1. خانه
  2. مستندات
  3. Alan Wake
  4. راهنمای مراحل
  5. بخش سوم: خون بها

بخش سوم: خون بها

پس از رسیدن آلن و بری به پارک تریلر ، بدنبال مسئول پارک به سمت خانه رُز حرکت کنید. پس از رسیدن به خانه رُز ، در کنار در ایستاده و کلید E را بفشارید تا آلن در بزند. پس از مشاهده تصاویر ، از خانه رُز خارج شده و از طریق همان راهی که به خانه رُز رسیدید ، به سمت ماشین بروید.


زمانیکه به در ورودی پارک می رسید ، پلیس را مشاهده خواهید کرد که آمده و آلن فرار می کند. پس از در دست گرفتن کنترل آلن ، در سمت راست مامورین پلیس را خواهید دید که در حال نزدیک شدن به آلن هستند و تنها راه فرار ، راهی است که در سمت چپ قرار دارد ، به سرعت به سمت چپ حرکت کرده و از دست پلیس فرار کنید. به محلی می رسید که یک ماشین پلیس توسط نیروی تاریکی به هوا پرتاب شده و نابود می شود ، به سمت ماشین پلیس بروید.


در سمت چپ این ماشین راهی قرار دارد که در آن تیر چراغ برق روشنی را می بینید ، به سمت آن رفته و پس از بالا رفتن از پلکان چوبی در زیر نور تیر چراغ برق بایستید تا بازی ذخیره شود و سپس به ادامه مسیر که راهی است کوهستانی بپردازید. در قسمتی از مسیر با هلیکوپتر پلیس مواجه می شوید که بدنبال آلن می گردد ، مدتی در پشت یکی از صخره ها منتظر بمانید تا کلاغ های سیاه آمده و هلیکوپتر را نابود کنند.

پس از نابودی هلیکوپتر به مسیر خود ادامه دهید تا به دری برسید که توسط تاریکی احاطه شده و تنها راه موجود برای عبور از آن ، از بین بردن تاریکی درون آن است. از طریق راهی که در سمت چپ این در قرار دارد ، خود را به یک نور افکن برسانید اما برقی درون نور افکن در جریان نیست. سیم سیاه متصل به نور افکن را دنبال کرده تا به ژنراتوری برسید. ژنراتور را فعال نموده و سپس به سرعت به سمت نور افکن برگردید و با فشردن کلید E ، کنترل آن را در دست گرفته و نور تولید شده را برروی در بگیرید تا تاریکی درون آن از بین برود اما توجه داشته باشید که این کار ها را باید سریع انجام دهید ، چون پس از لحظاتی ژنراتور از کار می افتد و باید دوباره نزد ژنراتور برگشته ، در کنار منبع آن ایستاده و کلید E را بفشارید تا آلن منبع را در جای خود قرار دهد و بار دیگر ژنراتور را روشن کنید.


پس از نابودی در ، از راه ایجاد شده عبور کرده تا به در دیگری برسید. در سمت راست این در ، نور چراغ قوه ای را مشاهده خواهید کرد ، به سمت آن رفته و چراغ قوه را بردارید و از نور آن برای نابودی تاریکی در استفاده کنید. از راه باز شده عبور کرده و کمی جلوتر ، از کنار ماشین پلیس ، چند نارنجک نور افشان برداشته و به ادامه مسیر بپردازید. پس از مدت زمان کوتاهی توسط چند نفر مورد حمله قرار خواهید گرفت ، در میان آنها یک نارنجک نور افشان پرتاب کرده تا نابود شوند. برای پرتاب نارنجک از دکمه میانی موس استفاده کنید.

