1. خانه
  2. مستندات
  3. Narnia Prince Caspian
  4. مرحله دوم : RUINS OF CAIR PARAVEL

مرحله دوم : RUINS OF CAIR PARAVEL

کاسپین با نواختن شیپور، شاهزادگان نارنیا را فرامی خواند!!!

پیتر، ادموند، سوزان و لوسی خود را در ساحل می بینند. باید به آن ها کمک کنید تا از صخره بالا بروند.

با انتخاب پیتر به سمت چپ تصویر بروید. از جلوی غار کوچک سمت چپ یکی از سنگ های بزرگ را برداشته، به سمت چپ ساحل بروید. وارد آب شده و پس از دیدن فلش و علامت دست، سنگ را در محل موردنظر قرار دهید. صندوق را باز کرده، باز به طرف غار بروید. مسیر باز شده، تا فیلم کوتاهی راببینید.

با استفاده از مشعل وارد غار می شوید. برای عبور از غار باید صبر کنید تا باد شدیدی که وارد می شود قطع شود. سپس به جلو رفته و منتظر شوید تا بعدی هم آرام شود. مسیر را به همین صورت ادامه دهید. بعد از عبور از سه جریان باد به سمت راست بروید تا فلش را ببینید. نزدیک ستون ایستاده و پس از دیدن علامت دست، با کلیک چپ سنگ ها را بریزید تا جلوی مسیر باد را ببینید. به سمت قلب ها در قسمت چپ رفته تا فیلم کوتاهی را ببینید. برای استفاده از اهرم سمت راست به چوبی نیاز دارید که همین نزدیکی هاست. تنها کافی است بشکه و جعبه سمت چپ تصویر را بشکنید. چوب را برداشته و در محل دسته اهرم قرار دهید. با پایین آوردن اهرم در بسته شده و جلوی ورود باد گرفته خواهد شد.

بازی بارگذاری می شود. مسیر را به جلو ادامه دهید. در سمت راستتان علامت فلش اشاره گر را می بینید. به سمت آن رفته و کنار تخته سنگ هایی که مانند ستون روی هم قرار گرفته اند، بایستید. با زدن کلید E و زدن پی در پی کلید چپ ماوس سنگ ها را ریخته و راه هوا را مسدود کنید. برای عبور از طوفان بعدی صبر کنید تا لحظه ای قطع شود. سپس جلو رفته ابتدا با مشعل هیزم ها را روشن نموده، بعد از پله ها بالا رفته و از جلوی تخته سنگ ها، با دیدن فلش سفید رنگ دسته اهرم را بردارید. با گذاشتن آن در جایش و پایین آوردن اهرم دربی به رویتان گشوده خواهد شد. صندوق را باز کنید و به مسیر طوفانی ادامه دهید. پس از عبور از دو معبر طوفانی دیگر قبل از سومی ایستاده و هیزم های کنار آن در سمت راست کنار تصویر را به آتش بکشید. حال عبور کنید. درست است مشعل هایتان خاموش می شود اما پس از عبور در سمت دیگر می توانید آن ها را روشن کنید. جلو رفته و صندوق آخری را هم باز کنید.

بازی بارگذاری می شود. شما خارج از غار هستید. البته با یک قلاب که برای بالا رفتن از صخره مناسب است. به طرف صخره اول بروید. با کلیک چپ و سپس زدن دکمه A و D قلاب را به بالا پرتاب کنید. با گشودن صندوق به پایین بازگشته و به راست بروید. با دیدن علامت دوم، قلاب را پرتاب کرده و از صخره بالا بروید. بازی بارگذاری می شود.

فیلم کوتاهی را می بینید. جلو بروید. از پله های سمت چپ بالا بروید. با کمک ادموند زنگ بزرگ را هل دهید تا جایزه خود را دریافت کنید. از پله ها پایین آمده، جلو رفته و از پله های بعدی بالا بروید. به سمت فلش رفته ستون سنگی را با کمک ادموند حرکت دهید. درب چوبی را می بینید وارد شوید. بازی بارگذاری می شود.

با ادموند و لوسی وارد تالار می شوید. از پله ها پایین بروید. نگران سوسک های آنجا نباشید. با پایین آوردن اهرم تخته سنگ های سمت راست بالا می آیند. از پله ها بالا رفته از روی سنگ ها به سمت دیگر بروید. با لوسی نزدیک مجسمه ها شوید. وارد قسمت دیگری از تالار می شوید. از پله ها پایین بروید. گلدان وسط را شکسته و دسته اهرم را بردارید. پس از گذاشتن در جایش آن را به پایین بکشید. از پله ها بالا رفته و به طرف مسیر ایجاد شده بروید. روی جای پاها بایستید. مسیر دیگری ایجاد می شود. روی جای پاهای دوم هم بایستید. پله هایی برای صندوقی که روبرو قرار گرفته ایجاد می شود. به طرف صندوق رفته و آن را باز کنید. بازی بارگذاری می شود. (داروی شفابخش لوسی اولین وسیله ای است که پیدا کردید.) باز در سالن اصلی هستید. اهرم نزدیک مجسمه ادموند را پایین بیاورید. دری گشوده می شود، وارد شوید. نوبت به یافتن شمشیر و سپر پیتر می رسد. به چپ تصویر بروید. اهرم را پایین بیاورید. از مسیر ایجاد شده عبور کنید. برای عبور از مسیر بعدی باید راهی ایجاد کنید. به پایین پله ها آمده و اهرم پایین را بکشید. از پله ها بالا رفته و در انتهای راه، اهرم را بکشید. باز به پایین پله ها آمده، از پله های ایجاد شده بالا بروید. صندوق را بگشایید. شمشیر را یافتید.

