1. خانه
  2. مستندات
  3. Lost Horizon
  4. فصل دوم: راز کوهستان

فصل دوم: راز کوهستان

هواپیما جایی در میان کوه های هیمالیا سقوط کرده است. کیم در میان لاشه هواپیما گیر کرده است. باید راهی برای نجات او بیابید. سورتمه و تیغه پروانه هواپیما را بردارید. با کمک تیغه درب جعبه را باز کرده و داخل آن را بررسی کنید تا یک میز تاشو، شیپور گرامافون و یک صفحه گرامافون شکسته را علاوه بر درب صندوق بدست آورید. مسیر سمت چپ را دنبال کنید تا به لاشه هواپیمای آلمانی برسید. شاید چیز مفیدی در آنجا باشد. برای رسیدن به آنجا شاید پرش با سورتمه بهترین راه باشد. داخل شیپور را با برف پر کنید و آن را روی سطح خشک نزدیک پرتگاه بریزید. در صندوق را با سورتمه ترکیب کنید، سپس با اعمال سورتمه روی سطح شیب دار، به سمت مقابل پرتگاه بروید. ابتدا سراغ بال هواپیما بروید. با تیغه پرواز سطح رویی را شکافته و اسکلت بال را بردارید. داخل کابین کاپشن و دوربینی می یابید. با اعمال صفحه گرامافون روی کاپشن، آن را شکافته و پارچه پوستی و اسناد را بیابید. نگاهی به اسناد بیاندازید و بخش های مختلف آن را بررسی کنید. پارچه پوستی را روی صندلی سورتمه بکشید. حال بال افتاده روی زمین را هل دهید تا مسیری برای بازگشت ایجاد شود. به محل سقوط بازگردید. مسیر رو به بالا را امتحان کنید. یک بزکوهی انتظار شما را می کشد! محراب کوچکی در پشت اوست. برای دور کردن بزکوهی میز را به سورتمه وصل کنید و آن را روی حیوان اعمال نمایید. بزکوهی آن را اشتباه گرفته و با حمله ای از محل دور می شود. بقایای مانده را جمع کرده و آن را بررسی کنید. یک تسمه چرمی و تکه ای از شاخ بز را بدست می آورید. عودهای داخل محراب را بردارید. کنار محراب مقداری فضله بزکوهی می بینید. آن ها را هم بردارید. بوی عودها شاید کیم را به هوش آورد ولی باید ابتدا آن ها را روشن کنید. برای روشن کردن عودها به محل سقوط هواپیمای آلمانی بروید. فضولات را داخل شیپور ریخته و با کمک آتش آن ها را گداخته کنید. نوار چرمی را داخل گودال آب خیس کنید، سپس به محل سقوط برگردید.

 

برای رسیدن به لاشه هواپیما، اسکلت فلزی را روی لبه دیواره گذاشته و از آن بالا بروید. عودها را با کمک شیپور روشن کرده و کیم را با استفاده از عود روشن بیدار کنید. حال باید درب کابین را باز کنید ولی در گیر کرده و با دست باز نمی شود. با کمک تسمه چرمی یخ زده چتر نجات را بردارید. آن را روی در اعمال کنید تا با کمک نیروی باد، درب باز شود. کیم آزاد می شود ولی بسیار عصبانی است! اسناد بخش های دیگری از داستان را برایتان روشن می کنند. ناگهان کامیونی می بینید که به قرارگاه آلمانی منتهی می شود. افسری انگلیسی در آنجا اسیر شده است، باید راهی برای نجات او بیابید.

اکنون در پشت درب قرارگاه هستید. طناب سقف کامیون را باز کنید. علامت اخطار کنار کامیون را بررسی کنید. ناگهان پرتگاهی باز می شود و شما داخل آن می افتید. حال در نقش کیم هستید و باید راهی برای نجات فنتون بیابید. روزنامه ای از داخل کامیون بردارید. در داخل جعبه هم وسایل مفید دیگری خواهید یافت. علامت اخطار را هم بردارید. حفره هایی کنار اتاق نگهبانی قرار دارد. با قرار دادن علامت اخطار روی آن، ته سیگاری بدست می آورید. همه چیز را به جز اسناد و علامت اخطار به فنتون بدهید. به نقش فنتون بروید.طناب را هم از روی کامیون باز کنید.

ابتدا چند تکه یخ بردارید. نگاهی به مسیرها بیاندازید؛ هیچ کدام راه خروج نیستند. کپسول گاز را با ته سیگار روشن کنید. سپس عودی را روشن کرده و روی زمین بگذارید. جریان هوا شما را به سمت مسیر درست هدایت می کند. توده زباله در اینجا قرار دارد. چاقوی جیبی را بردارید. روزنامه را روی زباله ها قرار دهید و آن را روشن کنید. یخ را داخل ظرف ریخته و در آن را با چسب ببندید. ظرف را روی آتش بگذارید تا یخ آب شود. سپس با چاقو تکه ای از چوب را بریده و با آن سوراخ روی در ظرف را ببندید. بار دیگر آن را روی آتش قرار دهید. تکه چوب به دلیل فشار بخار به بالا پرتاب شده و مسیر کمی باز می شود. ظرف را بردارید. شاخ بزکوهی را به طناب وصل کنید و آن را به سمت سوراخ روی سقف پرتاب نمایید. طناب را گرفته و خارج شوید.

