1. خانه
  2. مستندات
  3. And then there were none
  4. بخش سوم؛ مکنزی در ساحل می ماند!(۲)

بخش سوم؛ مکنزی در ساحل می ماند!(۲)

مسیر رادنبال کنید تا به غار زیرزمینی برسید.

غار زیرزمینی

به یک قایق تک نفره می رسید. متاسفانه این وسیله قابل استفاده نیست. اما می توانید پروانه (ملخ) آن را بردارید. از جایی که در لحظه اول ورود به غار در آن بودید به طرف چپ حرکت کنید. از پل فلزی طولانی عبور کنید. پاروهای بلند را بردارید و بشکه ها را بررسی کنید. با ادامه مسیر به یک در چوبی می رسید. با باز کردن در به بخش دیگری از روستای مخروبه می رسید.

مسیری به طرف روستای مخروبه

با کمی گشتن متوجه انبردستی که در نزدیکی شماست می شوید. آن را بردارید. به پیش رفته و بر صفحه چوبی عمودی کلیک کنید. متوجه می شوید که آنها در جای خود نیستند. به طور خودکار وارد اتاق بعدی می شوید.

گودالی در زمین وجود دارد. از بیلی که در میان لوازم خود دارید استفاده نموده و گودال را بکنید. به زودی یک پمپ هوا پیدا می کنید. مسیر را ادامه دهید تا به مرزبانی برسید. از آن بالا رفته و در بالای سرتان را باز کنید. اما در قفل است. پس به داخل غاز زیرزمینی بازگردید.

غار زیرزمینی

از محلی که ورودی اولیه غار به حساب می آید به طرف راست حرکت کنید تا به ساحل برسید. باید کمی قایق سواری کنید.

مواد زیر را با هم ترکیب کنید: قایق بادی لاستیکی بزرگ، پمپ هوای دستس و پاروها.

حال شما یک قایق بادی و پارو در اختیار دارید. قایق را لب آب قرار دهید. با اشاره به قایق شاهد قسمت نمایشی دیگری هستید. بعد از واژگون شدن قایق تان توسط امواج به قسمت دیگری از روستای مخروبه منتقل می شوید.

روستای مخروبه

به طرف اولین خانه بروید. در سمت چپ خانه صلیبی روی زمین قرار دارد. در اینجا کارت دیگری از اون پیدا می کنید. وارد خانه شده و در آنجا یک جعبه چوبی پیدا کنید. (این جعبه در سمت چپ خانه قرار دارد.) در داخل آن مقداری تور ماهی گیری قرار دارد. ملزومات چتر نجات در حال تکمیل شدن هستند.

به سمت راست رفته و دری چوبی را که در نزدیکی صخره ها قرار دارد، پیدا کنید. با بازکردن آن متوجه می شوید که این همان دری است که قبلاً قفل بود و ونتوانستید از آن عبور کنید. از این مسیر به اتاق بازی داخل ویلا بازگردید!

اتاق بازی

در این اتاق یک وسیله جدید پیدا می کنید. جعبه تاس ها! آن را بردارید و محتویات آن را از هم تفکیک کنید. حال یک جعبه خالی و یک کلید در اختیار دارید. کشوی قفلی که در اتاق مطالعه بود را به خاطر می آورید؟ به اتاق مطالعه بازگردید.

اتاق مطالعه

از کلید برای باز کردن کشوی قفل استفاده کنید. کتاب دیگری در کشو دیده می شود! Bee Keeping on the Sussex مطالب مهم کتاب را در دفترچه خود یادداشت و آنها را مطالعه کنید. به این ترتیب یاد می گیرید که چگونه می توان با دود زنبورها را از کندو فراری داد. پس یک وسیله دودساز ایجاد کنید:

۱- کیسه تنباکو را تفکیک کنید تا یک کیسه خالی و تنباکو به دست بیاورید.

۲- چراغ فانوس را با تنباکو ترکیب کنید.

۳- حال این چراغ را با شلنگ ترکیب کنید.

۴- چراغ حاصله را با ترکیب کنید تا وسیله دودساز شما روشن شود. حالا می توانید به محل نگهداری کندوها برگشته و زنبورهای حاضر در محل را شکست دهید.

