1. خانه
  2. مستندات
  3. And then there were none
  4. بخش اول : شوک مارستن۱

بخش اول : شوک مارستن۱

داستان با مقدمه ای طولانی آغاز می شود که طی آن تمام شخصیت های کلیدی بازی معرفی می شوند. با اینکه با فشردن کلید ESC می توانید از این قسمت صرف نظر کنید، اما توجه به آن به آشنایی با افراد مختلف کمک می کند.

مقابل ویلا

بعد از معارفه،بازی در مقابل ویلا آغاز می گردد. راجرز در حال گفتگو با شما بوده و به خاطر کمک در حمل چمدان ها از شما تشکر می کند. اما تمایلی به ادامه این مکالمه ندارد. بنابراین او را تنها بگذارید و به اسکله بازگردید. با دنبال نمودن مسیری که در خلاف جهت ویلا حرکت می کند به اسکله می رسید.

در اسکله، متوجه می شوید که قایق شما سوراخ شده است و در حال حاضر نمی توانید جزیره را ترک کنید. به سمت ویلا بازگردید. در مسیر متوجه راه کوچکی درسمت چپ می شوید. با ادامه دادن این مسیر به مارستن می رسید. با او صحبت کنید. می توانید از او بپرسید که چه چیزی در دست دارد. متوجه می شوید که یک کاغذ و تکه ریسمان چیزهایی هستند که او در ساحل پیدا کرده است. بعد از پایان مکالمه او به ویلا بازمی گردد.

مسیر او را دنبال نموده و به سمت ویلا بروید. راجرز آماده است تا دوباره با شما صحبت کند. به او بگویید که قایقتان صدمه دیده است. این بار او به شما اجازه می دهد تا وارد عمارت شوید.

آشپزخانه

راجرز به شما می گوید که باید به آشپزخانه برگردد. به اتاق غذا خوری که در سمت چپ موقعیت فعلی شما قرار گرفته بروید. بعد از ورود به این اتاق اولین دری که سمت راست شما قرار دارد به آشپزخانه منتهی می شود. با نزدیک شدن به آشپزخانه متوجه می شوید که آقا و خانم راجرز با یکدیگر مشاجره می کنند. حضور شما باعث می شود که آنها شوکه شوند. خانم راجرز به طبقه دوم ساختمان می رود. آقای راجرز تمایلی به صحبت با شما ندارد. به جانب کمدهای سمت راست او بروید. در آنجا یک دستگاه آب میوه گیری می یابید. با نگاهی دقیق بر روی آن اطلاعاتی راجع به وسیله به دست می آورید. با حرکت در جهت مخالف محل قرار گیری این وسیله به سمت یخچال حرکت کنید. در طرف راست آن دری قرار دارد که شما را به محل استقرار خدمه می رساند.

اتاق راجرز

با دنبال کردن راهرویی که پیش رو دارید به راه پله مخصوص خدمه نزدیک می شوید. در سمت چپ تان اتاقی قرار دارد. این اتاق خانم و آقای راجرز است اشیایی را بردارید. چند سوزن خیاطی،نامه ای از جانب آقای اون و دعوت نامه ای برای آقا و خانم راجرز که در آن به یک صفحه ضبط شده گرامافون اشاره شده است. محتوای نامه ها را دفتر خود ثبت نموده و آنها را بخوانید. بعد از این کار، از اتاق خارج شده و به طرف پله ها حرکت کنید. از آنها بالا بروید. اشیا جمع آوری شده فعلا قابل استفاده نیستند.

اتاق آرمسترانگ

با وارد شدن به اتاق چمدانی را می یابید. اما به آن دست نزنید. به طرف تخت خواب بروید. در کنارتخت دعوت نامه او را می بینید. با نوشتن محتوای نامه در دفترتان و خواندن آن کارتان در این اتاق به پایان رسیده است. البته در این اتاق یک کیف بر روی قفسه چوبی دیده می شود. موقعیت آن را به خاطر بسپارید. چون بعداً به آن نیاز پیدا می کنید. حال اتاق را ترک کنید.