خود را درون قرارگاه می یابید. درون صندوق کنار خود نارنجکی دستی می یابید. ظرف آب را از درون تهویه ژنراتور به داخل پرتاب کنید. برق قطع شده و سرباز آلمانی برای تعمیر به داخل آن می رود. الوار زیر کاپوت کامیون را با پا بزنید تا درب اتاق ژنراتور بسته شود. به درون چادر بروید. افسر انگلیسی را در حال بازجویی می بینید. میله روی جعبه ها را برداشته و خارج شوید. با کمک آن در جعبه ابزار را باز کنید تا وسایل دیگری بدست آورید. از چسب برای چسباندن تکه های صفحه گرامافون استفاده کنید. توجه کنید که هر تکه باید در مکان خودش قرار گیرد. برای چرخاندن قطعات نیز آن ها را برداشته و به بالای صفحه در مکانی که علامت چرخاندن دارد ببرید. با کلیک روی این علامت می توانید قطعه را بچرخانید. سپس با اعمال گیره روی نارنجک آن را باز کرده و باروت داخل آن را بردارید. بعد تیغ اره برقی را از پاکتش درآورید. پاکت را چسب زده و روزنامه ای روی آن بچسبانید. حال صفحه گرامافون را داخل پاکت قرار دهید. به داخل چادر بروید.

پاکت صفحه را روی بقیه صفحات گرامافون بگذارید. بازجوی آلمانی متوجه آن شده و پاکت را به بیرون پرتاب می کند. بازگشته و صفحه را بردارید. با اعمال باروت روی صفحه گرامافون شکاف های آن را بپوشانید. حال بار دیگر آن را داخل پاکت گذاشته و روی سایر صفحات بگذارید. سرباز آلمانی صفحه را استفاده می کند ولی اشتعال باروت ها باعث بیهوشی او می شود. با توماس صحبت کنید. ریچارد باید درون معبد باشد. حال باید به فکر راهی برای خروج بود. یونیفورم سرباز و لوازم داخل جیب او را بردارید. با کلید دستبند توماس را باز کنید. بیرون بروید. کامیونی در سمت چپ می بینید. با انتخاب توماس او را سوار کامیون کنید. با کلیدها درب اتاق سمت چپ را باز کرده و وارد شوید. فرم خروج و مداد را بردارید. نوار را با استفاده از دستگاه پخش روی میز گوش دهید. نگاهی به لیست روی دیوار بیاندازید. با مداد فرم را پر کنید. گزینه صحیح «Eye of Kanjur» است. خارج شده و فرم را به اتاق نگهبانی بدهید تا امکان خروج از قرارگاه را پیدا کنید.

مسیر منتهی به صومعه را بروید. درب اصلی مسدود است. از درون لانه پرنده پوست تخم شکسته را بردارید. بازگردید. اهرم را حرکت دهید. سپس با کیم صحبت کنید تا او روی صفحه برود. بار دیگر اهرم را حرکت دهید. کیم بالا رفته و مقداری الوار و پودر کیک پزی می آورد. تخم را با روغنی که کنار بالابر روی زمین ریخته پر کنید. علائم راهنما را هم با کمک میله بدست آورید. به صومعه بازگردید. یکی از تخته های الوار را بین گودال آب و آبراهه (Drain) و دیگری را بین آبراهه و پنجه اژدها قرار دهید. از گودال عبور کرده و سعی کنید چرخ عبادت را دربیاورید. حال میله قرمز رنگ را روی آن اعمال کنید. میله آلومینیومی است اما جذب چرخ می شود! حال می توانید آن را از جای خود بیرون آورید. درب ورودی باز نمی شود. با کمک میله شکاف سمت چپ در را باز کنید. چرخی چوبی در آن است. با اعمال علائم راهنما روی چرخ درب و چرخاندن آن در کمی باز می شود. این عمل را با تمام علائم راهنما انجام دهید تا در کاملا باز شود. حال داخل صومعه هستید. قرقره را حرکت دهید. صدای آن سگ را بیدار می کند. کمی روغن به قرقره بزنید و چنگک را بالا بکشید. چرخ عبادت را به آن وصل کرده و پایین بفرستید. کنسروی را بدست می آورید. آن را با میله پرچم باز کنید و گوشت آن را روی تخته چوبی بیاندازید. سگ برای خوردن گوشت می آید و بسته ای را به زیر قرقره می کشاند. بار دیگر با کمک قرقره آن را بالا بکشید. بسته را بررسی کرده و وسایل داخل آن را بردارید. شاید با کمک نور بتوانید سگ را دور کنید! قطب نما را با چراغ قوه ترکیب کنید. برای چسباندن ذره بین نیاز به چسب دارید. پس از زدن کمی چسب، ذره بین را به چراغ قوه بچسبانید. حال با اعمال آن روی لانه، سگ را به خانه اش بفرستید. قمقمه را بررسی کنید. درون آن چای میوه ای ترش مزه ای است. حال با ریختن پودر کیک پزی درون آن، درب قمقمه را بدست می آورید. درب قمقمه را بسته و آن را به طرف برف های بالای لانه سگ پرتاب کنید. برف ها پایین ریخته و جلوی لانه را می گیرند. حال می توانید پایین بیایید. ابتدا باید چراغ ها را روشن کنید. به سراغ باتری بروید. برای اتصال سیم های باتری دو راه سخت و آسان دارید. در حالت آسان پاسخ بصورت زیر است:

فیش ها ۱ ۵ ۳ ۲ ۴
سیم ها (از بالا به پایین) ۱ ۲ ۳ ۴ ۵

دیوار غربی را بررسی کنید. ورودی منحنی باید جایی در این سالن باشد. چرخ عبادت را روی یکی از طرح های زینتی روی دیوار قرار دهید. حال نگاهی به آن بیاندازید. حالت آسان را انتخاب کنید. دقت کنید شش خانه به اژدهای بزرگ و سه خانه به اژدهای کوچک تعلق دارد. پاسخ مشابه تصویر روبرو است.

وارد شوید. نگاهی به علائم بیاندازید. هیچ کدام معنی خاصی برایتان ندارد. با کیم در این باره صحبت کنید.