1. خانه
  2. مستندات
  3. Rome Total War
  4. نیروهای روم ، پیاده نظام

نیروهای روم ، پیاده نظام

 

۱- Peasants

پایین ترین رده از نیروهای مسلح که به شمشیرهای کوچک مجهزند و می توان به تعداد زیاد از آنها در میدان نبرد استفاده نمود. به دلیل کم هزینه بودن در ساخت آنها می توان از این نیروها برای محافظت از سایر نیروهای مبارز خود نیز استفاده کنید.

۲- Town Watch
از این نیروها بیشتر برای دفاع از شهرها استفاده می شود هزینه ساخت آنها پایین بوده و تجهیزات زیادی ندارند به همین دلیل مناسبترین گزینه برای برقراری نظم در شهرها و مبارزه با آشوبگران می باشند.

۳- Auxilia
نیزه دارانی منضبط و خشن که پشتیبانی سربازان رومی را بر عهده دارند. آنها پیاده نظام دفاعی اند که وظیفه اصلیشان محافظت از نیروها در برابر سواره نظام دشمن است. آنها تحت تعلیم آموزشهای دشواری تربیت شده و به راحتی عقب نشینی نمی کنند.

۴- Hastati

نیروهای جوان لژیون سپاه روم که در جنگها خط مقدم را تشکیل می دهند وظیفه آنها از پای در آوردن نیروهای دشمن و عقب نگه داشتن آنها تا حمله بعدی می باشد. مسلح به دو نیزه بوده که در فاصله های نزدیک به دشمن پرتاب می کنند. به دلیل مجهز بودن به شمشیر، کلاه خود، سپر بزرگ و زره هزینه ساخت بالایی دارند.

۵- Triarii

نیزه دارانی با روحیه جنگجویی بالا و سرسخت که از بالاترین درجه لژیونها برخوردارند. آنها مجهز به نیزه های بلند و سپرهای بزرگ هستند این افراد به خوبی مجهز شده اند و به راحتی از عهده نبردهای سخت برخواهند آمد. هزینه ساخت نسبتاً بالایی دارند.

۶- Principes

سربازان قابل اطمینانی که وظیفه آنها قرار گرفتن در خط دوم لژیون است. مجهز به دو نیزه بوده که در فواصل نزدیک آن را به سوی دشمن پرتاب می کنند. همچنین دارای شمشیر، کلاه خود، سپر بزرگ و نیزه اند و هزینه ساخت مناسبی دارند.

۷-Early Legionary Cohort

نیروهای خشن و حرفه ای که مسلح به تجهیزات عالی می باشند. زمانی که به سنگرهای دشمن نزدیک می شوند آرایش لاک پشتی ایجاد کرده و به سمت دشمن پیش می روند. دارای سپر بزرگ منحنی شکل، ۲ نیزه، شمشیر، چاقویی کوچک و کلاه خود هستند.

۸- Samnite Gladiators

این گلادیاتورها جنگجویانی منحصر به فرد هستند که سلاح کمی و در نتیجه هزینه پایینی دارند. از قابلیتهای آنان تشکیل واحد مخصوص هنگام جنگیدن است که به صورت زوجهای دونفره مبارزه می کنند و کمتر به امنیت خود توجه دارند. گاهی اوقات بدون توجه به فرمان شروع به جنگ می کنند.

۹- Legionary Cohort

مهمترین خصوصیت آنها انضباط و قابلیتهایی همچون آرایش لاک پشتی است. به دلیل دارا بودن زره مخصوص قدرت مناسبی برای پیشروی در میان دشمن دارند. دارای شمشیر، کلاه خود و سپر می باشند. هزینه ساخت این نیروها مناسب است.