اتاق بلور

دعوت نامه او را پیدا کنید و محتوای آن را برای خود یادداشت نموده و آن را بخوانید. به طرف میز کشودار کنار تخت بروید. در آنجا یک دفترچه خاطرات می یابید. زمانی که قصد دارید آن را بردارید بلور وارد اتاق می شود. با او صحبت کنید و از اتاق خارج شوید.

اتاق ملحفه ها

بعد از بالا رفتن از پله ها به اتاق ملحفه ها می رسید. خانم راجرز در این اتاق است. با او صحبت نموده و به او پیشنهاد کمک کنید. سپس از اینجا به طرف اتاق مهمان ها حرکت کنید. ( در این قسمت دری برای ورود به طبقه مهمان ها وجود دارد.)

اتاق لمبارد

پس از زدن چند ضربه به در لمبارد در آستانه در ظاهر می شود. بعد از صحبت کردن با او، این مکان را ترک کنید. هنوز امکان برداشتن چیزی در اتاق وجود ندارد. اما قبل از اینکه به سمت اتاق بعدی بروید از سوراخ کلید به داخل نگاهی بیندازید. او یک اسلحه با خود دارد.

اتاق ورا

ورا نیز در اتاق است. در نتیجه مثل لمبارد نمی توانید از این اتاق هم چیزی بردارید. بعد از صحبت با اوبه طرف اتاق امیلی بروید. با وارد شدن به این قسمت متوجه می شوید که دو اتاق در سمت چپ تان قرار دارد. می توانید محل را در خلاف جهت عقربه های ساعت مورد بررسی قرار دهید.

اتاق ورگریو

با حرکت دادن دستگیره در متوجه می شوید که در قفل است.

اتاق امیلی

در اینجا نیز فقط به صحبت با امیلی اکتفا کنید و طرف اتاق بعدی حرکت کنید.

اتاق مکنزی

این بار نیز امکان ورود به اتاق وجود ندارد. پس به طرف اتاق مارستن حرکت کنید.

اتاق مارستن

در این اتاق بسته است. کاری از شما ساخته نیست. به طبقه پایین بروید.

اتاق بازی

با نزدیک شدن شما به اتاق بازی، قسمت نمایشی اجرا می شود که در آن آرمسترانگ و ورگریو در حال مذاکره با یکدیگر هستند. بعد از پایان یافتن مکالمات آنها صدای زنگ شام را می شنوید.

نکته: اگر این قسمت نمایشی اجرا نشد به جای دیگری رفته و بعد دوباره به این اتاق مراجعه کنید.

این بار قسمت نمایشی دیگری را مشاهده می کنید. در این قسمت راجرز برایتان توضیح می دهد که چیزی برایتان آماده نکرده چون قرار نبوده شما در آنجا بمانید. پس در زمان صرف شام میهمانان فرصت دارید تاگشتی در اطراف بزنید.

آشپزخانه

بعد از حضور در آشپزخانه می توانید با چسباندن گوش خود به در استراق سمع کنید. بعد از شنیدن حرف های میهمانان گشتی در ویلا بزنید. در کنار دری که از آشپزخانه به اتاق پذیرایی منتهی می شود سبد میوه ای قرار دارد. آن را برداشته و به اطراف سر بزنید.

آبدارخانه: محوطه کوچکی است که در سمت در، کنار دستگاه آب میوه گیری قرار دارد. از اینجا چندین شی را می توانید بردارید.

Turkey baster ،یک تکه پنیر که داخل دستمالی قرار دارد و یک خاک انداز فلزی

توجه کنید که یک کیسه آرد بر روی زمین قرار دارد. با استفاده از خاک انداز فلزی مقداری آرد از کیسه بردارید. دوباره خاک انداز را به داخل کیسه برده و مقداری آرد بردارید. این بار تعدادی باطری می یابید. حال به سمت راه پله ها حرکت کرده و به اتاق ملحفه ها بروید.

