1. خانه
  2. مستندات
  3. Alan Wake
  4. موقعیت دست نوشته ها
  5. بخش اول: کابوس

بخش اول: کابوس

در این مرحله ۱۳ دست نوشته قرار دارد.
۱- دو صفحه اول را پس از ترک ماشین تصادف کرده آلن بدست خواهید آورد. در ابتدای مسیر حرکت به سمت ایستگاه بنزین ، آلن نوری را می بیند و به سمت آن می رود. بطور خودکار دو صفحه اول را در اینجا بر خواهد داشت.
۲- قبل از ورود به کارگاه چوب ، بوسیله تنه درختی که برروی فنس های کارگاه افتاده است ، از سمت چپ تنه درخت ، سومین صفحه را بردارید. (این صفحه تنها در حالت سختی Nightmare قابل مشاهده است.)
۳- چهارمین صفحه موجود در این مرحله را پس از ورود به کارگاه چوب ، در مسیری که در سمت راست بلدوزری که در کنار آن یک جنازه برروی زمین افتاده است خواهید دید. مسیر سمت راست بولدوزر تنها مسیر موجود برای ادامه مسیر بوده و این برگه را بر سر راه ، روی زمین خواهید دید.

۴- پس از خروج از کارگاه چوب ، به بولدوزری می رسید ، در سمت چپ آن اتاقی را خواهید دید ، از روی دیوار این اتاق ، صفحه بعدی را بردارید.

۵- پس از رسیدن به رودخانه ، ابتدا باید بوسیله تنه درخت ، برروی صخره وسط رودخانه بروید ، در سمت راست این صخره ، برروی جعبه سفید رنگی ، ششمین صفحه را خواهید یافت.

۶- صفحه بعدی را پس از عبور از رودخانه ، بوسیله صخره های میان آن و قبل از ورود به کارگاه انتقال چوب ، برروی زمین خواهید یافت. (این صفحه تنها در حالت سختی Nightmare قابل مشاهده است.)

۷- پس از رسیدن به محل انتقال چوب ها ، برای ادامه مسیر باید ژنراتوری را فعال کنید در سمت راست این ژنراتور ، اتاقی قرار دارد ، وارد آن شده و صفحه بعدی را از روی میز بردارید.

۸- پس از عبور از محوطه انتقال چوب ها و سپس تیر چراغ برقی که در سمت چپ قرار دارد ، با ادامه مسیر اصلی بازی ، برروی زمین صفحه بعدی را خواهید یافت.

۹- صفحه بعدی را در  مسیر اصلی بازی ، برروی زمین سراشیبی که در بالای آن ، تیر چراق برقی قابل مشاهده است خواهید یافت.

۱۰- یازدهمین صفحه را در مقابل در ورودی ، کارگاه چوب بری که در ادامه مسیر به آن می رسید خواهید یافت.

۱۱- پس از رسیدن به ایستگاه بنزین ، یک ماشین را مشاهده خواهید کرد که مخصوص جشن های شهر است ، از کنار آن و روی زمین ، صفحه دیگری را بردارید.

۱۲- پس از رسیدن به ایستگاه بنزین ، بوسیله راهی که در کنار ساختمان آن قرار دارد ، خود را به دستشویی رسانده و آخرین صفحه موجود در این مرحله را از روی دیوار کنار در دستشویی زنانه بردارید. (این صفحه تنها در حالت سختی Nightmare قابل مشاهده است.)