار برای ذخیره طناب و اسلحه ، یک جرثقیل تعمیراتی و یک برج دفاعی لنگرگاه در نزدیکی انبارتان در کوهرنگ بسازید؛ بعدا به آنها نیاز خواهید داشت. همچنین مزرعه رنگ و مسیر تجاری حمل چوب و ابزار از Guelphdon به کوهرنگ را خاموش کنید.
ساخت کشتی جنگی کوچک ۲۰۰۰ سکه طلا ، ۳۰ تن چوب ، ۳۰ تن طناب و ۲۰ تن اسلحه لازم دارد و هزینه حفظ و نگهداری آن ۳۰ سکه طلا میباشد. جمع آوری اقلام لازم برای تولید چهار کشتی به زمان زیادی احتیاج دارد اما میتوانید با ایجاد یک صف بندی (queue) در محوطه کشتی سازی خود در زمان صرفه جویی کنید. بر روی دکمه کشتی جنگی کوچک چهار بار کلیک کنید تا محوطه کشتی سازی بمحض دریافت منابع لازم کشتیها را تولید نماید.

توجه: با ساخته شدن سومین کشتی جنگی کوچک ، ماری به مرکز دانش حمله میکند. بنابراین پیشدستی کرده و Comet را به همراه دو کشتی جنگی کوچک به آنجا بفرستید.

در حین انتظار برای ساخت آخرین کشتی جنگی کوچک یک یا دو برج دفاعی لنگرگاه در لنگرگاه Guelphdon بسازید. میتوانید برج را در داخل آب نیز توسعه دهید تا محدوده بیشتری را در بر گرفته و پوشش بهتری برای کشتیها و ساختمانهایتان فراهم آورد. در انتها پیش از تولید سومین کشتی ، کلیه کشتیهای تجاری خود را یکجا جمع کرده و در نزدیکی برج دفاعی خود پارک کنید. برای جبران از دست دادن موقت درآمد ادویه جات نانوایی ، آسیاب و مزارع محصول خود را فعال کنید. هنگامیکه ساخت سومین کشتی کامل شد ، آن را نیز به مرکز دانش بفرستید. اما چهارمین کشتی جنگی کوچک را برای دفاع از کشتیهای تجاری عقب نگه دارید.
وزیر به خاطر تمام کردن کار ساخت سه کشتی جنگی کوچک به شما تبریک میگوید در حالیکه ، ابن الحکیم با صدای بلند اضطراب و نگرانی خود را نشان داده و میگوید ماری هر لحظه ممکن است به او حمله کند. او درست میگوید چرا که یکی از کشتیهای جنگی ماری در راه حرکت به سمت جزیره او میباشد.
هنگامیکه کشتی دشمن به مرکز دانش رسید ، با هر سه کشتی خود به سمت او شلیک کنید. میتوانید بسرعت آن را نابود کنید. ماری علیه شما اعلام جنگ میکند و در دو مرحله کشتیهایی را برای حمله میفرستد.

توجه: اگر هر یک از کشتیهای شما در حین دفاع از مرکز دانش دچار صدمه شد، آن را نزد جرثقیل تعمیراتی در کوهرنگ بفرستید.

هنگامیکه کشتیهای دشمن را نابود کردید ، بسته هایی را که آنها به آب انداخته اند جمع آوری کنید. هنگامیکه سومین موج حمله را دفع کردید، یک نشان توجه و رسیدگی مدبرانه از ابن الحکیم دریافت میکنید. آن را به نزد وزیر ببرید. در نتیجه نام شما به “هم پیمان شیخ” ارتقاء پیدا میکند و میتوانید به سومین قسم ساختمانهای صحرانشینی دسترسی پیدا کنید.

علاوه بر سه موج حمله کشتیهای نظامی ، ماری دارای سه کشتی جنگی کوچک گشتزنی است که ممکن است به مسیرهای تجاری شما حمله کنند و بایستی مراقب آنها باشید. سعی کنید آنها را با حداقل چهار کشتی جنگی همراه کنید و بوسیله یکی از برجهای دریایی آنها را به دام بیندازید. هنگامیکه سه کشتی گشتزنی را مغلوب ساختید ، کشتیهای جنگی خود را به سوی جنوب بفرستید تا به جستجوی جزیره بزچرانها بپردازند. ماری دو جایگاه کشتی در آنجا دارد، اما پس از آنکه به آنها خسارت وارد کردید فورا عقب نشینی میکنند.
پس از فرار کشتیهای ماری ، یک بزچران داخل یکی از کشتیهای شما میشود؛ او را به انبار وزیر تحویل دهید. اکنون به سه کشتی تجاری کوچک نیاز دارید. ساخت آنها را شروع کنید.
پس از اتمام کار ساخت سه کشتی ، محوطه طناب ریسی و کارگاه اسلحه سازی را خاموش کنید. جایگاه دو تا از کشتیهای جنگی شما دور از ساحل شرقی کوهرنگ قرار دارد. دو تای دیگر را شمال غرب Guelphdon مستقر سازید تا راه کشتیهای دشمن را قطع نمایند. اکنون مسیر تجارت ادویه جات را از سر بگیرید. برای این کار صفحه مسیرها را باز کنید ، مسیر ادویه جات را انتخاب کرده و یک کشتی را برای حرکت در آن مسیر انتخاب کنید.
وظیفه بعدی شما ارتقاء زیستگاه Guelphdonبه یک سطح بالاتر میباشد. در ابتدا جمعیت اشراف زادگان خود را به بیش از ۱۱۹۰ افزایش دهید؛ این کار برای پرداختن به مسائل دیگر مفید خواهد بود. مالیاتها را در حالت کم قرار دهید تا جمعیت افزایش یابد. احتمالا بودجه شما در وضعیت قرمز قرار میگیرد، اما این وضعیت زیاد طول نمیکشد. خانه های بیشتر ساخته و مراقب نیازهای اشراف زادگان باشید و اجازه ندهید نیازها در ناحیه قرمز قرار داشته باشد.

هنگامیکه جمعیت اشراف زادگان شما به حدود ۱۱۰۰ نفر رسید، احتمالا با کمبود نوشیدنی مواجه میشوید؛ به جای ساخت مزرعه سیب جدید ، آب انگور تهیه کنید. آب انگور به دو نوع زمین متفاوت نیاز دارد: مزرعه محصولات و باغ صومعه. برای داشتن جریان مناسب تولید آب انگور دو کارخانه ساخته و هر یک را با یک باغ صومعه و یک مزرعه محصولات در نزدیک آن همراه کنید.

توجه: کارخانه انگور سازی صومعه و باغ صومعه لازم نیست که در نزدیکی یک صومعه قرار داشته باشند.