سايبريا يك بازي فوق العاده است كه دارا ي ويژگيهايي است كه شايد كمتر بازي ماجرائي داراي آنهاست. اين بازي بر اساس تفكري خارق العاده ساخته شده است. معماهائي كه در طول بازي با آنها برخورد مي كنيم به طرز جالب توجهي طراحي شده اند. راجع به نسخه دوم بازي سايبريا نظرات مختلفي از طرف منتقدين بازيهاي رايانه اي ارائه شده است كه بخشي آن را مثبت و بخشي آن را داراي ساختاري ضعيف نسبت به نسخه اول ارزيابي كرده اند. به هر حال با هر تفكري كه به بازي سايبريا بنگريد تصاوير اين بازي شما را تحت تأثير قرار مي دهند.
گرافيك بازي بسيار دقيق طراحي شده و زواياي تصوير برداري بسيار مناسب انتخاب شده اند. به طوري كه صحنه ها بسيار طبيعي به نظر مي رسند. رد پاي كيت در برف، دويدن سنجاب در امتداد راه آهن ويا آبي كه در حين دويدن كيت و عبور از گودالهاي آب به اطراف پاشيده مي شود و … . وجود هيچ كدام از آنها ضروري نيست اما حضورشان بر ارزش هاي بازي مي افزايد. افكت هاي صوتي و ويژگيهاي شنيداري بازي نيز از حد بالايي برخوردارند مثل صداي باد ايجاد شده در اطراف باد در حال حركت كه در كمتر بازي ماجرائي تا اين درجه از دقت به چشم مي خورد.
طراحي مراحل و روند بازي در قسمت دوم نسبت به نسخه اول دقيق تر است. براي مراحل مختلف راه حلهاي مختلفي وجود دارد كه بايد با دقت آنها را يافت. شايد علاقه مندان سايبريا درهاي بسته نسخه اول را كه به جاي مشخصي منتهي نمي شوند را به ياد بياورند. در قسمت دوم از آنها خبري نيست. يافتن راه حل معماها در بعضي مواقع با روش سعي و خطا صورت مي گيرد اما در برخي ديگر بايد بسيار دقت شود. فيلم هاي بازي كه پس از عبور از هر مرحله و يافتن راه حل نمايش داده مي شوند مثلاً صحنه هائي كه رئيس كيت سعي دارد او را به نيويورك بازگرداند ، بسيار تأثير گذارند و بازيكن را بي اختيار به ياد فيلم همشهري كين مي اندازد.البته در مدل سازي شخصيتهاي فرعي فيلم ها از برخي از مدل هاي بازي Post Mortem (جنايتكار هتل اورفه) شركت Microids استفاده شده است. مثل دكتر كافنر به جاي رئيس كيت كه در پروژه گرافيكي عظيمي مثل سايبريا قابل اغماض است. در كل ، بازي سايبريا، در سبك ماجرائي بي همتا است. شايد تنها عشق و علاقه سازندگان بازي به كارشان بود كه توانست چنين اسطوره اي را در سبك ماجرائي خلق كند.