1. خانه
  2. مستندات
  3. And then there were none
  4. بخش پنجم: یک زنبور عسل امیلی را نیش زد!

بخش پنجم: یک زنبور عسل امیلی را نیش زد!

ایوان جلوی خانه

راجرز و امیلی هر دو مفقود شده اند. بلور اصرار دارد که با شما دنبال آنها بگردد. برای پیدا کردن امیلی نیازی نیست تا به جای دوری بروید. فقط کافی است جلوتر بروید. او در مقابل ویلا در حال قدم زدن است. به قسمت نمایشی توجه نموده و سپس به سمت انبار هیزم بروید.

انبار هیزم

جسد راجرز را بیرون انبار هیزم پیدا می کنید. او با تبر تکه تکه شده است. بعد از پایان بخش نمایشی به اتاق بازی بروید.

اتاق بازی

قاضی اینجاست. با او صحبت نموده و بعد از پایان مکالمه به اتاق آرمسترانگ بروید.

اتاق آرمسترانگ

با دکتر صحبت نموده و به اتاق نمایش بروید.

اتاق نمایش به پوسترهای فیلم ها که بر روی دیوارها نصب شده، توجه کنید. حال به طرف پروژکتور کنار در بروید و کشوهای آن را امتحان کنید. کشوی بالایی قفل است کشوی دومی را باز کنید. در آنجا دو قوطی فیلم پیدا می کنید. سپس کشوی سوم را باز کنید و یک حلقه فیلم بدون نام نیز در آنجا پیدا کنید. در کنار آن یک لامپ پروژکتور نیز وجود دارد. در میان اشیای جمع آوری شده دو فیلم پیدا شده را تفکیک کنید. موارد زیر در اختیار شما قرار می گیرد:

۱- Last of the Borgias با هنرمندی گابریل استیل

۲- Queens Handmaiden با هنرمندی گابریل استیل

۳- دست نوشته ای از گابریل استیل

۴- یک کارت از طرف اون

لامپ پروژکتور را انتخاب و آن را در پنل پروژکتور جاساری کنید. سوییچ کنار پنل را روشن کنید و به فیلمی که پخش می شود توجه کنید. حلقه فیلم روی پروژکتور را برداشته و حلقه فیلم بدون نام را جایگزین آن کنید. این بار یک فیلم خانوادگی را ملاحظه می کنید.

ایوان جلویی

متوجه می شوید که آرمسترانگ و امیلی در حال نزاع می باشند. پس از پایان مشاجره، به طبقه دوم بروید.

مقابل اتاق آرمسترانگ

با اشاره به سوراخ کلید ملاحظه می کیند که او در حال نوشیدن الکل است. برای مرحله بعد به بلندترین نقطه جزیره بروید.

بلندترین نقطه جزیره

لمبارد و ورا در اینجا هستند. با ورا صحبت کنید. حال وقت آن رسیده که به منطقه ای که دو بز آنجا بودند، سری بزنید. بعد از ترک این نقطه به محل تقاطع جاده ها می رسید. مسیر بالا و سمت راست را انتخاب کنید، از کندوی عسل عبور کنید و باغ را پشت سر بگذارید، سپس جاده را ادامه داده تا به مسیر دو راهی برسید. جاده پایینی و سمت راست شام را به بزهای گرسنه می رساند.

ساحل

این منطقه، دقیقاً جزو ساحل نیست. اما به قسمتی از ساحل منتهی می شود. به طرف خارها حرکت کنید. آب سیب را روی آنها بریزید. بزهای گرسنه حالا خارها را می خورند و مسیر عبور شما را پاک سازی می نمایند. حال مسیر را دنبال کنید. تکه ای طناب ماهی گیری در آنجا وجود دارد. آن را بردارید. این همان چیزی است که امیلی برای تکمیل چتر نجات لازم دارد. با نگاهی به آسمان و محیط اطراف متوجه بخشی می شوید که در دست ها قرار دارد و آیکون چشمی بر روی آن ظاهر می شود . با کلیک بر روی آن، چراغ چشمک زنی را می بینید، از تلسکوپ برنجی برای دقیق تر دیدن استفاده کنید. در آنجا یک چراغ دریایی شناور دیده می شود. حال دوباره با انبار هیزم برگردید.

انبار هیزم

در اینجا با بلور صحبت کنید. یک قسمت نمایشی پخش می شود. بعد از آن سریعا خود را به ایوان جلوی ساختمان برسانید.

ایوان جلوی ساختمان

نباید فرصت را از دست داد. طناب ماهیگیری را به امیلی بدهید. او برای دوختن چتر به مدتی زمان نیاز دارد. در این فاصله زمانی می توانید کارهای دیگری انجام دهید.

نکته: اگر نمی خواهید به انجام کارهای متفرقه بپردازید، می توانید در اطراف گشتی زده و سپس نزد امیلی بازگردید. اولین بخش از کارهای متفرقه را در اتاق مخفی که پشت اتاق مطالعه قرار داشت، انجام می دهید.

اتاق مطالعه

با ورود به اتاق مطالعه متوجه می شوید که ورا آنجاست. با او صحبت کرده و سپس وارد اتاق مخفی شوید.

اتاق مخفی

در این قسمت می توانید با رادیوی موج کوتاه ارتباط برقرار کنید.

۱- لامپ های H-807 و ۳۰۵GT را در پنل رادیو قرار دهید.

۲- میکروفون و ضمایمش را همراه با سیم به رادیو متصل کنید.

۳- چراغ مطالعه را تفکیک کنید تا یک لامپ و یک چراغ ایجاد شود.

۴- چراغ را به رادیو متصل کنید.

حال می توانید بر روی میکروفون کلیک نموده و به سیگنال های مختلف گوش کنید. کسی در حال صحبت کردن است. با کلیک بر روی میکروفون تلاش کنید تا با او ارتباط برقرار کنید. کسی که پاسخ شما را می دهد میزبان ناشناس آقای اون است! پس این تماس بی فایده است. نزد امیلی بازگردید.

اتاق نشیمن

در این اتاق یک رادیو وجود داشت. برای راه اندازی رادیو به روش زیر عمل کنید:

۱- سبد میوه و انبردست را با هم ترکیب کنید تا سیم مسی به دست آورید.

۲- همه تیوب ها را داخل پنل قرار داده و در آن را ببندید.

۳- سیم مسی را انتخاب و آن را ببندید. حال با فشردن کلید، رادیو روشن می شود.

ایوان جلویی

با امیلی صحبت کنید. او قسمت هایی از چتر نجات شما را آماده کرده است. این قسمت ها را با تور ماهی گیری، سه پایه فلزی و افسار چرمی بز ترکیب کنید. چتر نجات شما حاضر است.

بلندترین نقطه جزیره

چتر نجات را انتخاب کنید و سپس به آسمان اشاره کنید. در حین پرواز کنترل خود را از دست داده و بر روی چراغ دریایی شناور فرود می آیید. سقوط و پرواز و بازگشت به ویلا، هیچ کدام در اختیار شما نیستند. در این زمان لمبارد به شما می گوید که صدای فریاد امیلی را از محل نگهداری کندوها شنیده است. به آنجا بروید. لمبارد و آرمسترانگ نیز آنجا هستند. امیلی کشته شده است.

بعد از تماشای بخش نمایشی، شما خود را در اتاق نشیمن می یابید.