1. خانه
  2. مستندات
  3. And then there were none
  4. بخش سوم؛ مکنزی در ساحل می ماند!(۱)

بخش سوم؛ مکنزی در ساحل می ماند!(۱)

این بخش یک بخش طولانی است. باید به مناطق مختلف جزیره رفته و آنها را بررسی کنید.

این بخش در اتاق پذیرایی آغاز می شود. به مجسمه ده ملوان روی میز نگاهی بیندازید. (از آنها حالا ۸ ملوان باقی مانده است) به نظر می رسد که با کشته شدن هر فرد یکی از آنها از جایش کنده می شود. به اتاق بازی بروید.

اتاق بازی

ورگریو و آرمسترانگ در حال بازی هستند. به قسمت نمایشی توجه کنید. با هر دوی آنها صحبت کنید. از ساختمان خارج شوید تا به ایوان جلوی در برسید.

ایوان جلوی در

امیلی در حال دوخت و دوز است. باید بعدا از او برای دوختن چیزی کمک بگیرید. اما حالا فقط با او صحبت کنید. مسیر سمت چپ را دنبال نموده تا به انبار هیزم برسید.

انبار هیزم

موقعیت انبار را به خاطر بسپارید. چون بعد در اینجا جسدی را می یابید. بر روی در کلیک نموده و وارد شوید. اشیایی که در اینجا پیدا می کنید شامل: یک بیل بزرگ، یک چراغ، یک کارد، یک سطل و یک نردبان هستند. همه اشیا را جمع آوری نموده و سپس کارت را بخوانید. کارت از جانب میزبان ناشناس آقای اون است. تبر و ژنراتور را نیز بررسی کنید. سپس به طرف باغ حرکت کنید.

باغ

در باغ یک پمپ وجود دارد. جلوتر رفته و در اطراف آن مقداری شلنگ پیدا کنید. آن را بردارید. سپس سطل را از میان وسایل جمع آوری شده انتخاب و با آن به پمپ اشاره کنید. سطل از آب پر می شود. به زودی به این سطل نیاز پیدا می کنید.

جاده منتهی به ساحل

جایی که مارستن را برای اولین بار ملاقات کردید را به خاطر دارید؟ به آنجا بروید. جاده مقابل ایوان جلویی خانه را ادامه داده و به طرف پایین حرکت کنید. سپس جاده سمت چپ را انتخاب کنید تا به این مکان برسید. بلور و لمبارد را در اینجا می یابید. لمبارد اشاره می کند که برای فرار از جزیره تصمیم دارد تا یک چتر نجات برای خود بسازد. در پایان مکالمه او نقشه طراحی شده چتر را به شما می دهد. نقشه را در دفتر خود وارد و آن را بررسی کنید. به زودی لوازم مورد نیاز برای تهیه یک چتر نجات را به دست می آورید. به طرف ساحل حرکت کنید. به جایی می رسید که از آنجا بلندترین نقطه جزیره است. به حرکت خود ادامه دهید تا به جاده ای که به طرف راست می رود، برسید. از این جاده فعلا صرف نظر کنید و مسیر مستقیم را ادامه دهید تا به ساحل برسید.

ساحل

در اطراف ساحل گشتی بزنید. مکنزی را در این حوالی پیدا می کنید. با او صحبت کنید. او مشاعر خود را دوباره از دست داده است. حال به مکانی که از آن آمدید، بازگردید. می توانید جاده سمت راستی را دنبال کنید. به مکانی می رسید که در آن چهار مسیر با یکدیگر تلاقی می کنند. هر مسیر به بخش خاصی از جزیره منتهی می شود.

– مسیر شماره ۱ (پایین و سمت چپ) شما را به ساحل برمی گرداند.

– مسیر بالا و سمت چپ شما را به اتاق مطالعه راهنمایی می کند.

– مسیر بالا و سمت راست شما را به طرف کندوهای عسل و باغ هدایت می کند.

– مسیر پایین و سمت راست شما را به بلندترین نقطه جزیره یا سه تیغ می رساند.

حال به بلندترین نقطه جزیره بروید.

ورا اینجاست. با او صحبت کنید. در نهایت مکان را ترک کرده و طرف کندوهای عسل بروید. به محل تلاقی جاده ها برگردید و مسیر بالا و سمت راست را دنبال نمایید. به حرکت خود ادامه داده تا به کندوها برسید.

کندوهای عسل

صدای وزوزی شنیده می شود. در اینجا زنبورهای زیادی زندگی می کنند. اما به شما آسیب نمی رسانند. محل زنبورها در یکی از کندوهاست. از اینجا سیب های رسیده را بردارید و به طرف چپ بروید. در قسمت بعدی به طرف راست بروید تا به جایی برسید که در آن یک دوراهی وجود دارد. مسیر پایین و سمت چپ را دنبال کنید تا به باغ برسید.

باغ سیب

باید آنها را بچینید. نردبان را از میان وسایلتان پیدا نموده و از آن برای چیدن سیب های درخت سمت راست استفاده کنید. (این کار با بالارفتن از نردبان انجام می شود، استفاده از سبدی گه پیدا کرده بودید را فراموش نکنید.) بعد از چیدن سیب ها مسیر را ادامه دهید. دو راه پیش رو دارید. از جایی که در آن قرار دارید تشخیص مسیر بالاتر کار سختی است. مسیر بالایی را انتخاب و آن را ادامه دهید. به یک بز می رسید که جاده را مسدود نموده است. یک آبشخور در آن نزدیکی وجود دارد. با انتخاب سطل پر از آب و کلیک بر روی آبشخور، آب را به آن بریزید. بز تشنه برای نوشیدن آب به سمت آبشخور رفته و مسیر باز می شود. قبل از عبور از این مکان بر روی گل های آفتابگردان کلیک نموده تا اطلاعاتی به دست آورید.

