1. خانه
  2. مستندات
  3. Empire Total War
  4. جنگ های زمینی – بخش دوم

جنگ های زمینی – بخش دوم

دفاع در برابر حملات

بعد از دستیابی به فن آوری شلیک توپ به نام Canister shot بعضی از توپهایتان قادرند تا از مهماتی که برای پیاده نظام دشمن مناسب است استفاده کنند. زمان حمله دشمن از این توانایی استفاده نمایید. با اینکه در این وضعیت برد پرتابه کمتر است، اما تنها با یک شلیک می توانید تا دوازده نفر از سربازان دشمن را از بین ببرید.


جنگ با دشمن

بعضی از واحد ها، مثل انواع هیزرها، خمپاره ها و راکت ها، برد زیادی دارند. مفهوم آن این است که پیش از جنگ، توپخانه می تواند برای مدت درازی دشمن را هدف قرار دهد. در برد زیاد معمولاً دقت شلیک کم است و به همین دلیل سربازان زیادی از بین نمی روند. هر چند که می توانید آنها را با بمباران معمولی و نه چندان دقیق بترسانید.
برای این نوع بمباران می توانید از مهماتی که برای از بین بردن پیاده نظام مهم هستند مثل گلوله های انفجاری، گلوله های مرگبار، گلوله های آهکی و گلوله های ترکش دار استفاده کنید.

 



محافظت از توپخانه
گاهی اوقات، توپخانه به خاطر درگیری تمام نیروهای پیاده و سواره در جنگ، بی هیچ دفاعی باقی می ماند. بهتر است یک یا دو واحد پیاده نظام که به سر نیزه مجهزند را در نزدیکی توپخانه مستقر نمایید. احتمال حمله سواره نظام دشمن به توپخانه شما وجود دارد. در زمان حمله سواره نظام شلیک های توپ یا Canister shot وجود ندارد. چون فرصت آماده نمودن توپها و قرار دادن مهمات در آنها را ندارید.


مستقر نمودن توپها

برای بعضی از انواع توپخانه، جهت شلیک اهمیتی ندارد- گاهی اوقات ارتش تان از شلیک امتناع می کند. این اتفاق زمانی روی می دهد که بعضی موانع مانند درختان و … میان نیروهای شما و نیروهای دشمن هستند. و این از مشکلات راکت اندازان است. می توانید با مستقر نمودن توپخانه بر فراز یک تپه به آنها کمک کنید.