1. خانه
  2. مستندات
  3. Empire Total War
  4. نقشه جنگی Campaign map

نقشه جنگی Campaign map

نیروهای زمینی

با کنترل نیروهایتان در نقشه جنگی امتیازاتی به دست می آورید. نخست باید به خاطر داشته باشید که نیروهای نظامی باید به هم نزدیک باشند. آنها را در محدوده عکس العمل هایشان که با رنگ سبز نشان داده شده حفظ کنید. در این حالت اگر گروهی شکست داده شود سایر نیروها به سرعت به کمک او می آیند.
بعد از هر درگیری نیروهایتان را تجدید قوا نمایید. با تجربه ترین نیروها را می توانید با هم ترکیب کنید. (در تصویر بعد با رنگ قرمز نشان داده شده است.) می توانید برای نیروهای کم تجربه تر در خواست نیروی کمکی کنید. نیروهای کم تجربه تر در جنگ های بعدی کسب تجربه می کنند و نیروهای با تجربه تر در کنارتان می جنگند و پیروز میشوند.   
دلیلی برای حمله به لنگرگاهها، کارخانه ها و مزارع دشمن وجود ندارد. بلکه بهتر است کنترل مناطقی که قابلیت تولیی دارند را بدست بگیرید. آنها توسط رایانه کنترل می شوند اما درآمد آنها به شما تعلق دارد. 
ارتش تان می تواند به مسیرهای تجاری نیز حمله کند. حضور در قلمرو دشمن می تواند به معنی تمایل برای کنترل قسمت های جدیدتر باشد. یعنی احتمال مسدود نمودن مسیرهای تجاری خیلی کم است.

ناوگانها

درباره ناوگانها هم موضوع همین گونه است. زمانی که کشتی ها در محدوده عکس العمل شان هستند (که با رنگ سبز در تصویر نشان داده شده) می توانند از یکدیگر حمایت کنند. 
کشتی ها را تنها در لنگرگاهها می توانید تعمیر کنید. با این کار تجربه نیروهایتان افزایش می یابد. ( کشتی های قدیمی تر به سادگی شکست نمی خورند.)

گاهی اوقات نیروهای زمینی می توانند با کشتی به نقطه مقصد برسند. اما نباید اجازه دهید در هر نقطه ای پیاده شوند (نوبت حرکت خود را از دست داده و توان حرکت را پیدا نمی کنند) می توان از این وضعیت جلوگیری کرد. اگر می خواهید به قلمرو دشمن حمله کنید، به کشتی تان فرمان دهید وارد بندر دشمن شود. بعد از پیاده شدن نیروها می توانند در همان دوره به قلعه دشمن حمله کنند. 


در ساحل برزیل، آفریقای غربی، ماداگاسکار و فلیپین مناطقی وجود دارد که می توانید از آنها به عنوان مستعمرات تجاری استفاده کنید. می توانید کشتی هایتان را به آنجا اعزام نموده (Dhaw,Indiaman, fluty, galleon…) تا بتوانید کالاهای غیر متعارف مانند عاج بدست آورید. هر قدر کشتی بیشتری برای این کار صرف شود پول بیشتری بدست می آورید. اما پولی که برای یک کشتی بدست می آورید کمتر است. 

در این مناطق، کشتی دزدان دریایی بسیاری وجود دارد. همیشه کشتی هایتان را در نزدیکی مسیرهای تجاری یا قلمروتان حفظ کنید تا در امان باشند در غیر این صورت همواره آماده جنگ باشید. 


شما می توانید دزد دریایی باشید. چند کشتی جدید تهیه نموده و به دنبال مسیرهای تجاری دشمن باشید. (با خطوط قرمز معین شده اند) دشمن اگر کشتی جنگی ای در این منطقه در اختیار ندارد می توانید به آنها حمله کنید. تنها باید کشتی هایتان را در مسیر تجاری قرار دهید. به طور خودکار کشتی های شما به دشمن حمله ور شده و همه طلاها و پولهایشان را تصرف می کنند.