1. خانه
  2. مستندات
  3. Empire Total War
  4. مدیریت محدوده ، ساختمان

مدیریت محدوده ، ساختمان

پایتخت ها

تاسیس شهرها تا زمانی میسر می شود که ساختمانهای جدیدی بنا کنید. در ابتدا تنها می توانید یک ساختمان فرمانداری و استحکامات کنید.

این ساختمانها ضرور ترین بناهایی هستند که می توانید در شهرتان بسازید. در صورتی که بر تصویر بنا کلیک راست نمایید، امتیازاتی که با وجود آن نصیب تان می شود را ملاحظه می کنید. مثلاً ساختمان فرمانداری باعث افزایش درآمد- افزایش میزان رضایتمندی و تربیت پیاده نظام می شود. هر بنایی تا حدودی بر توسعه تاثیرگذار است و در مراحل جدیدتر در مقایسه با مراحل قدیم تر امتیازات بیشتری به دست می آورید. مثلاً مجلس ایالتی میزان مالیات را تا ۴ درصد افزایش و کاخ فرمانداری تا ۶ درصد آن را کم می کند.


با مالیات های پایین و ثروت زیاد شهرتان به سرعت رشد می کند و امکان ساخت سریع تر بناها به وجود می آید.
به تصویر بالا توجه نموده و به بخش های قرمز رنگ نزدیک تصویر  بناها توجه کنید. این بخش یعنی بنا صدمه دیده و باید ترمیم شود. باید بودجه ای به آن اختصاص دهید و این کار ضروری است.


شهرهای کوچک


این شهرها در قسمت های در حال توسعه ایجاد می شوند. سرعت توسعه آنها به ثروت محدوده و مالیات بستگی دارد.
در اینجا می توانید ساختمانهای مختلفی بنا کنید. آنها به ۴ گروه طبقه بندی می شوند.
محل ساخت بنا را شما انتخاب می کنید. توجه داشته باشید که همه مراکز مهمند. اما شما باید ۱۵ درصد مراکز تفریحی، ۸۰ درصد مراکز صنعتی و ۵ درصد مراکز مذهبی داشته باشید. یک کشور متوسط باید ۳ یا ۴ مرکز آموزشی داشته باشید.
در هر دوره به دنبال شهرهایی باشید که دیگر امکان ساخت برایشان وجود ندارد.
نکته: ساختمانهای آموزشی همواره اولین هدف دشمن هستند. نیروهای دشمن آنها را غارت نموده و سایر ساختمانها نیز غیر فعال می شوند و این به ضرر ساختمانهایی است که مراکز فناوری به حساب می آیند. بهتر است در اطراف آنها نیروی نظامی مستقر نمایید. ساختمانهایی را که ضروری نیستند منهدم کنید. 


 

ساختمان لنگرگاه

چنانچه شهرتان به دریا نزدیک است می توانید بندر تجاری، ماهیگیری و کارگاه کشتی سازی در آن بنا کنید.
بنادر تجاری اهمیت بسیاری دارند چون درآمدتان را به میزان قابل توجهی افزایش می دهند. در صورت امکان به سرعت آنها را بنا نمایید تا بتوانید با سایر کشورها روابط تجاری داشته باشید. کشتی هایی که در چنین بنادری ساخته می شوند به مستعمرات دسترسی دارند.
ماهیگیری ها اماکن محبوبی نیستند. به این دلیل که مردم می توانند نیازهای خود را از مزرعه تامین کنند. اما اگر قلمرویی خیلی ضعیف است برایش یک ماهیگیری بسازید.
کارگاههای کشتی سازی برای ساخت واحدهای نظامی عظیم مورد استفاده قرار می گیرند. نیازی نیست که تعداد آنها زیاد باشد ۳ یا ۴ عدد برای اروپا و آمریکا کافیست. آنها را در نزدیکی مرزهای کشورتان بسازید تا برای حمله آماده باشند. در خلیج ها و یا دریاهای داخلی مستقرشان نکنید.

۱-چنانچه جنگی پیش رو دارید مدارس نظامی و توپ سازی بنا نمایید. ۲-در قلب کشورتان بناهای فرهنگی بنا نمایید تا میزان رضایتمندی مردم افزایش یابد و اعتبارتان بیشتر شود. با رسیدن به بالاترین درجه توسعه در هر بنای فرهنگی امکان به خدمت گرفتن مردان مشهور یاGentlemen به وجود می آید. ۳-تلاش کنید تا حداقل یک مدرسه نیروی دریایی داشته باشید. در آنجا می توانید به فن آوری های مرتبط با ناوگان دریایی دسترسی یابید و میزان اعتبارتان نیز افزایش می یابد. ۱-مراکز آموزشی (مدارس، دانشگاهها) برای توسعه فن آوری لازمند. ۲-مراکز تفریحی (باغها و کافه ها) باعث رضایت مندی مردم میشوند. ۳-مراکز صنعتی و کشاورزی (مزارع، چوب بری ها و معادن) باعث افزایش درآمد شده، ثروت عمومی را بالا برده و از فن آوری حمایت می کنند. ۴-مراکز مذهبی (کلیساها و مدارس دینی) باعث افزایش رضایت مندی شده، به تربیت کشیش ها پرداخته و امکان نزدیکی با مردم را فراهم می کند.

