1. خانه
  2. مستندات
  3. Lost Horizon
  4. فصل اول: دوست گمشده

فصل اول: دوست گمشده

حال در فرودگاه هستید. با گاس مکانیک صحبت کنید. افسری در دفتر منتظر شماست. او می گوید که باید به فرمانداری هنگ کنگ بروید و با فرماندار صحبت کنید. فرماندار توضیح می دهد که پسرش (ریچارد) همراه با عده ای دیگر در کوه های تبت گم شده اند و این وظیفه شماست که به دنبال آنها باشید. اولین مشکل نداشتن نقشه است.
گاس شخصی را معرفی می کند که ممکن است نقشه ای داشته باشد اما آدرس او را نمی داند. شاید شن آدرس را بداند. به کافه بروید. باید مراقب تانگ و افرادش باشید. از درب پشتی وارد کافه شوید. شن آدرس را نمی داند ولی شاید نیان زو بتواند به شما کمک کند. بعد از صحبت با شن، سراغ نیان زو بروید. او عکسی از دوست شما ین وانگ را درخواست می کند. به فرودگاه بازگردید. دفتر در سمت چپ است، وارد شوید. عکس داخل گاوصندوق است و شماره  رمز آن را داخل کیفتان دارید. متاسفانه کیف در بندر از جیبتان افتاده است.

 

به بندر بروید. پسربچه ای کیف را پیدا کرده است ولی برای بازگرداندن آن از شما خفاش می خواهد! به فرمانداری بروید. روی درخت سمت چپ توپی است. هنگامی که می خواهید آن را بردارید، نگهبان مانعتان می شود. به دفتر بازگشته و ساعت شماطه دار و متر را بردارید. از کنار صندوق زیر پای گاس نیز دمنده را بردارید. حال دوباره به فرمانداری بروید. باید به روشی حواس نگهبان را پرت کنید. ساعت را بررسی کنید تا کلید زنگ آن را بیابید. با اعمال کلید روی ساعت، آن را کوک کنید. ساعت کوک شده را داخل سطل آشغال قرار دهید. ساعت زنگ زده و نگهبان را به سمت خود می کشاند. با استفاده از فرصت بدست آمده توپ را برداشته و به کافه بروید.

در کوچه پشت کافه، چراغی می بینید که حشراتی در اطراف آن در حال پروازند. سعی کنید با کمک دمنده آن ها را بگیرید. گربه ای با سروصدا مانع کارتان می شود. برای پرت کردن حواس گربه، متر را به توپ ببندید و از میله کنار چراغ آویزان کنید. حال می توانید حشرات را بگیرید. به ساحل بازگردید. حشرات را روی چراغ اعمال کنید. پسربچه با کمک حشرات شما می تواند خفاش بگیرد، بنابراین کیف شما را پس می دهد. داخل کیف رمز گاو صندوق را می یابید: ۱۲۳۴۵!

به فرودگاه بازگردید.

گاس خبر از آماده شدن هواپیما را می دهد. به دفتر رفته و درب گاوصندوق را باز کنید. عکسی از ین وانگ داخل پرونده اسناد شخصی خود می یابید. به کافه رفته و عکس را به نیان زو نشان دهید. او آدرس جدید ین وانگ را به شما می دهد.

به آدرس جدید رفته و وارد اولین ساختمان سمت چپ شوید. خانه ین وانگ را یافته و وارد شوید. کیم، برادرزاده وانگ درب را باز می کند. او چند روز پیش فوت کرده در حالی که مدت ها منتظر فنتون بوده است. ناگهان تانگ وارد شده و از کیم نقشه تبت را می خواهد … در یک درگیری تانگ بیهوش می شود اما دونفر از افرادش درب ورودی را سد کرده اند. باید راهی برای فرار بیابید. شاید در راهروی ساختمان راهی یافت شود. وارد راهرو شده و بامبو را بردارید. از داخل کمد اتاق نیز چوب لباسی را برداشته و به بامبو وصل کنید. به بالکن بروید و به وسیله بامبو فانوس جلوی بالکن را بردارید. فانوس را به میخ روی دیوار در راهرو وصل کنید تا محیط روشن شود. پنجره ای در انتهای راهرو وجود دارد، آن را بررسی کنید. با کیم صحبت کنید و با هم از پنجره بیرون بروید.

تانگ به هوش می آید. از سوی دیگر کیم کامیون را راه می اندازد. شما وقتی می خواهید وارد کامیون شوید، درب پشت شکسته و شما توسط آن روی زمین کشیده می شوید، در حالی که تحت تعقیب قرار دارید. برای فرار با کیم صحبت کنید و از او بخواهید گاز دهد. تازمانی که زمان سنج کار می کند، بار دیگر با او صحبت کرده و بخواهید ترمز کند. حال شما داخل کامیون هستید ولی باید از دست تعقیب کننده ها خلاص شوید.
با بامبو شیشه ی شکسته را به سمت خود بکشانید. بار دیگر با بامبو کوچک این کار را بکنید. حال با استفاده از شیشه، تکه ای پارچه از روی موتور (بار کامیون) را پاره کنید. پارچه را به سر بامبو ببندید و به کیم بدهید. کیم را انتخاب کنید. مشعل را با فندک ماشینی روشن کنید. کلیدها را هم بردارید. هردو را به فنتون بدهید و او را انتخاب کنید.
با کلید درب صندوق را باز کنید و فشفشه ها را روی لوله های موتور قرار دهید. با مشعل آن ها را آتش بزنید.
حال در هواپیما هستید. فنتون ماجرای پیش آمده و بخشی از حقایق گذشته را برای کیم بازگو می کند. در آسمان تبت ناگهان جنگنده ای آلمانی به شما حمله می کند. باید راهی برای خلاصی بیابید. به قسمت بار بروید. چتر نجات، ظرف آب، پاکت آرد و کدوتنبل را بردارید. کدو را با استفاده از آویز روی بدنه سوراخ کرده و داخل آن آب و آرد بریزید. حال درب هواپیما را باز کنید، به بیرون نگاهی کرده و کدو را به سمت راست هواپیما ی دشمن پرتاب نمایید.