1. خانه
  2. مستندات
  3. The Testament of Sherlock Holmes
  4. روش بازی و نکات

روش بازی و نکات

منوی اصلی بازی شامل موارد زیر است:

Resume : ادامه بازی

New Game : بازی جدید

Save : ذخیرۀ بازی

Load : بازیابی فایل های ذخیره شده

Options : تنظیمات گرافیکی

Controls : تنظیمات گیم پلی

Exit Game : خروج از بازی

Honours : موفقیت ها

Credit : سازندگان

 

این بازی،بر خلاف روند معمول بازیهای ادونچر، بیشتر بر روی حل معما تمرکز دارد.

در طول بازی، به نکات زیر توجه کنید:

۱ ) بازی دارای ۳ زاویه دید است. دید اول شخص، دید سوم شخص ( شخصیت سه بعدی ، محیط دو بعدی ) و دید سوم شخص نقش آفرینی ( شخصیت و زمینه سه بعدی ). با فشردن دکمۀ میانی ماوس ( Wheel ) یا دکمۀ R صفحۀ کیبورد، زاویۀ دید تغییر می کند.

۲ ) حرکت دادن کاراکتر بازی در زاویۀ دید سوم شخص ، با ترکیب کیبورد و ماوس صورت می پذیرد.

۳ ) در طول بازی،آیتم های مختلفی ( اسناد، اشیاء، معما و … ) وجود دارند. با فشردن دکمۀ Space کیبورد، مکان این آیتم ها ( نقاط فعال صفحه ) به صورت یک ذره بین آبی رنگ ظاهر می گردند. بعد از بررسی یا برداشتن آیتم مربوطه، رنگ ذره بین از آبی به سبز تغییر می کند. این بدان معنی است که آیتم موردنظر به طور کامل بررسی شده است.

۴ ) چنانچه امکان برداشتن یک شئی وجود داشته باشد، آیکن “دست” ظاهر می شود و با کلیک چپ می توانید شئی مربوطه را بردارید.

۵ ) چنانچه در محیط بازی راست کلیک کنید به صفحه ای منتقل می شوید که شامل آیتم های زیر است. آیتم های موجود در این صفحه،از چپ به راست، عبارتند از:

فلش خمیده آبی رنگ: برای بازگشت به محیط بازی،بر روی این فلش،کلیک چپ کنید.

چمدان: این بخش در حقیقت صفحۀ دارایی های شماست.کلیۀ اشیایی که از محیط بازی جمع آوری می کنید، در این قسمت قرار می گیرد.برای ترکیب دو شئی، یکی از آنان را انتخاب کرده و بر روی دیگری بیندازید.

قاب عکس: کلیۀ گفتگوهایی که در طول بازی انجام می دهید، در این بخش درج می گردد.

طومار و کتاب: کلیۀ اسنادی که در طول بازی جمع آوری می کنید، در این بخش قرار می گیرد.

تختۀ سبر رنگ: این بخش به صفحۀ نتیجه گیری ( یا استنتاج ) معروف است. در این بخش میتوان یک ارتباط منطقی بین مدارک جمع آوری شده،برقرار کرد.

تصویر “هلمز” و “واتسون”: در برخی از مراحل بازی، با انتخاب این گزینه، میتوان بین شخصیت “هلمز” و “واتسون” شیفت کرد.

مدال: جهت مشاهده موفقیت هایی که در طول بازی کسب شده اند، به این بخش مراجعه کنید.

۶ ) چنانچه در حل یک معما موفق عمل نکردید، چند دقیقه صبر کنید تا دکمۀ Skip گوشۀ صفحه ،فعال گردد.سپس بر روی آن کلیک کنید تا حل معما به عهدۀ بازی گذاشته شود.

۷ ) برخی از معماهای موجود در بازی شکل ثابتی نداشته و پس از هر بار بازی کردن، شکل متفاوتی پیدا می کنند. در طول مطالعۀ راهنما، به این نکته توجه کنید.

۸ ) در طول داستان می توان به تعداد نامحدود، بازی را ذخیره کرد. این کار با استفاده از گزینۀ Save صورت می پذیرد.

۹ ) با چپ کلیک کردن ( یا فشردن دکمۀ Esc کیبورد ) میتوان از مکالمات عبور کرد.