1. خانه
  2. مستندات
  3. Secret Files Tunguska
  4. نظریه های غیر علمی

نظریه های غیر علمی

سیاهچاله

در ۱۹۷۳ جکسون و رایان نظریه ای مبتنی بر ورود یک سیاهچاله به داخل زمین از منطقه را ارائه کردند.درصورت صحت این امر باید انفجاری در منطقۀ دیگری نیز رخ می داد که ناشی از خروج از زمین بوده باشد.

 

ضد ماده

در ۱۹۶۷ کوون اعلام کرد که انفجار به دلیل برخورد ضد ماده با زمین بوده است. ولی در صورت وجود چنین امری باید پرتوهای گامای شدیدی ثبت می شد که چنین گزارشی ثبت نشده است.

 

بمب هیدروژنی طبیعی

در ۱۹۸۹ دی آلسیو و هارماس نظریه ای را اعلام کردند که طبق آن انفجار ناشی از یک بمب هیدروژنی طبیعی بوده است. بمب هیدروژنی نیاز به دوتریم دارد و این دوتریم نیز احتمالاً در یک ستاره دنباله دار بوده که وارد جو زمین شده است.

 

سفینه های بیگانه های فضایی

نظریاتی  تخیلی نیز در زمینه انفجار یک سفینه فضایی متعلق به بیگانگان  وجود دارد. حتی موادی هم یافت شده که گفته می شود از این انفجار برجای مانده است.

 

آزمایشات مخفی دولت روسیه

اینکه چگونه ممکن است  اولین تحقیقات رسمی درباره این واقعه پس از ۱۵ سال صورت بگیرد و در عین حال پس از این مدت درختان افتاده در این منطقه بدون هیچگونه  تغییری باقی بمانند.شبهاتی است که باعث شکل گرفتن نظریه ای مبنی بر دخالت دولت روسیه در مخفی نگاه داشتن علت اصلی واقعه تانگوسکا شده است.