با ادامه مسیر ، تیر چراغ برق روشنی را در سمت راست خواهید دید ، به سمت آن رفته و از روی جعبه کنار آن ، چند نارنجک نور افشان بردارید و سپس به راه خود ادامه دهید تا وارد جنگل شده و مسیر خاکی مشخصی برای ادامه مسیر وجود نداشته باشد ، در چنین لحظه ای از جهت یاب بازی برای پیدا کردن مسیر مورد نظر استفاده کنید. به ماشین پلیس دیگری می رسید که چراغ های آن همچنان روشن هستند ، از درون صندوق عقب این ماشین ، دو نارنجک نور افشان برداشته و مسیر را به سمت ایستگاه رادیو ادامه دهید تا به فنس های آن برسید. از دری که در سمت راست این فنس ها قرار دارد عبور کرده و وارد ایستگاه رادیو شوید و در پشت پنجره اتاق گوینده بایستید. پَت (گوینده رادیو) در حال صحبت با زنی است ، پس از اتمام صحبت های آنها ، پت ، آلن را دیده و در اتاق را برای او باز می کند ، وارد شوید.


 بار دیگر پلیس ها سر رسیده و آلن فرار می کند. پس از در دست گرفتن کنترل آلن ، مسیر پیشروی خود را ادامه دهید. به جعبه قرمز شکسته ای می رسید ، از درون آن ، دو منور بردارید. کمی جلوتر ، ژنراتوری را مشاهده خواهید کرد. ژنراتور را روشن کرده تا تیر چراغ برق کنار آن روشن شود. در زیر نور تیر چراغ برق جعبه ای را مشاهده می کنید ، از روی آن ، دو بسته مهمات برداشته و همچنین اسلحه ریولور را نیز بردارید و به سمتی که توسط جهت یاب بازی مشخص می شود بروید تا به کلبه ای برسید که تنه درختی برروی آن افتاده است. در اطراف این خانه نور افکن های کوچکی را مشاهده می کنید ، آنها را روشن کنید (البته توجه داشته باشید که پس از مدت کوتاهی خاموش می شوند.) و سپس به درون خانه رفته و از کنار میز ، اسلحه شاتگان و مهمات آن را بردارید ، در همین لحظه توسط دشمنان مورد حمله قرار خواهید گرفت. پس از نابودی آنها و ادامه مسیر ، به تیر چراغ برقی می رسید. از درون جعبه قرمز نصب شده برروی آن ، مهمات و چند باتری بردارید ،کمی جلوتر به یک دو راهی خواهید رسید. مسیر سمت راست ، مسیر اصلی بوده و با ادامه آن به پلی می رسید. مسیر سمت چپ ، طبق فلش های زرد رنگی که برروی صخره های موجود در آن قابل مشاهده است ، شما را به جعبه ای می رسانند ، فلش ها را دنبال کرده تا به کلبه ای چوبی برسید ، از روی قفسه های موجود در آن ، جعبه های مهمات را برداشته و از درون جعبه مورد نظر ، سه منور و چند باتری بردارید و سپس به سمت دو راهی بازگشته و وارد مسیر اصلی شوید تا به نردبانی برسید. از آن بالا رفته و از روی پل عبور کنید و بوسیله راهی که در سمت چپ انتهای پل قرار دارد ، مسیر را ادامه دهید تا به نردبانی برسید (در طول مسیر توسط وسایلی که تحت کنترل تاریکی هستند ، مورد حمله قرار خواهید گرفت.) ، از آن بالا رفته و در زیر نور تیر چراغ برق بایستید. در زیر این نور ، چراغ قوه دیگری می بینید ، کنار آن ایستاده و کلید E را فشرده نگاه دارید تا آلن چراغ قوه فعلی را برروی زمین انداخته و چراغ قوه جدید را بردارد. به سمت راست بروید ، به محوطه ای می رسید که در آن چند کپسول گاز مشاهده خواهید کرد. در سمت چپ خود جعبه قرمز رنگی را خواهید دید ، از درون آن مقداری مهمات و باتری و از روی جعبه آهنی سمت راست ، یک منور بردارید. در نهایت برای ادامه مسیر ، در سمت چپ جعبه قرمز ، کلید در ورودی به کارخانه را خواهید یافت ، در را باز کنید.


