1. خانه
  2. مستندات
  3. Spore : Gold Edition
  4. طراحی (Planners)

طراحی (Planners)

از زندگی قبیله ای به بعد شما باید محل زندگی خود (قبیله، شهر و ….) را طراحی کنید. توجه داشته باشید طراحی چیزی بیش از تنظیم ظاهری شهر است و با پیشرفت شما رابطه ای مستقیم دارد.

طراحی قبیله

در یک قبیله مناسب باید مکانهایی برای غذا، ابزار و تجهیزات جنگی وجود داشته باشد تا افراد قبیله امکان توسعه آن را پیدا کنند. بخش های مختلف طراحی قبیله به شرح زیر است:

۱-شاخه ابزار

۲-شاخه تجهیزات

۳-ابزارهای جمع آوری غذا

۴-ابزارهای متفرقه

۵-تجهیزات جنگی

۶-نام ابزار

۷-قیمت

۸-توضیح ابزار

۹-میزان غذای موجود

۱۰-مکانهای موجود برای قرار دادن بنا

در این بخش شما می توانید با اضافه کردن ابزار مناسب توانایی های قبیله خود را گسترش دهید. در ابتدای کار ممکن است تمام بناها قابل دسترسی نباشد. اما رفته رفته با دوست شدن با قبایل همسایه یا شکست آنها میزان دسترسی شما نیز افزایش می یابد. توجه داشته باشید وقتی مورد حمله قرار می گیرید هر کدام از بناها ممکن است آسیب ببینند یا تخریب شوند که در حالت دوم برای استفاده مجدد باید بنای جدیدی را جایگزین کنید. انواع بناهای این مرحله به شرح زیر می باشند:

ماهیگیری : شما می توانید با کمک ابزار این بنا به ساحل رفته و ماهی بگیرید.

جمع آوری : شما می توانید با کمک ابزار این بنا به سرعت به جمع آوری میوه بپردازید.

شفابخشی : شما می توانید با کمک ابزار این بنا اعضای مجروح را با سرعت بالاتری درمان کنید.

 شیپور

گرز

بوق

این ابزارها به شما کمک می کنند تا بتوانید با سایر قبایل دوست شوید.

 مشعل: تاثیر زیادی روی بناهای دشمن دارد ولی برای مقابله با مخلوقات چندان مناسب نیست.

 تبرسنگی: برای مبارزات رودررو بسیار مناسب است.

 کمان: از فواصل دور می توان اقدام به نابودی دشمن نمود.

طراحی شهر

در ابتدای مرحله زندگی شهری شما باید با ساخت بناهای جدید و طراحی شهر از خود در برابر دشمنان حفاظت کنید. در طراحی شهر علاوه بر میزان استفاده از بناها، مکان قرار گرفتن آنها نیز مهم است. در واقع افزایش تولید، شادی و …. در شهر با استفاده از تعداد خطوط ارتباطی (لینک ها) تعیین می گردد.

با اضافه کردن هر بنا، لینک های مرتبط با آن را مشاهده می کنید. لینک بین کارخانجات و خانه ها آبی است. این لینک باعث افزایش تولید می شود. لینک بین بناهای مشابه، سفید است که معمولاً نه چیزی را اضافه و نه کم می کند. لینک بناهای تفریحی و خانه ها سبز است که باعث افزایش شادی مردم است. لینک بین کارخانجات و بناهای تفریحی نیز قرمز می باشد که شهروندان را ناراحت می کند. معمولاً بهترین حالت داشتن تعادلی بین جمعیت، تولید و شادی است.

•توجه داشته باشید ناراحتی زیاد شهروندان باعث کاهش تولید و حتی بسته شدن کارخانه ها می شود.

برای دفاع از شهر حتماً در اطراف آن از توپ استفاده کنید. این عمل را خصوصاً برای سمت هایی که احتمال حمله دشمن از آن جهت بیشتر است تقویت نمایید. بعلاوه برای زیبا سازی شهر نیز می توانید از دکورهای مختلفی استفاده کنید. البته این دکورها تاثیری روی شادی و تولیدتان ندارند.

افزایش تولید باعث اضافه شدن موجودی تان می شود. ارتقای شهر نیاز به این موجودی دارد، بنابراین تولید بیشتر باعث پیشرفت سریعتر می شود.

•با ورود به بخش تجهیزات پنجره طراحی شهری می توانید ظاهر مخلوق خود را نیز تا حدی عوض کنید.

هر شهر دارای سرودی ملی (National Anthem) است. این سرود نشان دهنده عقاید قالب در شهر است و در دوستی با سایر شهرها اهمیت دارد. شما می توانید این سرود را در پنجره Anthem Composer تنظیم کنید. بخش های مختلف این پنجره به شرح زیر هستند:

ضربان (Beat)

۱-انتخاب نوع ضربان

۲-برای غیر فعال نمودن روی ضربان انتخاب شده مجدداً کلیک کنید.

۳-تنظیم بندی صدا

سرود (Anthem)

۱-انتخاب نوع سرود

۲-برای غیر فعال کردن روی سرود انتخاب شده کلیک کنید.

۳-تنظیم بلندی صدا

ساخت آهنگ

۱-ساخت آهنگ به صورت تصادفی

۲-روشن و خاموش کردن پخش آهنگ

۳-بالا و پایین بردن نت

۴-اضافه و کم کردن نت انتخاب شده از سرود

بررسی وضعیت شهرها

با فتح هر شهر باید همانند شهر خود با آن برخورد کرده و طراحی مورد نظر خود را انجام دهید. دقت کنید مجموع تولیدات تمام شهرهای متعلق به شما در پایین صفحه ظاهر می شود. بنابراین پس از فتح با ورود به پنجره طراحی شهر آن را تنظیم کنید. بعلاوه امکان ویرایش در هر لحظه هم وجود دارد.

طراحی مستعمرات

در مرحله عصر فضا تمام سیاره قابل تنظیم است. در صورت نیاز به تغییر تنظیمات هر کدام از شهرها که در اینجا مستعمره نام دارند، کافی است به روش مشابه طراحی شهری، آنها را انتخاب و تغییرات لازم را اعمال کنید.