زیرساختار


زیر ساختار یا راهها. وجود آنها مانند ساختمانها برای شهرها حیاتی نیست. اما اگر پول زیادی دارید حتماً خود را به راه مجهز نمایید. راههای بهتر باعث درآمد بیشتر و افزایش سرعت حرکت نیروهای نظامی می شود. جاده مناسب باعث بالا رفتن اعتبارتان نیز می شود.





مالیات ها

درآمدها عموماً از مالیات ها هستند. میزان آن را توسط دکمه ای به نام دکمه مالیات یا Tax tab می توان برای تمام کشورها تعیین نمود.
در تصویر مالیات ها در حداکثر میزان خود هستند. برای شهروندان طبقه متوسط و طبقات فرودست نمایشگرهای مجزایی وجود دارد. میزان مالیات بر بسیاری از عوامل تاثیرگذار است. کم بودن مالیاتها باعث کاهش درآمد اما افزایش رضایتمندی مردم می شود. افزایش مالیات باعث نارضایتی مردم و در نتیجه شورش آنان می شود. میزان مرگ و میر طبقه فرودست افزایش یافته و مردم طبقه بندی می شوند. در عوض درآمدهای شما بسیار زیاد هستند. بهترین راه، یافتن یک میانگین مناسب برای مالیات است. بعد از تعیین میزان مالیات، به نقشه توجه کنید. رنگ سبز نشان دهنده آن است که مردم خوشحالند، نارنجی یعنی نا امیدند و قرمز یعنی هشدار! مردمتان ناراضی بوده و احتمال شورش می رود.
میزان رضایت مندی مردم شهر با بررسی بخش اطلاعات آن شهر مشخص می شود. شهروندان فرودست ناراضی تر از طبقه متوسطند. هنگام تعیین مالیات مردم فقیر به این نکته توجه کنید.

 


شورش ها و انقلابها
شورش نتیجه نارضایتی مردم است. می توانید میزان رضایت مندی مردم را بررسی نمایید.
اگر این آمار زیر صفر باشند، ممکن است با مشکلاتی روبرو شوید.


 


شورش ها و تاثیراتشان

قسمت I: با اعتراض کارگران شروع می شود. هشداری است برای اینکه بعضی ایالت ها ممکن است مشکلات جدی داشته باشند.
قسمتII: حال با شورشی روبروییم. در این مرحله بعضی ساختمانها ممکن است تخریب شوند. آنها به درستی فعالیت نمی کنند.
قسمت III: اگر اعتصاب در ایالت کم اهمیت تر باشد شورشی ها اوضاع را به دست می گیرند. وقتی که ایالت سابقاً، کشوری مستقل بوده، شهروندانش ممکن است بخواهند دوباره مستقل باشند.
قسمتIV: زمانی که در پایتخت انقلاب می شود گروهی از شورشی ها ایجاد می شوند. هدف آنها ممکن است حذف حکمران و کابینه اش باشد. در این حالت باید تصمیم بگیرید که کنار شورشی ها باشید یا کنار اعضای کابینه فعلی!؟ 
اگر تصمیم به دفاع از کابینه گرفتید باید ارتش شورشی ها را شکست دهید. اگر می خواهید به انقلابیون ملحق شوید باید پایتخت را تصرف کنید. در حالت دوم میزان رضایت مندی شهروندان در نتیجه تغییر سیستم سیاسی افزایش می یابد.

هشدار: اگر شکست بخورید، جنگ به پایان می رسد.

اقدام متقابل
۱- به یاد داشته باشید که می توانید به سرعت واکنش نشان دهید. می توانید مالیاتها را کم کنید. این کار بر وضعیت کل کشور تاثیرگذار است.
۲- اگر اوضاع در تمام کشور مساعد است و تنها یک ایالت مخالف شماست، آن محدوده را از مالیات معاف نمایید. به این امکان در پنجره مربوطه دست می یابید.
۳- یک راه موثر برای ممانعت از انقلاب استقرار نیروهای بیشتر در ایالت های پر مخاطره تر است. ارتش انقلابیون در نقشه مشخص می شود. آنها را شکست دهید تا مردم امید خود را برای ایجاد تغییر از دست بدهند.
۴- گاهی اوقات شورش ها نتیجه اختلافات مذهبی است. با اعزام کشیش موقعیت را آرام نمایید.
۵- گاهی تنها راه حل افزایش سرکوب است. ساختمانهای فرمانداری بنا نمایید.
۶- اگر شهروندانتان به تفریحات بیشتری نیاز دارند ساختمان تاتر یا اپرا بسازید.
۷-وزیر دادگستری را تغییر دهید. سیاستمداران جدید شاید بهتر با مردم کنار بیایند. می توانید انتخابات را زودتر برگزار نمایید. این کار در صورتی باید انجام شود که وزرا آمار ضعیفی از خود ارائه دهند. البته این کار در سلطنت مطلقه میسر نمی باشد.