به سالن اصلی بازگردید. کنار مجسمه لوسی یک علامت پا وجود دارد. روی آن ایستاده تا درب دیگری گشوده شود.

حالا نوبت به یافتن کمان سوزان است. وارد ورودی شوید. ابتدا مشعل خود را روشن کنید. به طرف چپ تصویر بروید. روی علامت پا بایستید. راهی برایتان ایجاد می شود. مستقیم به جلو حرکت کنید. از پله های جلو پایین رفته اهرم سمت راست را بکشید. از پله های سمت راست تصویر بالا بروید. با خنجرهای کوچک لوسی دو هدف را نشانه گرفته و بزنید. از پله ها پایین آمده دوتای دیگر راهم بزنید. باز به بالای همان پله ها رفته و از روی مجسمه افتاده شده عبور کنید. صندوقچه همین جاست. آن را گشوده و کمان سوزان را بردارید. فیلم کوتاهی می بینید و بازی بارگذاری می شود.

به سمت ستون های شکسته بروید. فیلم کوتاهی می بینید. در وسط تخته سنگ ها جای چند صفحه گرد سنگی خالی است. باید آن ها را یافته و در جای خود قرار دهید. اولی در کنار گلدانی در وسط است. دومی در راست تصویر قرار دارد. فلش به شما نشان می دهد که هریک را باید کجا قرار دهید. با گذاشتن دوتای آن راهی برای عبور باز می شود. وارد شوید. بازی بارگذاری می شود.

دو سرباز را می بینید که می خواهند ترامپ کین را غرق کنند و وظیفه شما نجات اوست. با کمک سوزان کمان داران آن سوی رودخانه را از پا درآورید. کمان داران بعدی دیگر به این راحتی ها از بین نمی روند، با کمک پیتر بشکه ها را برداشته و به سمت کمان داران زره دار پرتاب کنید. اگر چنانچه با پیتر یک بار آن ها را زدید و نمردند نگران نباشید. سوزان با یک تیر می تواند دخل آن ها را بیاورد. پس از اینکه هردو قایق دو سوی تپه خالی از کمانداران شد، به سمت راست ساحل بروید. با پیتر در جایی که فلش نشانگر اشاره می کند ایستاده و قلاب را به سمت قایق دشمن پرتاب کنید. با دیدن علامت دست پی در پی کلید E را بزنید تا ترامپ کین را نجات دهید. پس از دیدن فیلم بازی بارگذاری می شود.

حال نوبت به مبارزه با خرس ها رسیده. ترامپ کین را انتخاب و از سوراخ پایین صخره وارد شوید. در بالا با شاخه درخت سنگ ها را از راه برداشته و جلو بروید. با پیتر جلو بروید. خرس به سمت شما حمله ور می شود و در تله می افتد! جلو رفته پس از عبور از زیر خرس به راست بروید. باز با ترامپ کین از سوراخ زیر صخره بالا بروید. کنار سنگ ها رفته و پس از دیدن کلید E آن را فشرده و سپس چپ کلیک کنید تا سنگ ها بیفتند. با کمک پیتر سنگ ها را برداشته و به سمت چپ تصویر بروید. با دیدن علامت فلش به سمت آن رفته و سنگ را در رودخانه بیندازید. پس از عبور از رودخانه باز هم به خرس دیگری که گویا عصبانی هم هست می رسید. برای اینکه او را به دام بیاندازید عجله نکنید. خرس کمک خوبی است برای اینکه هر مانعی را از بین ببرید. ابتدا به چپ تصویر بروید. او به سمت شما حمله می کند. اما قبل از رسیدن او باید جا خالی داده تا او مانع موردنظر را با برخورد به آن از سر راه بردارد. حال به سمت رودخانه بیایید. یک تنه پوسیده درخت آن جاست. پشت آن بایستید. خرس به آن حمله می کند. تنه درخت باعث شکستن تخته سنگ ها و ایجاد یک مسیر می شود. حال به سمت شاخه های سمت چپ تخته سنگ بروید. خرس حمله کرده و آن را از بین می برد.


دوباره او را به همان سمت هدایت کنید تا او هم در تله بیافتد. از تخته سنگ ها بالا بروید. برای باز شدن مسیر باید خرس دوم را هم بیدار کنید. با پیتر تخته سنگ ها را برداشته و خرس را بیدار کنید. با کمک او موانع را از سر راه برداشته و در آخر با طناب از صخره بالا رفته و به سمت دیگر بروید. خرس بعدی هم بالای صخره خوابیده، او را بیدار کنید. به سمت راست تصویر، درست پایین همان جایی که خرس خواب بود، رفته و صبر کنید خرس به آن سمت بیاید. با کمک او موانع را برداشته و او را نیز در دام بیندازید. مسیر را ادامه دهید. در نهایت باید دو خرس دیگر را هم به دام بیاندازید. ابتدا مسیر را با کمک آن ها گشوده، سپس کنار تله ها ایستاده تا خرس ها به دام بیفتند.