1. خانه
  2. مستندات
  3. sherlock holmes : crimes & punishment
  4. راهنمای مراحل
  5. پرونده اول

پرونده اول

پرونده اول

پس از دیدن کات سین،شما کنترل “واتسون” را در اختیار دارید.پس از شنیدن صدای شلیک، از اتاق خواب خارج شده و بعد از پناه گرفتن، خود را به “هلمز” برسانید تا شلیک متوقف شود.

001

“هلمز” پس از استنتاج صدای پا، صاحب آنرا تشخیص میدهد و بار دیگر نبوغ خود را نشان میدهد.پس از صحبت با بازرس “لستراد” کنترل “هلمز” را در اختیار میگیرید.

002

با استفاده از دکمه Tab میتوانید به اسناد و مدارک یافت شده نگاهی بیندازید. در اطراف چرخی بزنید و وارد اتاق سمت راست شومینه شوید. ( اتاق سمت چپ شومینه متعلق به “واتسون” می باشد.از داخل کمد یک دسته لباس رسمی ( به طور مثال Casual Suit ) را انتخاب نموده و سپس با استفاده از نقشه، خود را به Woodman’s Lee برسانید.

003

پس از رسیدن به سراغ بازرس “لستراد” و خانم “کری” رفته و با آنها به طور کامل صحبت کنید.در طول صحبت ،شخصیت خانم “کری” را به کلیک بر روی آیکن “بررسی شخصیت” به طور کامل بررسی کنید. سپس جهت اثبات صحبت خود بلافاصله کلید Q را فشرده و از بین مدارک ، عبارت Pilgrimage را انتخاب نمایید.

 

005004

حال نوبت بررسی باغ است. به مقابل درب ورودی بازگردید.بر روی سنگ فرش و در نزدیکی یکی از افراد پلیس ، “هلمز” متوجه چیزی میشود.یک ردپا. با فشردن کلید T قابلیت دید “هلمز” را فعال نمایید و ردپا را به طور کامل بررسی کنید.

 

006007

مسیر را ادامه دهید تا به کلبه چوبی برسید.پس از صحبت با “لستراد” درب ورودی کلبه را به کمک قدرت دید “هلمز” ( فشردن کلید T ) بررسی نمایید.

009008

حال وارد کلبه شده و مجددا” قدرت دید را فعال کنید.به کمک قدرت دید، اعضای مختلف جسد و همچنین بخش های مختلف کلبه را بررسی نمایید.دفترچه و چاقو را از روی زمین برداشته و با نگه داشتن کلیک راست ماوس و درگ کردن، نگاهی به آنها بیندازید و محتویات دفترچه راهم مطالعه کنید.حال به قفسه سمت چپ درب ورودی نیز توجه کنید.کلید F را بفشارید. “هلمز” متوجه میشود که یک جعبه چوبی قبلا بر روی آن قرار داشته است.

010

اشیای مختلف روی میز سمت راست جسد را بررسی نموده و به درون پاکت تنباکو نگاهی بیندازید. سپس سعی کنید با درگ کردن پیپ و برگ تباکو تصویر یک کشتی را کامل کنید.

011

تابلوی کارخانه کشتی سازی سمت چپ جسد را بررسی نمایید و به قفسه کتاب درون کلبه و نقشه جغرافیایی روی دیوار کلبه نگاهی بیندازید. در سمت دیگر و بر روی دیوار مکان قرارگیری سه نیزه وجود دارد که از یکی از آنها برای قتل استفاده شده است.در زیر نیزه ها یک صندوق وجود دارد.از درون صندوق چکمه را برداشته و سایر اشیا را بررسی نمایید.

از کلبه خارج شده و به باغچه نگاهی بیندازید.به سراغ ردپا رفته و چکمه روی آن اعمال کنید.همانطور که میبینید ردپا مربوط به همین چکمه است.

012

مجددا” با خانم “کری” صحبت نموده و سپس با فشردن کلید B صفحه استنتاج را باز نمایید.همانطور که مشاهده می کنید، می بایست رابطه منطقی بین مدارک و شواهد را برقرار نمایید.ابتدا سرنخها را به هم مرتبط نموده و سپس وارد صفحه استنتاج شوید.