۱۰- Praetorian Cohort
این گروه، از سربازان یک هنگ تشکیل شده اند. آنها مهارتهای فوق العاده ای داشته و تعالیم نظامی کاملی دیده اند و جزو بهترین و مطمئن ترین سربازان هستند. تجهیزاتشان شبیه سایر سربازان بوده و از این نیروها می توان به عنوان گارد دفاعی ژنرالها استفاده کرد.

۱۱- Urban Cohort

این نیروها دارای مهارتهای تاکتیکی بوده واز قدرت بدنی بالایی برخوردارند. تجهیزاتشان همانند لژیونها است و انتخاب مناسبی جهت پشتیبانی و دفاع از سایرین هستند. هزینه مناسب و قابلیت دفاع از شهرها از قابلیت های آنان است.

۱۲- Arcani
آنها اعضای سایه ای ارتش روم هستند که در گروههای کوچک، مخفی و تاکتیکی سازمان یافته اند و به عنوان یک گروه مخفی فعالیت می کنند. پوشش آنها طوری طراحی گردیده که در جنگهای طولانی حرکتشان کند نشود همچنین ماسکهایی به صورت دارند که در هنگام حمله ترس و رعب بر دل دشمن می اندازد. هزینه ساخت این نیروها نسبتاً زیاد می باشد.

۱۳- Early Legionary First Cohort
نیروهای فوق العاده ای که تقریباً از عهده هر کاری در میدان نبرد برمی آیند. این نیروها بسیار پرسرعت و جنگنده هستند. به دلیل بالا بودن هزینه ساخت باید از آنها بهترین استفاده را در میدان نبرد داشته باشید.

۱۴- Legionary First Cohort
داری قابلیتهای فراوانی هستند و چیزی که آنها را از سایر نیروها متمایز کرده کیفیت بالای تجهیزاتشان و آموزش هایی است که دیده اند. هزینه ساخت آنها بسیار بالا می باشد. از آنها می توان جهت دفاع از ژنرالها استفاده نمود.

۱۵- Roman Archers
از آنان به عنوان نیروهای پشتیبانی برای پیاده نظام استفاده می شود.در واقع نقش مکمل را در ارتش روم دارند. قدرت پرتاب تیرهای آتش زا و حرکت سریع از قابلیتهای آنهاست. هزینه ساختشان پایین بوده ولی نباید در نبردهای رو در رو از آنها استفاده کرد چون بسیار ضعیف و آسیب پذیرند.

۱۶Velites
نیروهای جوان و سریعی که قابلیت پرتاب نیزه را دارند. با توجه به هزینه پایین تعلیم، انتخاب مناسبی برای حفظ خطوط دفاعی و خسته کردن دشمن در لحظات اولیه جنگ هستند. دارای نیزه سبک و سپر بوده و هیچ وسیله دیگری برای دفاع ندارند.

۱۷Archer Auxilia
کماندارانی که وظیفه پشتیبانی از سربازان پیاده را به عهده دارند و در جنگهای تن به تن شرکت نمی کنند هزینه ساخت نسبتاً بالایی داشته و از میدان دید وسیع با قابلیت پرتاب تیرهای آتشین برخوردارند.

۱۸- Incendiary Pig
از این خوکها برای ایجاد ترس و وحشت میان دشمنان به خصوص سواره نظام استفاده می شود.
هزینه تعلیم مناسبی داشته و در مقابل فیلها کارایی بالایی دارند. فقط یکبار در طول جنگ می توان از آنها استفاده نمود و تعداد زیادی از آنها در طول نبرد از بین می روند.

۱۹- Wardogs
این سگها که به منظور حمله و شکار انسان تربیت شده اند یکی از بهترین گزینه ها برای شکستن خطوط دفاعی دشمن می باشند. قدرت بالایی دارند و کمتر کسی توان مقابله با آنها را دارد. این سگها طوری تربیت شده اند که می توانند به اسبهای سواره نظام دشمن حمله کرده و آنها را از پای درآورند. به دلیل هزینه تعلیم بالایی که دارند باید در استفاده از آنها دقت کرد.