1. خانه
  2. مستندات
  3. Men of War, Assault Squad
  4. اتحاد جماهیر شوروی

اتحاد جماهیر شوروی

مقاومت ارتش سرخ

در بیست و سوم آگوست ۱۹۳۹ آلمان و اتحاد جماهیر شوروی معاهده عدم تجاوزی در مسکو امضا کردند. این معاهده شامل یک پروتکل سری که اروپای شرقی را به مناطقی تحت کنترل آلمان و روسیه تقسیم می کرد، بود. در اول سپتامبر همان سال آلمان به لهستان حمله ور شد و دو هفته بعد، ارتش روسیه بخش شرقی کشور را تصرف نمود.  دو قدرت لهستان را میان خود تقسیم کردند.
در پایان سال ۱۹۳۹، اتحاد جماهیر شوروی به فنلاند حمله ور شد. در ۱۹۴۰ جمهوریهای بالتیک متحد شدند. هرچند که در ژوئن ۱۹۴۱، آلمان پیمان عدم تجاوز را نقض کرد و به قلمرو روسیه حمله ور شد. ظرف چند ماه، ۲۰۰ لشکر آلمان از مرزها عبور کردند، صفوف دفاعی روسیه را در هم شکستند و بعد از تصرف کیفا و لنینگراد به سوی پایتخت یعنی مسکو روانه شدند.
در اکتبر ۱۹۴۱، مقاومت نیروهای روسیه، حمله نیروهای آلمانی در نبرد مسکو را در هم شکست. آب و هوای زمستانی نقشه های نیروهای آلمانی را با مشکل مواجه کرد و نیروهایشان وادار شدند تا دویست کیلومتر عقب نشینی کنند. در بهار ۱۹۴۲، آلمان حمله جدیدی را ترتیب داد و نیروهایش را به طرف استالینگراد راهی نمود. اینبار پاتک نیروهای روسی، فیلد مارشال فردریش ون پاولاس را وادار به تسلیم کرد. آلمان بیش از ۳۰۰،۰۰۰ نفر از نیروهایش را از دست داد.
در ۱۹۴۴، اتحاد جماهیر شوروی به تعقیب نیروهای آلمان ادامه داد. بعد از عقد قرارداد با جبهه آزادیبخش یوگسلاو، آنها به طرف مجارستان راهی شدند و در خاک رایش سوم با نیروهای آلمانی مقابله کردند. این برای نیروهای آلمانی شلیک نهایی بود. در هفتم می ۱۹۴۵، سربازان ارتش سرخ، وارد برلین شدند. چند روز بعد، آلمان بی هیچ قید و شرطی تسلیم شد.


نبردهای اتحاد جماهیر شوروی

 

نبرد اسمالنسک، دهم جولای ۱۹۴۱

تصرف اسمالنسک، یک مرکز ارتباطی مهم که در مسیر مسکو قرار داشت، یکی از اهداف مهم عملیات باربارسا بود. نام رمزی که آلمان برای تصرف روسیه برای نبرد انتخاب کرده بود. در حین مقابله با پیشروی نیروهای آلمانی، ارتش سرخ خود را برای دفاع از شهر آماده می کرد.

نبرد کانیگزبرگ، ششم آوریل ۱۹۴۵

پیش از پاتک روسیه، تعداد زیادی از نیروهای آلمانی در کانیگزبرگ جمع شده بودند،(کالیننگراد فعلی) پایتخت پروس شرقی. از شهر به شدت محافظت می شد و خود را برای مقابله با محاصره ارتش سرخ آماده می کرد. همه چیز حکایت از آن داشت که جنگ سختی در پیش بود.

نبرد منچوری، هشتم آگوست ۱۹۴۵

ساعاتی پس از اعلان جنگ به ژاپن، اتحاد جماهیر شوروی عملیات استورم را در آگوست آغاز نمود. حمله ای غافلگیر کننده که هدفش منزوی ساختن نیروهای ژاپنی بود که منچوری را تصرف نموده بودند. پیروزی ارتش سرخ می توانست پایان یافتن جنگ را تسریع نماید.