013014

پس از برقراری ارتباط بین مدارک، “هلمز” تصمیم جدیدی میگیرد.به سراغ “لستراد” رفته و با او صحبت کنید.سپس مسیر سمت راست کلبه را ادامه داده تا به پشت کلبه برسید. درنهایت بر روی پنجره چوبی کلبه کلیک کنید.پس از دیدن صحنه، وارد کلبه شده و با پسرک صحبت نمایید.

پس از صحبت با پسرک به طور خودکار وارد “اسکاتلندیارد” خواهید شد.با افسر پذیرش صحبت نموده و مسیر سمت چپ را ادامه دهید تا به راهرو برسید. در راهرو چند اتاق قرار دارید.سردخانه، اتاق بازرس “لستراد”، اتاق مدارک و اتاق بازجویی.

ابتدا وارد اتاق مدارک شده و از روی میز تمامی مدارک شامل دستمال، حلقه ، چاقو و دفترچه را به طور کامل بررسی نمایید.

015

به سمت اتاق بازجویی حرکت نموده تا با “جان نلیگن”صحبت کنید.قبل از صحبت با وی، با کلیک برروی بررسی شخصیت، شخصیت وی را بررسی نموده و سپس در حین صحبت،جهت اثبات صحبتهای خود،بلافاصله کلید Q را فشرده و ابتدا عبارت Ring’s engraving و سپس Father’s jacket را انتخاب نمایید.حال صفحۀ استنتاج را بازنموده و سرنخ های مربوطه را به یکدیگر متصل نمایید تا مأموریت جدیدی ایجاد شود.

حال به کمک نقشه،به “خیابان بیکر” بازگردید.با “واتسون” صحبت کنید و سپس از روی نقشه Woodman’s Lee را انتخاب نمایید.وارد کلبه شده و یکی از نیزه ها را از روی دیواره برداشته و مجددا از طریق نقشه خود را به “قصابی وایت چپل” برسانید.

حال زمان بررسی نیزه است.با “واتسون” صحبت کنید.با کلیک چپ ماوس نفس خود را حبس نموده و سپس یک پرتاب دقیق انجام دهید.

016

مجددا در صفحۀ استنتاج ارتباط بین سرنخ را برقرار نموده و سپس به کمک نقشه به سمت “خیابان بیکر” حرکت نمایید.

در سمت راست شومینه و از بخش روزنامه ها Dawson and Neligan are bankrupt را انتخاب کنید تا دربارۀ حلقه اطلاعاتی بدست آورید.

017

به “اسکاتلندیارد” بازگردید و با “جان نلیگن” دربارۀ پدرش صحبت کنید. سپس به سمت Woodman’s Lee حرکت کنید و وارد کلبه شوید.

به قفسه کتاب درون کلبه نگاهی بیندازید.بخش آگوست کتاب را باز نموده و صفحۀ پاره شده آنرا بررسی کنید.

018

به “اسکاتلندیارد” بازگشته و وارد اتاق مدارک شوید و مجددا” دفترچه را بررسی نمایید.به کمک مداد ،زیر عبارت C.P.R خط بکشید.

019

صفحه استنتاج را باز نموده و ارتباط بین سرنخها و مدارک را برقرار نمایید. در حال حاضر ارتباط زیر را میتوان بین مدارک برقرار نمود که نشان دهنده این است که “جان نلیگن” متهم است.

020

بازی را ادامه دهید تا مدارک بیشتری جمع آوری نمایید.به سراغ “جان نلیگن” رفته و مجددا” با وی صحبت نموده و جهت اثبات گفته های خود ، بلافاصله کلید Q را فشرده و عبارت Bond certificate را انتخاب نمایید.

حال به “خیابان بیکر” بازگشته و از طریق پنجره “ویگینز” را صدا کنید.پس از صحبت با او مأموری از “اسکاتلندیارد” وارد شده و از شما میخواهد که به آنجا بروید.به کمک نقشه خود را به آنجا برسانید.پس از صحبت با “لستراد” متوجه میشوید که یک مظنون جدید به پرونده اضافه شده است.به اتاق بازجویی رفته و پس از بررسی شخصیتِ “لیام هارتلی” ، با وی صحبت کنید.

حال نوبت بررسی مدارک “هارتلی”ست. به اتاق مدارک رفته و مدارک “هارتلی” را بررسی نمایید.