در مدت باز شدن در ، دشمنان به آلن حمله خواهند کرد ، برای نابودی آنها از کپسول های گاز استفاده کنید. با شلیک گلوله به این کپسول ها ، پس از چند ثانیه منفجر شده و نور ناشی از آنها تاریکی محافظ افراد را از بین می برد. پس از باز شدن در ، وارد کارخانه شوید ، در همان بدو ورود توسط چند نفر مورد حمله قرار خواهید گرفت ، آنها را کشته و مسیر را ادامه دهید. ابتدا بوسیله پلکان به طبقه دوم بروید ، از روی میز های سمت چپ ، دو منور ، جعبه مهمات و چند باتری برداشته و توسط دری که در همان سمت قرار دارد ، از اتاق بیرون رفته و برروی بالکن بایستید. در مقابل خود در خروجی را می بینید. توسط پلکان سمت چپ ، وارد محوطه شده و به سمت کنترل در بروید ، در همین لحظه توسط یک بولدوزر و چند نفر مورد حمله قرار خواهید گرفت. با نابودی افراد همراه بولدوزر باز هم افراد دیگری ظاهر می شوند و تنها راه اتمام حملات ، نابودی بولدوزر است. پس از نابودی بولدوزر ، به سمت کنترل در رفته و در را باز کنید. پس از باز شدن در ، ماشینی را در زیر نور چراغ مشاهده خواهید کرد ، به سمت آن رفته و سوار شوید.
پس از مشاهده تصاویر ، سوار ماشین شده و از طریق راه موجود ، به سمت معدن قدیمی ذغال سنگ بروید. پس از رسیدن به معدن ، از ماشین پیاده شده و وارد ساختمان قرمز رنگ سمت راست شوید ، اینکار را بوسیله پلکان چوبی که در پشت ساختمان قرار دارد انجام دهید.

تصاویر دیگری مشاهده می کنید ، آدم ربا به آلن زنگ زده و محل قرار جدیدی مشخص می کند. باید از ساختمان خارج شوید. برای شروع حرکت ، از روی زنجیری که در مقابل آلن قرار دارد پریده و پایین بروید.


پس از پایین رفتن ، کلیدی را در گوشه و سمت راست پشت سر آلن خواهید دید ، کنار آن ایستاده و کلید E را بفشارید تا دریچه قرمز رنگی که در کف اتاق قرار دارد باز شود. قبل از عبور از دریچه ، از روی قفسه کنار کلید ، مهمات ، باتری و منور برداشته و سپس از دریچه عبور کنید. وارد محوطه مقابل خود شده و از میان واگن ها عبور کنید. در ابتدای مسیر ، یک اسلحه ریولور و یک جعبه آهنی مملو از مهمات این اسلحه را خواهید دید ، میزان مهمات همراهتان را کامل کرده و وارد محوطه بزرگ روبروی شوید. توسط چند گروه از دشمنان مورد حمله قرار خواهید گرفت. پس از نابودی آنها ، وارد یکی از واگن ها شده و از روی چوب های سمت چپ آن ، دو عدد نارنجک نور افشان بردارید و سپس بوسیله راهی که در سمت دیگر آن قرار دارد ، از واگن خارج شده و وارد واگن دیگری شوید و پس از خروج از آن ، برای ادامه مسیر باید از نردبانی که برروی واگن مقابل قرار دارد بالا بروید. دری که برروی سقف آن قرار دارد را باز کنید. مراقب وسایلی که توسط تاریکی کنترل می شوند بوده و پس از نابودی آنها وارد واگن شوید. پس از نابودی اجسام وارد واگن شده و بوسیله دری که در سمت راست می بینید از اتاق خارج و وارد محوطه دیگری شوید. کمی به سمت جلو حرکت کرده و برروی پلکان چوبی خراب شده بایستید ، در مقابل خود پلکان چوبی دیگری را خواهید دید که تنها راه ادامه مسیر است اما کنده شدن و افتادن تیر برقی برروی آن ، مانع ادامه مسیر شده است به همین دلیل باید منبع انرژی را پیدا و برق را خاموش کنید.