1. خانه
  2. مستندات
  3. Frontlines : Fuel of war
  4. تجهیزات بدون سر نشین

تجهیزات بدون سر نشین


زمانی تجهیزات و تسلیحات کنترل از راه دور و بدون سرنشین و استفاده از آنها در میادین جنگ و درگیری از تخیلات انسان محسوب می شد. اما پیشرفت تکنولوژی و دستیابی بشر به فن آوری ماهواره ها راه بر ورود این تجهیزات به عرصه جنگ و درگیری باز کرد. دورنمای جنگ های آینده نیز توسط همین وسایل رقم می خورد. اگرچه زمانی تنها در فعالیت های جاسوسی حضور داشتند اما امروزه جانشین مناسب و قابل اعتمادی برای سربازان محسوب می شوند. این تجهیزات  از نقاط منحصر بفرد و جذاب بازی frontline محسوب می شوند. با بهره گیری از این وسایل بازیکن روش های متنوعی برای حضور در میدان جنگ را تجربه می کند.


MQ38 Hunter

” ام کیو ۳۸″ یک هواپیمای کنترلی برای عملیات شناسایی و حمله است. می تواند میدان نبرد را با استفاده از سیگنالی که مانند رادار عمل می کند بررسی کرده، از نیروهای خودی صرف نظر کند. با این قابلیت می تواند حضور نیروهای دشمن را در ساختمان ها یا در گوشه و کنار تشخیص دهد، سپس این اطلاعات را برای نزدیکترین واحد خودی ارسال نماید. ضمناً با خود ماده منفجره دارد که می توان در زمان مورد نظر آن را منفجر نمود، هرچند که مانند سایر انواع مشابه به امواج الکتریکی حساس است.

 



AQ431 Assault
یک وسیله زمینی که می توان آن را از دور کنترل کرد و همراه خود یک سلاح ۶۲/۷ میلی متری دارد. با این وسیله می توان دشمن را از فاصله دور هدف قرار داد. این سلاح نخستین بار در اوایل ۲۰۰۰ تهیه شد، بعد از آزمایشات موفقیت آمیز در میدان نبرد از آن برای کاربردهای وسیعتری استفاده شد. این وسیله برای آتش پشتیبانی و سرکوب بسیار مناسب است. ضمن اینکه برای حمله به مناطق شهری می توان از آن استفاده نموده، چون نیروهای انسانی را از خطر دور نگه می دارد.

AQ432 Mortar

یک وسیله زمینی که مشابهت های فراوانی به ” ای کیو ۴۳۱″ دارد اما به چهار سلاح با برد متوسط مجهز است که هر سلاح گلوله های ۶۰ میلی متری دارد، مشابه گلوله های خمپاره انداز سبک که در داخل مخزنی نگه داری می شوند. سلاح این گلوله ها را به طور الکترونیک شلیک می کند و در صورت لزوم می تواند سرعت شلیک بالایی داشته باشد. چون گلوله های این وسیله خمپاره های سبک هستند به آن خمپاره انداز هم می گویند.

TR1 Tiger Runner Assault

 یک وسیله ضد ادوات زرهی که قابل کنترل است. بخش میانی آن خالی است که با c4 پر شده است. این وسیله به طور الکترونیکی کنترل می شود. ماده منفجره موجود در آن قدرتمند است و می تواند بیشتر ادوات زرهی زمینی حاضر در میدان جنگ را نابود کند.


TE1 Tiger Eye Recon

 این وسیله برای مقابله با سلاح های پیشرفته نیروهای ائتلاف ساخته شده و از آن برای رویارویی با MQ38 استفاده می شود. طرح اصلی از یک هلیکوپتر ساخته شده برای مصارف شهری برداشته شده است، سپس برای مناطق جنگی اصلاح شد و کاربرد جنگی پیدا کرد. مانند MQ38 امکان بررسی مناطق ناشناخته با استفاده از امواج رادار را ممکن می سازد. سپس می توان با اطلاعات جمع آوری شده از نیروهای دشمن، برای حمله به آنها در مناطق شهری برنامه ریزی کرد. این وسیله به ماده منفجره هم مجهز است که می تواند در زمان لازم از آن ماده که نوعی موشک به حساب می آید استفاده کند.


TC1 Tiger Claw Attack

آنقدر بر نیروهای روسی تاثیر گذاشته که تصمیم گرفتند وسیله ای بسازند که بتواند از خود دفاع کند یا حتی به عنوان یک وسیله تهاجمی در برابر اهداف کوچکتر قابل استفاده باشد. یک مدل مشابه TE1 با سلاح هایی که بالا قرار گرفته اند که برای عملیات های مهمتر مورد استفاده قرار می گیرد. با داشتن ملخ ثانویه کنترل آن ساده تر بوده و امکان حمل ۶ راکت سوار بر آن میسر می شود. این راکت های کوچک بسیار قدرتمند هستند و با استفاده از آنها می توان پیاده نظام و یا حتی ادوات زرهی سبک را از بین برد.