محل نگهداری کندوها

از وسیله دودزا برای کندوی زنبورها استفاده کنید. با این دود زنبورها به خواب می روند. می توانید در کندو را باز کرده و یک شانه عسل را از داخل آن بردارید. حال می توانید یک لیوان عسل در اختیار داشته باشید:

ترکیب شانه عسل و تکان دهنده نوشابه.

ترکیب نتیجه قسمت قبلی با یکی از لیوان ها. حالا باید به آشپزخانه بروید.

آشپزخانه

آبمیوه گیری را به یاد دارید؟ با استفاده از آن می توانید دو لیوان آب میوه در اختیار داشته باشید. قبل از شروع کار، تکه پنیری که در اختیار داشتید را تفکیک کنید یک تکه پنیر با مقداری پارچه به دست آورید.

برای به دست آوردن آب میوه:

۱- ابتدا پارچه را انتخاب و به آب میوه گیری اشاره کنید. پارچه در ظرف قرار می گیرد.

۲- یکی از لیوان های خالی را انتخاب و آن را در جلوی دستگاه آب میوه گیری قرار دهید.

۳- پروانه (ملخ) که در غار زیرزمینی پیدا کردید را انتخاب و به آبمیوه گیری اشاره کنید. این پروانه در آب میوه گیری قرار می گیرد.

۴- سبد سیب های تازه را انتخاب و به پارچه قرار داده شده در ظرف آب میوه گیری اشاره کنید. سیب ها در داخل ظرف آب میوه گیری قرار داده می شوند.

۵- با اشاره به آب میوه گیری، آب سیب ها گرفته می شود.

حالا سبد سیب های رسیده را انتخاب و همین کار را دوباره تکرار کنید. با آب سیبی که به دست آورده اید، می توانید بزهای گرسنه را سیر کنید (با ریختن آب سیب روی تیغ ها)

می توانید بخش زیر را نیز انجام دهید.

مرحله دوم

در اینجا شما به جمع آوری اثر انگشت افراد می پردازید. به طبقه دوم بروید. برای ایجاد وسیله ای برای جمع آوری اثر انگشت می توانید Turkey baster را با مقداری آرد ترکیب کنید. با انتخاب این وسیله و اشاره به هر وسیله ای اثر انگشت های روی آن قابل ثبت هستند. سپس با استفاده از نوار چسب نمونه ها را جمع آوری کنید. ابتدا این کار را بر روی لیوان مارستن انجام دهید، اثر انگشت هایی که می توانید جمع آوری کنید عبارتند از:

۱- اثر انگشت آرمسترانگ با استفاده از کیف طبابت او.

۲- اثر انگشت ورا با استفاده از کیف لوازم آرایش او.

۳- اثر انگشت امیلی با استفاده از کیف لوازم آرایش او.

۴- اثر انگشت مارستن با استفاده از چمدان او که در سمت چپ اتاقش قرار دارد.

سپس اثر انگشت روی لیوان مارستن را با اثر انگشت آرمسترانگ مقایسه کنید. با هم مطابقت نمی کنند! اثر انگشت با اثر انگشت امیلی و ورا نیز تطبیق نمی کند. اثر انگشت مارستن با اثر انگشت روی لیوان مطابقت می کند. پس به لیوان او هیچ کس جز خودش دست نزده است.

انبار هیزم

دراینجا بلور و لمبارد را ملاقات می کنید. با آنها صحبت کنید. سپس به ایوان جلوی خانه برگردید.

ایوان جلوی خانه

امیلی هنوز در حال دوخت و دوز است. با او صحبت نموده و از او بخواهید تا چتر را برای شما بدوزد. پارچه های ابریشمی را به او بدهید. سوزن های خیاطی را هم در اختیارش قرار دهید. او می گوید که مواد محکمی برای دوخت نیاز دارد. پس بعداً باید وسیله مورد نظر او را پیدا کرده و نزد او برگردید. به طرف جلو حرکت کنید تا بلور و لمبارد را ببینید. با صحبت کردن با آنها یک قسمت نمایشی را می بینید. از صحبت های آنها معلوم می شود که مکنزی درگذشته است.