1. خانه
  2. مستندات
  3. Narnia Prince Caspian
  4. مرحله پنجم: ASLAN'S How

مرحله پنجم: ASLAN'S How

با پیتر و کاسپین وارد جنگل می شوید. در همان ابتدا باید دخل چند سرباز تلمارین را بیاورید.

مسیر را از روی نقشه به جلو و سپس به راست ادامه دهید. سیبل سمت چپ را نشانه گرفته و بنید. با زدن آن و ریختن سنگ ها صندوقچه حاوی جایزه را می توانید بگشایید.

برای عبور از این مرحله باید از باران تیرهای آتشین جان سالم به در ببرید. تنها راه این است که پشت یکی از سنگرها ایستاده و هنگامی که علامت تیرباران از وسط صفحه بازی رفت، به سمت سنگر بعدی بروید. در انتهای مرحله باید سربازها و پرچم دار آنها را از پا درآورید.

مسیر را به چپ تصویر ادامه دهید تا فیلم کوتاهی را مشاهده کنید. پس از دیدن فیلم به سمت شاخه هایی که در چپ مسیر را مسدود کرده اند، رفته و آنها را از سر راه بردارید.

جلو رفته و سربازان مهاجم را نابود کنید.

در انتهای مسیر، تخته سنگ بزرگی را می بینید که راه خوبی است برای نابودی دشمنان!! با کمک پیتر سنگ را به پایین هل دهید.

به ابتدای مسیر بازگردید. مسیر باز شده. وارد شوید و طوری که زیر باران تیر قرار نگیرید، به راست بروید، جایی که سیبل های تیر اندازی قرار گرفته اند. سربازان و پرچم دار دشمن را از بین ببرید. پایین تپه آمده، از کنار میز و صندلی های چیده شده به جلو و سپس به راست بروید. شاخه های مسدود کننده ی راه را از بین برده و سپس با پیتر توسط قلاب به بالای صخره روبرو بروید. پرچ دار و نیزه دار تلمارین حاضر در آنجا را نابود کنید.

پایین آمده و به سمت چپ تصویر بروید. گروه زیادی از تلمارین ها و نارنین ها در حال جنگند.

شمشیر آبی سمت چپ را بردارید. تیراندازان دشمن را می بینید که به سمت جنگجویان نارنین، تیراندازی می کنند. ابتدا از کنار میدان جنگ مستقیم به سمت صخره هایی که تلمارین ها ایستاده اند، بروید. با کمک کاسپین، دو نیزه دار سمت چپ و راست صخره را نابود کنید. سپس پیتر را انتخاب نموده و با قلاب از صخره بالا بروید و پرچم دار دشمن را نابود کنید. در صخره سمت راست هم همین کار را انجام دهید. در ادامه در همان بالا یک تخته سنگ بزرگ در چپ می بینید. آن را بیندازید و پرچم دار و نیزه دار اینجا را نیز از پا درآورید.

حال به سمت تونل پایین بروید. تلمارین ها فرار می کنند و بازی بارگذاری می شود.

وارد غاری زیر زمینی شده اید. جایی که میز سنگی آنجاست. جلو بروید. به جایی می رسید که یک اهرم و دسته چرخان قرار دارد. ابتدا دسته را چرخانده تاجهت پل متحرک به سمت شما قرار گیرد. در ادامه اهرم را حرکت دهید تا پل پایین بیاید. از روی پل عبور کنید. در اینجا دسته اهرم و چرخان سرجایشان نیستند. در سمت چپ تصویر، جایی که سکه ها و بشکه ها قرار دارند، رفته و دسته چراخن را بردارید. آن را سر جایش گذاشته و بچرخانید. پل در حالت درست قرار می گیرد. حال به راست بروید. سه موزاییک در اینجا مشاهده می کنید. با ایستادن روی یکی از آنها، علامت تیر را در بالا مشاهده می کنید. با کمک کاسپین به سمت نشانه تیراندازی کنید. با دو موزاییک دیگر نیز همین کار را انجام دهید. درب مخفی باز شده و دسته اهرم را می یابید. دسته اهرم را بردارید و پس از گذاشتن در جایش، اهرم را بکشید تا پل پایین بیاید. از روی پل عبور کنید. در این قسمت، به راست بروید. کنار در بسته طنابی وجود دارد. نزدیک شده، و پس از دیدن علامت دست آن را بکشید. در باز می شود. دسته اهرم را بردارید و سر جایش قرار دهید.

