1. خانه
  2. مستندات
  3. Men of War, Assault Squad
  4. مقدمه

مقدمه

مقدمه

مردان جنگ (Men of war) یکی از بازی های استراتژیک مبتنی بر وقایع جنگ جهانی دوم است، این بازی که برای کنسول پی سی و با تمرکز بر اجرای تاکتیک های نظامی در میادین نبرد طراحی شده است خیلی زود توانست توجه مخاطبان و منتقدان را جلب کرده و نسخه های توسعه دهنده و کامل دیگری را ارائه دهد.
سبک استراتژیک تاکتیکی که سری کماندو را می توان آغازگر آن دانست سبکی پرطرفدار بین علاقمندان بازی های استراتژیک است، در بازی های این سبک منابع چندان جایگاهی ندارند و همچون آر تی اس های (RTS- بازی های استراتژیک همزمان که عامل زمان در این گونه بازی ها تحت کنترل بازیکن نبوده و توسط خود بازی کنترل می شود.) دیگر که با بهره گیری از منابع به توسعه قلمرو می پردازند، تفاوت های بنیادین دارد. طرح و اجرای استراتژی های نظامی با تکیه بر قیاس وتوان نیروها، تجهیزات نظامی و مهمات محور اصلی اینگونه بازی های سبک استراتژیک را رقم می زند.
سری گروه قهرمانان (Company of hero) و نبرد جهانی (World in cinflict) از شاخص های این سری از بازی ها محسوب می شوند که جایگاه ویژه ای هم میان بازیکنان پی سی دارند.
مردان جنگ اما در این مدت کوتاهی که از عمرش می گذرد، تلاش کرده تاثیرگذار و جریان ساز ظاهر شود. نسخه اصلی به مراحلی از جنگ جهانی دوم در اروپا و شمال افریقا پرداخت و سه مسیر ماموریت متفاوت نیز برای بازیکن در نظر گرفته بود. ارتش اتحاد جماهیر شوروی، نیروهای آلمانی و نظامیان متفقین نیروهایی بودند که بازیکن در قالب آنها ماموریت های گوناگونی را به سرانجام می رساند. هر مسیر ماجرایی متفاوت را برای بازیکن رقم زده و عناصر مختلفی از جنگ را در بر می گرفت. یکی از نقاط منحصر بفرد «مردان جنگ» تنوع تسلیحات به ویژه تانک ها و خودروهای زرهی است. صدها مدل سه بعدی با رعایت کلیه جزییات برای این سری از بازی ها طراحی شده است. هر مرحله با گزارش تصویری از وقایع رخ داده شده و اتفاقاتی که در انتظار است آغاز می شود..
سپس نیروهای نظامی بسته به نوع مرحله،از یک دسته یا جوخه کوچک، تا مجموعه کاملی از واحد نظامی متشکل از نیروهای زرهی سنگین و پیاده نظام پر تعداد در اختیار بازیکن قرار می گیرد. بازی با پیش روی در ماموریت های محوله ادامه می یابد و با تسخیر و حفظ نقاط کلیدی میدان جنگ پیش می رود.

سازندگان تلاش نموده اند تا با بهره گیری از هزاران افکت صوتی خصوصاً افکت های مرتبط با تسلیحات نظامی، فضایی واقعی از میادین نبرد جنگ جهانی را به تصویر بکشند.
یکی از خصوصیات بارز در «مردان جنگ» شکل طبیعی تخریب تجهیزات و تسلیحات و واحدهاست. خودروهای نظامی، تانک ها، نفربرها و حتی ساختمانها به شکلی کاملاً طبیعی و منطبق بر واقعیت تخریب و منهدم می شوند. این شیوه کمک به سزایی در شکل گیری محیط های واقعی جنگ می کند.

مردان جنگ؛ یورش سرخ

توسعه دهنده ای که به سرعت بعد از نسخه اصلی منتشر شد و برای نصب و اجرا از نسخه اصلی بی نیاز بود؛ Red tide (یورش سرخ) نا م گرفت. این بازی که بر اساس خاطرات الکساندر زوریخ طراحی شده است ۲۳ ماموریت را در قالب نیروهای روسی، آلمانی، رومانیایی و ایتالیایی  در خود جای داده است.
مراحل و ماموریت های بازی ۶ نبرد تاریخی و ماموریت مهم طی سال های ۱۹۴۱ تا ۱۹۴۵ را به تصویر می کشد.
هر دو نسخه اصلی مردان جنگ و یورش سرخ توسط دارینوس به فارسی برگردانده شده است و به همراه کتابچه راهنمای فارسی منتشر شده است.
جوخه حمله (Assault Squad) دومین توسعه دهنده Stand Alone مردان جنگ است که اگرچه بر اساس جنگ جهانی دوم اما این بار در شرایطی ویژه با توسعه نیروهای نیروهای نظامی و ملیت ها در بازی روبرو هستیم.
روسیه، آلمان، ایالات متحده، نیروهای متفقین و برای نخستین بار ژاپن در یک بازی از سری مردان جنگ در اختیار بازیکن قرار می گیرند. ۱۶ مرحله و ماموریت نفس گیر، پرتنش و در یک کلام، سخت در انتظار استراتژی بازان عرصه تاکتیک در میادین نبرد می باشد.
گذر از هر مرحله حتی در انتخاب آسان در بخش سختی بازی ساعت ها مدیریت یک جنگ تمام عیار را به شما واگذار می کند.
همچون نسخه قبل شکل منحصر بفردی از کنترل مستقیم واحد در شیوه کنترل و هدایت نیروها در بازی تعریف شده است که به بازیکن اجازه می دهد که از تک تک نیروها استفاده ای بهینه در کوران جنگ داشته باشد.