حال به “خیابان بیکر” بازگشته و به سراغ میز آزمایش بروید تا “هلمز” نامه “هارتلی” را بررسی کند.هدف نمایان کردن نوشته روی نامه است که به صورت نامرئی است.بر روی لوله های محلول های شیمیایی و دستور ساخت محلول کلیک کنید تا اطلاعتی راجع به آنها بدست آورید.سپس می بایست یک محلول جهت مرئی کردن نوشته های روی کاغذ بسازید.به ترتیب از راهنمای زیر استفاده کنید تا محلول شیمیایی موردنظر ساخته شود.

۱ – آبی

۲ – سبز

۳ – آبی

۴ – نارنجی

۵ – کم رنگ

۶ – نارنجی

۷ – کم رنگ

سپس به کمک پارچه و پنس محلول را بر روی کاغذ کشیده تا نوشته های نامه پدیدار گردند.

به Woodman’s Lee بازگشته و چکمه “هارتلی” را بر روی رد پا اعمال کنید.همانطور که مشاهده می کنید با رد پا مطابقت دارد.

صفحۀ استنتاج را باز نموده و ارتباط بین سرنخ ها را مجددا” برقرار نمایید. به “اسکاتلندیارد” بازگشته و مجددا” با “هارتلی” صحبت کنید و در حین صحبت جهت اثبات ادعای خود، به ترتیب ،عباراتHurtley’s boots match  و Gardener و Hurtley’s letter را انتخاب نمایید.

به Woodman’s Lee بازگشته و با خانم “کری” صحبت کنید.به کمک کلیدی که به شما میدهد، وارد انبار شده و پس از فعال نمودن قدرت دید، نگاهی به درون انبار بیندازید. در کف انبار یک تخته وجود دارد.با کنار زدن آن متوجه میشوید که یک صندوقچه فلزی در زیر وجود دارد. آنرا بردارید.یه معما باز میشود و می بایست استوانه های فلزی را طوری جابه جا کنید که قفل باز شود.کار آسانی است.

021

از درون صندوقچه نامه ها را برداشته و مجددا” با خانم “کری” صحبت کنید و در حین صحبت عبارت Romantic Correspondence را انتخاب نمایید.سپس مجددا” صفحه استنتاج را باز نموده و ارتباط بین مدارک را برقرار نمایید.

022

حال به “خیابان بیکر” بازگشته و با “ویگینز” صحبت کنید.سپس زیر عبارت Patrick Cairns, harpooner خط بکشید.

023

صفحۀ استنتاج را باز کرده و ارتباط بین مدارک را برقرار کنید.حال زمان آنرا رسیده صحبتی با “کایرنز” داشته باشید. به اتاق “هلمز” رفته و لباس Sailor Outfit را انتخاب کنید سپس به کمک نقشه خود را به Sea Witch برسانید.

با او صحبت کنید. حال میبایست در یک مسابقه مچ اندازی شرکت کنید. با راست کلیک وضعیت حفظ و با کلیک چپ کردن به صورت مکرر ، میتوانید مچ وی را بخوابانید.توجه کنید برای پیروز شدن میبایست به چهره حریف دقت کنید. یعنی زمانیکه وی در حال اعمال فشار است شما دفاع کنیدو بلعکس.در این بین باید به قدرت خود نیز توجه داشته باشید که در حین حمله و دفاع سطح آن کم و زیاد میشود.

024

پس از شکست دادن او شخصیتش را بررسی نموده و به طور کامل با او صحبت کنید.سپس کیسه تنباکو را در جیب کت او قرار داده و مجددا” با وی صحبت کنید.

صفحه استنتاج را باز نموده تا پس از برقراری ارتباط بین سرنخ ها به نتیجه زیر برسید.سپس بر روی نتیجه گیری نهایی کلیک کنید.

025

بسته به انتخاب خود میتوانید مجرم را محکوم کنید.

پایان اول:

پس از مشاهده صحنه با مظنون درگیر میشوید.با  چند بار کلیک چپ و در نهایت با فشردن کلید w او را زمین گیر کنید.

026

پایان دوم:

با انتخاب پایان دوم مظنون را ملاقات کرده و اعلام میدارید که قتل صرفا” در جهت دفاع از خود بوده است.

پس از انتخاب نوع پایان داستان، به سراغ پرونده بعدی بروید.