1. خانه
  2. مستندات
  3. sherlock holmes : crimes & punishment
  4. راهنمای مراحل
  5. پرونده ششم

پرونده ششم

پس از دیدن صحنه ابتدای بازی از روی نقشه Half Moon Street را انتخاب کنید. وارد کوچه سمت چپ شده و مسیر را تا انتها ادامه دهید.با افسر پلیس “مارو” صحبت کرده و سپس با فعال نمودن قدرت دید جسد را به طول کامل بررسی نمایید.از روی زمین تکه چوب و از جیب سمت چپ مقتول کلید را بردارید. حال به سراغ جسد دوم رفته و به اعضای مختلف بدن او به خصوص اثر خالوبی دست چپ توجه کنید. کمی جلوتر با “رایان ترنر” نیز صحبت نموده و سپس صفحۀ استنتاج را گشوده و ارتباط بین سرنخ را برقرار نمایید.
مسیر سمت چپ “ترنر” را دنبال کرده و با “خانم پاول” (گلفروش) نیز صحبت کنید سپس به آینه روبه روی او نیز توجه کنید. نزد “ترنر” بازگشته و مجدد با او صحبت نمایید و در حین گفتگو عبارت Turner’s contradiction را انتخاب کنید.پس از صحبت با او وارد خانه اش خواهید شد. ابتدا به تختخواب وسپس به شومینه نگاهی بیندازید.ظاهرا” داخل آن چیزی وجود دارد. قدرت دید را فعال نموده و تکه کاغذ نیمه سوخته را برداشته و مطالعه کنید. در سمت راست شومینه به قفسه کتاب روی دیوار توجه کنید.کتاب را بررسی کرده و تکه چوبی را که یافتید روی عصا اعمال کنید.همانطور که مشاهده می کنید تکه چوب مربوط به همین عصاست. قدرت دید را فعال نموده تا نگاهی دقیق تر به میز آشپزخانه داشته باشید.پنجره ای که رو به خیابان باز می گردد را به طور کامل و دقیق بررسی کنید.

129
حال می بایست با زدن کلید F صحنه را بازسازی کنید. طبق راهنمای زیر میتوان واقعه را بازسازی کرد:
۱ – Got up from bed, Took the stick
۲ – Opened the window, Looked down
۳ – Approached the body, Took something, Broke the stick
۴ – Placed the broken stick, Took something
۵ – Cut papers with knife
۶ – Threw something into fire
در نهایت با زدن کلید Q صفحه را بازسازی کنید. حال قدرت دید را فعال کرده و از درون کتاب جواهر را برداشته و بررسی نمایید.
بار دیگر با “ترنر” صحبت کرده و در خلال گفتگو به ترتیب عبارات Turner’s limp و Antique bracelet را انتخاب کنید.در ادامه به کمک نقشه خود را به “اسکاتلندیارد” برسانید.
پس از صحبت با “لستراد” به اتاق مدارک رفته و تمامی اشیای روی میز را بررسی کنید سپس با گشودن صفحۀ استنتاج ارتباط منطقی بین مدارک را برقرار نمایید. حال به سمت اتاق بازی جویی حرکت نموده تا از مظنون بازجویی کنید و در حین گفتگو عبارت Westgate prisoners را انتخاب نمایید. در صفحۀ استنتاج ارتباط منطقی بین مدارک را برقرار نمایید.به “خیابان بیکر” بازگردید.
به آرشیو خود مراجعه کرده و از قسمت Encyclopedias و بخش Art and Architecture روی عبارت Antique Art of British Museum کلیک کنید.
130
حال به بخش روزنامه های سال ۱۸۸۵ مراجعه کرده و روی عبارت Hellenistic Treasures stolen کلیک کنید.سپس از روی نقشه Pawn Shop را انتخاب کنید.
مسیر کوچه را تا انتها ادامه ادامه داده تا به فروشگاه برسید.سپس به کمک کلید درب را باز نموده و وارد شوید.به قفسه سمت چپ نگاهی انداخته و سپس از پیشخوان عبور کنید.درون قفسۀ پشت پیشخوان یک اسلحه وجود دارد پس از بررسی آن ، از دو کشوی پشت پیشخوان گردنبند و کاغذهای مربوطه برداشته و در صفحه استنتاج ارتباط بین مدارک را برقرار نمایید.حال خود را به Half Moon Street برسانید.
در صحنه قتل کلید F را فشرده تا صحنه از طرف هر دو نفر شلیک کننده بازسازی شود.به محل برخورد گلوله ها دقت کنید.

131132
جهت بررسی محل اصابت گلوله ها به یک وسیله نیاز دارید. از نزدیکی یکی از اجساد میله فلزی را برداشته و به فانوس متصل کنید.

133
حال میتوانید محل برخورد گلوله ها با دیوار را بررسی کنید. مجددا” با گشودن صفحۀ استنتاج ارتباط منطقی بین مدارک را برقرار نمایید. با “افسر مارو” صحبت کنید.
“هلمز” در این قسمت در بخش های مختلف و تاریک کوچه پنهان می گردد و شما در نقش “افسر مارو” میبایست او را بیابید.کار ساده ای است. سه بار این کار را تکرار کنید تا مجددا” کنترل “هلمز” را در اختیار بگیرید. بار دیگر با گشودن صفحۀ استنتاج ارتباط منطقی بین مدارک را برقرار نمایید.از روی نقشه Pawn Shop را انتخاب کنید.
از درون قفسه پشت پیشخوان اسلحه و مهمات و از قفسه سمت چپ درب ورودی وسیله بالا رفتن از دیوار را بردارید و مجددا” به Half Moon Street بازگردید. ابتدا با “افسر مارو” صحبت کرده و به محلی که آخرین بار “هلمز” خود را از دید “افسر مارو” مخفی کرد، رفته و کلید F را بفشارید تا صحنه بازسازی شود. بر روی تک تک حالت های فرار کلیک کنید.پس از مشاهده صحنه،می بایست در نقش “هلمز” از دیوار بالا بروید. هر کلیدی که بر روی صفحه ظاهر می گردد را بفشارید تا “هلمز” از دیوار بالا برود.