روستای مخروبه

به روستای مخروبه ای می رسید. وارد اولین خانه شوید و ظرف بنزینی را بردارید. سپس وارد خانه دوم شده و افسار چرمی بزی که در آنجا قرار دارد را بردارید. در خانه سوم چیزی وجود ندارد. حال دوباره به باغ برگردید. این بار مسیر پایین و سمت راست را دنبال کنید. در اینجا دو بز را ملاحظه می کنید. با کلیک بر روی آنها متوجه می شوید که گرسنه اند. مسیر را ادامه دهید. موتجه می شوید که مسیر توسط گیاه های خارداری مسدود شده است و امکان عبور وجود ندارد. این مکان را به یاد بسپارید و به ویلا بازگردید.

اتاق مطالعه

در کنار اتاق مطالعه یک اتاق مخفی وجود دارد. دفترچه خاطرات رابینسون را به یاد دارید؟ در آن به یک راه مخفی اشاره شده بود. به طرف قفسه کتاب که در سمت چپ میز قرار دارد بروید. این قفسه کتاب در سمت راست اتاق قرار دارد. با بررسی این قفسه سه کتاب پیدا می کنید:

۱- Safe Passage of the south sea Island

۲- Sailing the Florida Keys

۳- Navigating the panama locks

برای باز کردن در اتاق مخفی به روش زیر عمل کنید:

ابتدا Navigating the panama را در طبقه اول جیگذاری نمایید. سپس Safe Passage of the south sea Islandرا در طبقه میانی قرار دهید. در نهایت Sailing the Florida Keys را در طبقه پایینی بگذارید.

اتاق مخفی

در این اتاق کارهای زیادی باید انجام دهید. ابتدا به پوستری که روی دیوار سمت چپ قرار دارد نگاهی بیندازید. سپس رادیوی موج کوتاه را آزمایش نموده و در روی آن را باز کنید. لامپی پیدا می کنید که علامت GT-305 بر روی ان حک شده است، آن را بردارید. حال تمام لامپ هایی که لازم دارید در اختیارتان قرار دارند. به طرف صندلی بروید. کارت دیگری از اون را بر روی آن پیدا می کنید. به طرف انتهای اتاق حرکت کنید. در بسته ای را در مقابل خود می بینید. باز شدن این در منوط به پیدا کردن رمز آن است. کلید یافتن این رمز، استفاده از کارتی است که در اتاق مارستن پیدا کرده بودید. بر روی رمز گشایی که در آنجا پیدا کرده هم درباره انجیل شاه جیمز چیزهایی نوشته شده بود. پس برای باز کردن قفل و رمز گشایی تمام موارد لازم را در اختیار دارید.

پیام کد شده، کدگشا و انجیل شاه جیمز که در اتاق امیلی یافته بودید را با هم ترکیب کنید. پیام جدید را در دفترتان یادداشت نموده و آن را بررسی کنید. مطلب راجع به یک چراغ دریایی شناور بر روی آب است و به علاوه این کد را برای شما مشخص می کند: L24 ، L49، R11

منظور از این دنباله؛ رقمی است که قفل را به روش زیر تغییر دهید:

قبل از انجام هر کاری بهتر است بازی را ذخیره کنید تا در صورت بروز اشتباه بتوانید کار را دوباره انجام دهید.

۱- چرخاندن قفل به سمت چپ تا زمانی که پیکان عدد ۲۸ را نشان دهد.

۲- چرخاندن قفل به سمت راست تا زمانی که پیکان عدد ۱۱ را نشان دهد.

۳- چرخاندن قفل به سمت چپ تا زمانی که پیکان عدد ۴۹ را نشان دهد.

اگر کار را درست انجام داده باشید صدای کلیک شنیده می شود. حال بر روی دستگیره قفل کلیک کنید. در باز می شود.

اتاق بعد از اتاق مخفی

در اینجا شما یک قایق بادی لاستیکی محکم را پیدا می کنید، آن را بردارید. در اینجا یک قفسه فلزی نیز وجود دارد. سمت راست آن یک محفظه خالی بر روی دیوار وجود دارد. با اشاره به آن اطلاعاتی درباره این اتاق به دست می آورید. با بررسی قفسه می بینید که روی کشوهای مختلف به فرم زیر برچسب گذاری شده اند:

[A] [E] [E] [E]

[H][L] [R] [S]

[T] [U] [V] [W]

بر روی قفسه ای که در کنار [A] قرار دارد و با [E] برچسب گذاری شده کلیک کنید. در آن گوشواره سیاهی پیدا می کنید. سپس بر روی [H] کلیک نموده تک باقی مانده از اسناد داخل آن را بردارید. کلیک کردن بر روی [H] بعد از کلیک بر روی [A] باعث می شود که جای آنها با یکدیگر عوض شود. روش باز کردن در همین است: با کلیک کردن بر روی [S]، میکروفون و متعلقات آن را بردارید. سپس بر روی [V] کلیک کرده و کارتی که در آن وجود دارد (از طرف اون) را نیز به موارد یافته شده اضافه کنید.

حال می توانید کد در مخفی را به دست آورید. برای باز شدن در باید جای چند حرف با یکدیگر عوض شود. تا بتوانید فرم زیر را به دست بیاورید.

[R] [U] [L] [E]

[T] [H] [E] [W]

[A] [V] [E] [S]

با این کار در باز میشود. مکان جدید جای تاریکی است. پس با استفاده از کلید سمت چپ تان، چراغ را روشن کنید.