1. خانه
  2. مستندات
  3. Men of War, Assault Squad
  4. ایالات متحده امریکا

ایالات متحده امریکا

از پرل هاربر تا نرماندی

در هفتم دسامبر ۱۹۴۱، نیروی هوایی ژاپن حمله غافلگیرکننده ای را به پایگاه آمریکایی در پرل هاربر در اقیانوس آرام ترتیب داد. در کمتر از دو ساعت، نیروهای آمریکایی ۱۳ کشتی جنگی، ۱۸۸ هواپیما و بیش از ۲۰۰۰ نفر از نیروهایشان را از دست دادند. روز بعد، رئیس جمهور فرانکلین روزولت علیه ژاپن اعلان جنگ نمود و شروع جنگ جهانی دوم را اعلام نمود.
در یازدهم دسامبر، آلمان به ایالات متحده اعلان جنگ کرد، مدت کوتاهی بعد، روزولت و نخست وزیر انگلستان، وینستون چرچیل تصمیم گرفتند اتحادشان را تقویت و با دول محور مقابله نمایند. نخست، ارتش ایالات متحده همه توانش را بر اقیانوس آرام متمرکز نموده بود، جائیکه ژاپن پیشرفت بسیاری در آن نموده بود: مثل تصرف فیلیپین، مالزی و … .
در بهار ۱۹۴۲، نیروی دریایی ایالات متحده به دو پیروزی مهم در دریای کورال و جزایر میدوی دست پیدا کرد. در ۱۹۴۳ بعد از شکست دادن رومل، نیروهای متفقین تونس را آزاد کردند و در سیسیل و جنوب ایتالیا فرود آمدند که این نخستین قدم برای باز پس گیری موقعیت های اروپایی بود.
در ششم ژوئن ۱۹۴۴، نیروهای متفقین تحت فرماندهی ژنرال آیزن هاور در ساحل نرماندی فرود آمدند که این فرود زمینه ساز پیروزی های بعدی در اروپا شد. در همان سال نیروهای هوایی و دریایی تحت فرمان ژنرال مک آرتور موقعیتهایی را در اقیانوس آرام باز پس گرفتند.
پس از سقوط برلین در می ۱۹۴۵، جنگ به جزایر ژاپن رسید. در ششم آگوست ایالات متحده از بمب اتمی علیه هیروشیما استفاده کرد و سه روز بعد همین کار را در ناکازاکی انجام داد. در پانزدهم آگوست ژاپن تسلیم شده و جنگ به پایان رسید.


نبردهای ایالات متحده آمریکا

نبرد گوادل کانال، هفتم آگوست ۱۹۴۲

در بهار ۱۹۴۲، نیروهای ایالات متحده در جزایر گوادل کانال تواگی و فلوریدا در جنوب جزایر سلیمان فرود آمدند. هدف، شکست دادن نیروهای ژاپنی و ایجاد یک پایگاه استراتژیک برای هدایت حملات متفقین در اقیانوس آرام بود.

عملیات اورلرد، ششم ژوئن ۱۹۴۴

اورلرد، نام رمزی برای یک عملیات نظامی خاص بود که در آن بیش از ۱۵۰،۰۰۰ نفر از نیروهای متفقین حضور پیدا کردند و در D-Day  در فرود نیروها در سواحل نرماندی به اوج خود رسید.

نبرد کارنتان، دهم ژوئن ۱۹۴۴

برای مدت پنج روز، شهر فرانسوی کارنتان محل درگیری میان نیروهای آلمانی و نیروهای هوابرد ایالات متحده بود. هدف ایجاد پایگاهی دفاعی برای ممانعت از پاتک نیروهای آلمانی بود.

نبرد آردنس، شانزدهم دسامبر ۱۹۴۴

با بهره گیری از وضعیت زمستانی، نیروهای آلمان عملیات تهاجمی متقابلی را در اطراف بلژیک انجام دادند تا صفوف نیروهای متفقین را درهم شکسته و خاک شمال اروپا را باز پس بگیرند. هر چند که در این حمله غافلگیر شدند و نیروهای آمریکایی مقاومت شدیدی برای دفاع از مناطق استراتژیک مهم از خودشان نشان دادند.