اتاق مارستن

یک پیام کد شده روی قفسه چوبی قرار دارد. با استفاده از ذره بین نگاه دقیق تری به آن بیندازید. قفسه ای که روی آن مجسمه یک شیر قرار دارد، چند کشو دارد. کشو را باز کرده و رمز گشایی که در آن قرار دارد را بردارید. بر روی رمز گشا عبارت زیر نوشته شده است:

قبل از ترک اتاق، دعوت نامه مارستن را برداشته و اطلاعات آن را در دفترچه خود ثبت کنید.

اتاق ملحفه ها

روی پارچه ها نگاه کرده و یک تکه ابریشمی را بردارید.

اتاق امیلی

دعوت نامه امیلی را برداشته و اطلاعات آن را وارد دفترچه خود نمایید. بعد از خواندن آن انجیلی که در کنار تخت او قرار دارد را بردارید. نگاهی به لوازم آرایش او بیندازید. (در کیفی که جلوی آینه قرار دارد). به جای اینکه از درب ورودی از اتاق خارج شوید، از دری که به سرویس بهداشتی باز می شود از اتاق خارج شوید.

سرویس بهداشتی امیلی و ورا

شما می توانید کارت پزشکی امیلی را در اینجا پیدا کنید. در این کارت ذکر شده که او به نیش حشرات خصوصاً زنبور حساسیت دارد. بر روی این میز یک پایه پیپ شکسته را نیز می بینید که بین میز و دیوار جا سازی شده است. آن را بردارید و توسط در دیگر به طرف اتاق ورا حرکت کنید.

اتاق ورا

دراینجا یک روزنامه پیدا می کنید. اطلاعات آن را برای خود ثبت کنید و آن را بخوانید. اطلاعات مربوط به مرگ کودکی است که تحت سرپرستی او بوده است. همین کار را برای دعوت نامه او نیز تکرار کنید. نوبت به کیف آرایشی او می رسد. آن را بررسی کنید. به عکس مقابل آینه نیز توجه نمایید. از در بالکن از اتاق او خارج شوید. سپس به سمت چپ حرکت کنید تا به جایی برسید که مجسمه پرنده ای شبیه عقاب در گوشه سمت راست آن قرار دارد. در کنار مجسمه یک تلسکوپ برنجی بر روی سه پایه فلزی قرار دارد. هر دوی آنها را بردارید. مقصد بعدی شما اتاق لمبارد است.

اتاق لمبارد

دعوت نامه او را برداشته و مطالب آن را عیناً به دفترچه خود منتقل کنید و به اتاق بلور بروید.

اتاق مکنزی

طبق معمول ابتدا دعوت نامه او را برداشته و اطلاعات آن را وارد دفتر خود نمایید. بعد از خواندن آن نگاهی به عکسی که در کنار تخت ژنرال قرار دارد، بیندازید. این عکس به او و همسر مرحومش لزلی تعلق دارد. به طرف اتاق امیلی حرکت کنید.

اتاق بلور

حال می توانید در این اتاق با خیال راحت پرسه بزنید. دفترچه خاطرات او را این بار بردارید. اطلاعات موجود در آن را به دفترچه خود متقل نموده و آنها را بخوانید. حال به طرف اتاق ورگریو بروید.

اتاق ورگریو

اطلاعات دعوت نامه او را هم وارد دفترچه خود کنید. سپس کیسه تنباکو و بخش انتهایی پیپ که روی میز هستند را بردارید. هر دو شی بر روی قفسه قرار ارند. حال می توانید به طرف تالار عمارت برگردید.

اتاق نشیمن

به طرف در اتاق غذاخوری حرکت کنید و دوباره استراق سمع نمایید. شما شاهد اتهاماتی هستید که با قرار دادن صفحه گرامافون توسط راجرز شنیده می شود. اون (میزبان ناشناس) جرم هایی که هر یک از این افراد مرتکب شده اما به خاطر آنها مجازات نشده اند را ذکر می کند. در حقیقت تک تک افراد حاضر مرتکب قتلی شده اند. خانم راجرز بعد از شنیدن این اتهامات بر زمین افتاده و بیهوش می شود. شما هنوز هم در تالار عمارت هستید. آرمسترانگ از شما می خواهد که کیف طبابت او را برایش بیاورید. پس به اتاق او بروید.