134
حال پس از دیدن صحنه، وارد درب سمت راستتان شده تا در پشت بام قرار بگیرید.به شیشه شکسته شده روی زمین و پنجره بالا توجه کرده و پس از فعال نمودن قدرت دید، نگاه دقیقتری به آن بیندازید.

135
با گشودن صفحۀ استنتاج ارتباط منطقی بین مدارک را برقرار نمایید.سپس به “خیابان بیکر” بازگردید.
به سراغ میز آزمایش رفته و پس از تنظیم وضوح میکروسکوپ تار موی یافته شده را با موی انسان و حیوان مقایسه کنید.مجددا” در صفحۀ استنتاج بین مدارک ارتباط برقرار نمایید تا مأموریت جدیدی ایجاد شود.

136
به Half Moon Street بازگردید و با “ویگینز” صحبت کنید.به طور خودکار به “خیابان بیکر” باز خواهید گشت. پس از دیدن صحنه “ویگینز” با یک پوستر وارد می شود. بر روی پوستر کلیک کرده و سپس به کمک نقشه خود را به سیرک Duval Bros برسانید.همانطور که می بینید نگهبان اجازه ورود به شما نمیدهد.به “خیابان بیکر” بازگردید.
به سراغ کمد لباس “هلمز” رفته و از درون آن موارد زیر را انتخاب کنید:
۱ – لباس: Bandit Outfit
۲ – کلاه : شماره ۱۱ ( به عنوان مثال )
۳ – ریش: شماره ۶ ( به عنوان مثال )
حال مجددا” خود را به سیرک برسانید.
وارد ساختمان رو به رو شده و پس از فعالسازی قدرت دید، به بشکه های سمت چپ و محتویات درون آن و همچنین پوسترهای سمت راست این قسمت نگاهی بیندازید.سپس با “چارلز فُلی” صحبت کنید.حال با گشودن صفحۀ استنتاج ارتباط منطقی بین مدارک را برقرار نمایید.سپس به روی قفل روی میز سمت چپ نگاهی انداخته و آنرا باز نموده تا توانایی خود را اثبات کرده باشید.

137
مجددا” با “فُلی” صحبت نموده و در حین گفتگو عبارت Jailed thief را انتخاب کنید.سپس از روی نقشه Notting Hill Manor را انتخاب کنید.مجددا درب رو به رو قفل است و طبق معمول باید معما را حل کنید تا درب باز شود.

139
وارد اتاق سمت راست شده و قفسه کتاب را بررسی کنید. یک گاوصندوق مخفی در آن وجود دارد.باز هم یک معمای دیگر که ممکن است کمی کسل کننده باشد.
معما را حل کنید اما گاوصندوق باز نمیشود!!! جهت بازنمودن آن به یک کلید هم نیاز دارید.کلید هم که دست “فُلی” است.این این بخش باید در بخش های مختلف خانه، برای او و همدستانش تله بگذارید.
طبق روش زیر میتوانید خلافکاران را در خانه محبوس کرده و کلید را بدست بیاورید. توجه داشته باشید پس از آنکه برای هر فرد یک تله قرار دادید، کلید F را بفشارید تا صحنه بازسازی شود.

139
وارد درب سمت راست شده و درب خروجی سمت راست و صندلی را بررسی کنید و به کمک آن درب آشپزخانه را مسدود نمایید.حال طناب را بردارید و از درب دیگر خارج شوید.
پنجره را بررسی کرده و به کمک مانع سمت چپ آنرا مسدود نمایید.

140
حال دریچه سمت راست را باز کنید. جهت قرار دادن یک تله ، به وسیله ای نیاز دارید.فعلا” آنرا فراموش کنید.

141
به اتاقی که در آن گاوصندوق وجود داشت بازگشته و ابتدا طناب را به شمعدان، سپس آنرا به پُتک گِره زده و در نهایت آنرا به سقف متصل نمایید از سمت راست گاو صندوق تخته چوبی را بردارید.

142
از این اتاق خارج شده و خود را به طبقه دوم برسانید.
پنجره نزدیک پله را بررسی نموده و از پشت سرتان گردنبند مروارید را برداشته و سپس بر روی پله اعمال نمایید.

144143
به مکانی که دریچه وجود داشت بازگشته و تخته را روی دریچه اعمال کنید.کلید F را بفشارید تا صحنه بازسازی شود.در نهایت ببینید “هلمز” چه بلایی سر خلافکاران می آورد!!!
.پس از دیدن صحنه گاوصندوق را بازنموده و استنتاج نهایی را انجام دهید.

145
در پایان انتخاب با شماست که سیرک را با پرتاب سیگار روی باروت به آتش بکشید یا اینکه سیگار را به درون سطل آب بیندازید.

146
و این پایان بازی ست…