1. خانه
  2. مستندات
  3. Spore : Gold Edition
  4. زندگی قبیله ای

زندگی قبیله ای

در زندگی قبیله ای گروهی از هم نژادان دور هم جمع شده و تشکیل گروهی متحد به نام قبیله را می دهند. حال قبیله شما برای رسیدن به زندگی شهری باید با سایر قبایل متحد شود و یا آنها را شکست دهد. در این مرحله با توجه به تکامل مخلوق و داشتن هوش بالاتر، او می تواند از ابزار استفاده کند و با جمع آوری غذا امکان رشد جمعیت را فراهم آورد.

در زندگی قبیله ای بر خلاف دوره زندگی جانوری شما باید به کنترل اعضای قبیله خود بپردازید و این کار با کنترل یک موجود تفاوت دارد. توجه داشته باشید با مشخص کردن وظیفه هر یک از اعضای قبیله، آنها تا جایی که بتوانند به انجام آن وظیفه می پردازند. مثلاً وقتی عضوی مسئول جمع آوری میوه است، تا جایی که در محدوده اطراف او میوه باشد این کار را انجام می دهد و نیازی به دستور مجدد برای این کار نیست.

•در زندگی قبیله ای دیگر امکانی برای تغییر در ظاهر و اعضای مخلوق وجود ندارد. در اینجا تنها می توانید متعلقات و ابزار او را عوض کنید.


۱- نقشه راهنما ۷- نوار پیشرفت
۲- تنظیمات
۸- توانایی های اجتماعی
۳- توقف بازی
۹- توانایی انتخاب شده
۴- Sporepedia ۱۰- توانایی های جنگی
۵- مجموعه اعضاء و ماموریت ها ۱۱- میزان سلامتی و انرژی
۶- غذای فعلی ۱۲- اعضای قبیله

 

 

 

 

 

۱- مکان قبیله ۴- لانه جانوران وحشی
۲- یکی از اعضای قبیله ۵- باز و بسته شدن نقشه راهنما
۳- قبیله ای از سایر مخلوقات ۶- تغییر دید


 

 



می توانید یک یا چند عضو قبیله را با کلیک روی آنها یا آیکون آنها در بخش اعضای قبیله انتخاب و سپس با راست کلیک به مکانی روی نقشه بفرستید و یا وظیفه ای را (مثلاً جمع آوری غذا) برایشان معین نمایید. (مثلاً با کلیک روی میوه های یک درخت)

کنترل اعضای قبیله

همان گونه که اشاره شد با کلیک می توان یک عضو را انتخاب کرد. دور عضو انتخاب شده دایره زرد رنگی ظاهر می شود. برای انتخاب چند عضو می توانید کلید Ctrl را پایین نگاه داشته و روی اعضا یا آیکون آنها کلیک کنید. بعلاوه امکان انتخاب چند عضو با باز کردن یک پنجره که اعضا در آن قرار بگیرند هم وجود دارد.

•با کلیک روی آیکون قبیله می توان تمام اعضا را انتخاب کرد.

با نگاه داشتن Ctrl و کلیک روی اعضای انتخاب شده می توان آنها را از حالت انتخاب خارج کرد.

•اولین آیکون زیر آیکون قبیله، متعلق به رییس قبیله است.

صدور دستور

پس از انتخاب کافی است روی مکان، جسم یا مخلوق دیگری راست کلیک کنید تا با توجه به نوع محل کلیک، مخلوقتان وظیفه مشخصی را انجام دهد.

کنترل دوربین

اصول کنترل دوربین در زندگی قبیله مشابه زندگی جانوری است، ولی در اینجا به چند نکته اضافه اشاره می کنیم:

•با SpaceBar می توان دوربین را روی تک تک اعضا برد.

•مشابه عملیات صدور فرمان در محیط بازی، می توان از نقشه راهنما نیز استفاده کرد.

طراحی قبیله

همان گونه که قبلاً اشاره شد می توان در محل قبیله بناهای مختلفی را برای دسترسی اعضای قبیله به ابزار مختلف فراهم آورد. این ابزار سه کار اصلی انجام می دهند. توانایی جمع آوری و ذخیره غذا را افزایش می دهند، مهارت های اجتماعی را برای دوستی با سایر قبیله ها زیاد می کنند و مهارت های جنگی را افزایش می دهند.

دفاع از قبیله

برای حفاظت از قبیله باید به بعضی از اعضا، ابزار نظامی داد. برای این کار کافی است پس از ایجاد بنای تولید ابزار جنگی، عضوی را انتخاب و روی آن بنا راست کلیک کنید. حال با توجه به نوع ساختمان، عضو مورد نظر صاحب ابزار جنگی معین می شود که روی آیکون او ظاهر می گردد.

جمع آوری غذا

اولین نیاز اعضای قبیله غذا است، بنابراین باید ابتدا شروع به جمع آوری آن نمایید. دو راه برای جمع آوری غذا و ذخیره آن وجود دارد: جمع آوری میوه و ماهیگیری.

•برای ماهیگیری باید بنای تولید ابزار ماهیگیری وجود داشته باشد.

شفا یافتن

وقتی عضوی در جنگ مجروح می شود دو راه برای سالم سازی او وجود دارد :

۱-در محوطه قبیله او به آرامی سلامتی اش را باز می یابد.

۲-ابزاری به نام شفابخش وجود دارد. اگر عضوی آن را داشته باشد، در هنگام نبرد با نزدیک شدن به عضوهای مجروح، آنها را شفا می دهد.

افزایش جمعیت

برای افزایش جمعیت کافی است ماوس را روی مقر قبیله برده و روی آیکون بچه دارشدن کلیک کنید. بچه ها مقداری از غذای قبیله را مصرف می کنند ولی با بزرگ شدن، عضوی از قبیله خواهند شد.

ارتباط با سایر قبیله ها

همان طور که اشاره شد پیشرفت در زندگی قبیله ای و رسیدن به مرحله بعد وابسته به ارتباط شما با سایر قبایل و متحد شدن یا شکست دادن آنها است.

•معمولاً بهتر است قبایل ضعیف تر را شکست دهید و با قبایل قوی تر دوست گردید.

•برای نبرد می توان ابزار اعضا را عوض کرد. مثلاً کافی است عضو ماهیگیر را انتخاب و روی بنای ابزار جنگی راست کلیک کنید تا او ابزارش را عوض کند.

دزدیدن غذا (Raid)

می توان از قبایل همسایه غذا را دزدید!! برای این کار کافی است به صورت زیر عمل کنید:

۱-یکی از اعضا را انتخاب کنید.

۲-سلاحی به او بدهید.

۳-او را به مکانی امن نزدیک قبیله همسایه ببرید و منتظر باشید تا اعضا آن را ترک کنند یا از انبار غذا دور شوند.

۴-توانایی جنگی را انتخاب کنید و روی انبار غذاها راست کلیک نمایید.

۵-با SpaceBar می توانید دوربین را در حین سرقت روی عضو خود متمرکز کنید.