به سمت چپ تصویر بروید. بشکه ها را از بین ببرید تا دسته چرخان را نیز پیدا کنید. آن را نیز سر جایش گذاشته و مانند دو پل قبل این پل را نیز پایین بیاورید.

جلو بروید. در اینجا چند ستون می بینید که با پایین آوردن دو اهرم مقابل شان می توانید آنها را حرکت دهید. روش کار به این صورت است که اهرم سمت راست قطعات پایین را می چرخاند و اهرم سمت چپ قطعات بالا.

روی هر ستون هم تصویر سایه ای از چهار شخصیت اصلی نارنیا وجود دارد. با درست شدن تصویر روی هر ستون آن ستون پایین می رود. و در نهایت، با پایین رفتن تمام ستون ها، راه زیرزمینی جدیدی گشوده می شود. وارد شوید. بازی بارگذاری می شود.

پس از بارگذاری، فیلمی را مشاهده می کنید. کاسپین با ملکه یخی ملاقات کوتاهی دارد!!؟

این مرحله از کار را با کمک ادموند و پیتر انجام می دهید. برای نجات جان کاسپین شما با قطعه سنگ بزرگی که در اطراف سکو، بعد از هر بار ریزش سنگ می افتد و با فلش سفید رنگ مشخص می شود، بردارید و قبل از حمله ی مرد کوتوله و حیوان غریبی که شبیه گرگ است آن را به سمت جایی که ملکه برفی ایستاده، پرتاب کنید.

برای اینکه از شر دو مزاحم خلاص شوید، ابتدا با آنها مبارزه کنید. بعد از هربار فرار آنها سنگ را برداشته و به طرف ملکه پرتاب کنید. بعد از سه بار پرتاب سنگ و نبرد با دو دوشمن تان، ساحره ای که نزدیک کاسپین ایستاده، به سمت تان آتش پرتاب می کند. سعی کنید ابتدا گرگ و کوتوله را نابود کنید. در این بین مراقب نوار سلامتی تان نیز باشید. بعد از ریزش سنگ ها باید دوبار به سمت ملکه برفی، سنگ پرتاب کنید.

ساحره نیز از بین می رود. پس از تماشای فیلم، ملکه برفی را می بینید که توسط حرکت شجاعانه ادموند از بین می رود.

به مکان اصلی بازمی گردید.

این بار به سمت راست تصویر رفته و از خروجی سمت راست وارد مکانی جدید شوید. در این مکان سوزان و لوسی و ترامپ کین با هم همراه می شوند.

سوزان را انتخاب کنید و با کمان هدف های مشخص شده را با کمک او بزنید. پل می افتد. حال چرخ را بچرخانید تا سنگ ها روی پل قرار گیرند. از روی پل عبور کنید. ترامپ کین را انتخاب کنید. از سوراخ سمت راست بالا بروید. چرخ دنده کوچک را از روی زمین برداشته و سر جایش قرار دهید. موزاییک های پایین فعال شد. پایین بروید و روی آن بایستید. درب سنگی باز می شود. وارد تالاری مدور می شوید. توجه داشته باشید در وسط این تالار دایره هایی سنگی روی زمین دیده می شود که با اهرم و دسته چرخان قابل چرخش و حرکت هستند.

