1. خانه
  2. مستندات
  3. Empire Total War
  4. کشور و دولت

کشور و دولت

انواع کشورها

کشورها در اینجا به گروههای بزرگتر وکوچکتر تقسیم می شوند.

 

کشورهای بزرگتر شامل:
اتریش، فرانسه، اسپانیا، امپراطوری مغول، امپراطوری عثمانی، کنفدراسیون بمبئی، هلند، پروس، روسیه، جمهوری لهستان، سوئد، ۱۳ مستعمره و بریتانیای کبیر.


خصوصیات غالب این کشورها شامل:
البته وضعیت در بازی متفاوت است. زمانی که یکی از کشورهای اصلی قلمروهای زیادی را از دست می دهد و فروپاشی آن نزدیک است، به یک کشور کوچک تر تبدیل می شود.
جنگ با یکی از کشورهای اصلی شامل درگیری آبی و خاکی است. این کشورها در بیشتر موارد به دریا و کارگاه کشتی سازی دسترسی دارند. تصرف ایالت های کوچک کار ساده ای است. اوضاع در نزدیکی پایتخت پیچیده تر می شود. در اینجاست که بیشتر نیروها جمع می شوند.


کشورهای کوچکتر

این کشورها شامل قلمروهای پادشاهی کوچک و کنفدراسیون سرخپوست ها مانند چروکی ها، باواریا، ساکسونی، وورتم برگ، پرتغال، گرجستان، پارس و غیره.


مشخصات این کشورها شامل:
کشورهای کوچکتر، شرکاء تجاری مناسبی هستند. جاه طلب نبوده و ارتش ضعیفی دارند. هر چند که همواره از پایتخت آنها دفاع می شود. جنگ با آنها بسیار کوتاه است. به جای جنگ بهتر است آنها را با خود متحد کنید.



خصوصیات کشورها

ملیتها به یکدیگر بسیار شبیهند و روش حکومت بر آنها  همواره یکسان است. تنها نام سیستم های سیاسی متفاوت است. مثلاً در حکومت جمهوری وزرایی دارید که نقش مشاوران در حکومت های پادشاهی را ایفا می کنند.


سیستم های سیاسی

در امپراطوری حکومت پادشاهی مطلق (فرانسه و روسیه) سلطنت مشروطه (لهستان و بریتانیای کبیر) و جمهوری (هلند و ونیز) وجود دارد.
در هر کشوری یک حکمران وجود دارد. ممکن است یک پادشاه، سلطان، رییس جمهور باشد که به سیستم سیاسی کشور بستگی دارد. علاوه بر این فرد کابینه ای با وجود نخست وزیر و چهار وزیر وجود دارد. (نام این سازمانها بسته به کشور و سیستم سیاسی آن متفاوت است. )
وزرا مسئولیت ۴ قسمت را بر عهده دارند: خزانه داری، دادگستری، ارتش و نیروی دریایی. با قرار دادن ماوس بر تصویر آنها ارقامی درباره فعالیت هایشان آشکار می شود. نخست وزیر مسئولیت، اعتبار و ثروت شهروندی را دارد. وزیر خزانه داری در برابر مواردی چون مالیات و غیره مسئول است. با کلیک راست بر تصویر اطلاعات بیشتری درباره آنها بدست می آورید.

بجز وزیر گاهی کشورهایی را ملاحظه می کنید که برای مستعمرات فرماندار دارند. مانند هلند که مستعمراتی در امریکای جنوبی و هند دارد. به همین دلیل دو شخصیت بیشتر در کابینه دارد.


آمار مربوط به هر سیاستمدار به شخصیتش مربوط است. اگر سیاستمداری تاثیر ضعیفی بر کشور دارد به سرعت او را تعویض نمایید. این آمار به تجربیات او نیز بستگی دارد. در بیشتر موارد افراد جوان تر نسبت به افراد مسن تر تاثیرگذاری کمتری دارند.

پادشاه یا رییس جمهور نماینده کشورش در بیرون از آن است. می تواند با سایر کشورها توافقات دیپلماتیک برقرار کند. تفاوتها در سیستم های سیاسی باعث ایجاد دیپلماسی می شود. کشورهایی که سیستم سیاسی یکسانی دارند راحت تر با هم ارتباط برقرار می کنند.



مذهب

مذهب اهمیت فراوانی دارد چراکه بر میزان رضایت مندی شهروندانتان تاثیرگذار است. زمانی که ایالت هایی با تفاوت های مذهبی را تحت کنترل می گیرید مشکلات مذهبی ایجاد می شود. بر رضایتمندی شهروندان شما تاثیرگذار بوده و می توانید آمار مربوط به آن را در بخش مربوطه ملاحظه کنید.
۱- قلمرو وسیع ۲- ارتش پرتعداد ۳- ناوگان دریایی قدرتمند ۴- اهمیت آنها در تجارت و دیپلماسی بین المللی ۵- توزیع متناسب نیروها ۶- ارتباطات دیپلماتیک قوی با سایر کشورها ۷- برقراری صلح ۸- بالا بودن سطح وجهه ۱- قلمرو کوچک ۲- ارتشی نه چندان پر تعداد ۳- تعدا سربازان منطبق با ظرفیت پایتخت ۴- فاقد وجهه ۵- ناتوان در ایجاد صلح ۶- امکان تصرف سریع آنها. 
زمانی که مناطقی را تصرف می کنید، تعداد افرادی که مذهب شان با شما مشابهت دارد کم است. این رقم به مرور زمان افزایش می یابد. برای تسریع این فرایند می توانید کلیسا ساخته و کشیش هایی را به آنها اعزام کنید. در واقع شهروندان جدید شما به سرعت تغییر مذهب می دهند. هر قدر کشیش ها تواناتر باشند، فرایند تغییر مذهب تاثیرگذارتر است.


اعتبار کشور

کشورهای بزرگتر با سطوحی از اعتبار مشخص می شوند. 
اعتبار نشان دهنده میزان توسعه یافتگی قلمرو شماست. اگر ارتش و نیروی دریایی قدرتمندی داشته باشید و در اکتساب فن آوری های جدید توانا باشید امتیاز اعتبار بدست می آورید و کشورتان قدرتمندتر می شود.
بهترین راه توسعه جنگیدن است. مجبور می شوید ارتشی فراهم نموده و برای این کار طلا لازم دارید. پس کشاورزی و صنعت تان را تقویت نمایید. مزارع و کارخانجات بنا کنید. فناوری پشتیبان این فعالیت هاست. افراد مستعد را در آزمایشگاهها مستقر نموده و واردارشان کنید در آنجا کار کنند. کشف فناوری های جدید باعث توسعه کشور می شود و به علاوه امتیاز اعتبار بدست می آورید.

گاهی اوقات میزان اعتبار تنها شرط پیروزی است. می توانید گزینه پیروزی یا اعتبار یا Prestide win را انتخاب نمایید. باید تا پایان قرن ۱۸ بهترین میزان اعتبار را داشته باشید.