اگر کمی به دایره ها دقت کنید روی هر ردیف از آن ها یک برآمدگی وجود دارد. شما باید به نحوی دایره ها را بچرخانید که قسمت های برآمدگی همه، در یک راستا قرار گیرند و تمام آنها به سمت پایین تصویرباشد یعنی، جایی که یکی از علامت ها ثابت قرار دارد. ساده تر اینکه؛ اول دسته چرخان را بچرخانید تا دایره کوچک وسط سرجایش قرار بگیرد. سپس اهرم را بکشید تا دایره دوم بالا بیاید. بعد به سراغ دسته چرخان رفته و آن را بچرخانید. سپس باز هم به سراغ اهرم و دایره سوم بروید. این ترتیب را تا انتها رعایت کنید.

راه پله ای مدور ایجاد می شود. از ان پایین بروید. بازی بارگذاری می شود.

حالا سوزان و کاسپین با هم همراه می شوند. از وسط چشمه، دسته اهرم را بردارید و در جایش قرار دهید. با کمک سوزان دو اهرم را بکشید. از راه باز شده، خارج شوید. وارد جنگل می شوید.

دو سرباز تلمارین را می بینید که با اسب هایشان در حال رفع خستگی هستند. برای کشتن سربازها، ابتدا به سمت آنها یک تیر پرتاب کنید. آنها به سمت شما حمله می کنند. جلوی ورودی غاری که از آن خارج شدید، ایستاده و آنها را هدف قرار دهید.

بعد از کشتن دو تیرانداز بر اسب هایشان سوار شده و به سمت جلو بروید. برای پریدن اسب تان از روی تنه درخت، باید به سرعت پس از دیدن کلید E آن را بفشارید تا با اسب از روی مانع بپرید. باز هم دو تیرانداز دیگر لوسی را احاطه کرده اند، بعد از نجات لوسی برای دومین بار، مسیر را به سمت جلو و به دنبال لوسی بروید. قبل از پریدن از رودخانه به روش قبل، تیرانداز مهاجم به لوسی را از بین ببرید. از رودخانه عبور کنید و به دنبال لوسی بروید. باز هم دو تیرانداز دیگر!! آنها را نیز کشته و با پریدن از روی مانع به دنبال لوسی بروید. پس از نابودی دو سرباز بعدی باید به سراغ کمان دارانی که نزدیک پل سنگر گرفته اند، رفته و آنها را از پای درآورید. در ادامه از روی پل عبور کنید.

سرباز تلمار و شوالیه ی غول پیکرشان را از پا دراورید. حال از اسب با کلید  F پیاده شوید. دسته اهرم رابرداشته و سر جایش قرار دهید. پس از کشیدن آن، در باز می شود. وارد شوید. گیر عده زیادی از سربازان دشمن می افتید. بعد از نابودی آنها و محافظت از جان لوسی، مسیر را مستقیم به جلو ادامه دهید.

یک چرخ چوبی در انتهای سمت راست مسیر قرار دارد. سوار بر اسب شوید. با اسب جلوی آن ایستاده و با کلیدهای حرکتی آن را بچرخانید تا در باز شود.

حال لوسی در امان است!

نزد پیتر بازمی گردید. یعنی درست همان نقطه اول که همه با هم بودید.

مسیر جدیدی گشوده شده، با سوزان، پیتر و ادموند این قسمت از مرحله را طی می کنید. وارد مکانی می شوید که بالکن های چوبی مدور در انتهای آن قرار دارد. روی پل، دسته چرخان را حرکت دهید. چل به سمت دیگری حرکت میک ند. از پله ها بالا بروید. به سمت طنابی که در راست آویزان است رفته و از آن بالا بروید. اهرم سمت راست را بکشید. در سمت چپ روی موزاییک بایستید. زاویه نور تغییر می کند. از طناب سمت چپ تصویر بالا بروید. دسته چرخان سمت راست، روی دیوار را بچرخانید. قسمت جمع شده راه دوباره ایجاد می شود. به سمت راست تصویر بروید. از طناب بالارفته تا به بالکن دیگر برسید.