1. خانه
  2. مستندات
  3. The Game of Throne : Genesis
  4. Game Mechanics

Game Mechanics

                   

این بخش شما را با امکانات مربوط به واحدها آشنا می سازد.

Field of Vision – میدان دید

میدان دید هر واحد محدود است که در آن می تواند دشمنانی که در محدوده هستند را ببیند. میدان دید محیط به واحد فعلی و تحت شرایط عادی بستگی دارد و اندازه آن خیلی بزرگ نخواهد بود. هرچند جاسوس می تواند با ایستادن در یک مکان برای چند لحظه دوبرابر زاویه دید را گسترش دهد.

فراموش نکنید در بسیاری از شرایط واحدهای دشمن بین گیاهان مخفی می شوند.

Stealth – پنهان شدن

سه واحد از واحدهایتان می توانند از امکان مخفی شدن استفاده کنند: جاسوسان، قاتلان و خلافکاران.

با مخفی شدن واحد، آن واحد نامرئی می شود و در حوزه دید قابل رویت نیست. تنها جاسوس می تواند او را شناسایی کند.

هرزمان واحد قلمرو خود را ترک کند زمان مخفی شدن به تدریج به صفر می رسد که در این صورت او دیگر قابل رویت است.

اگر واحد موردنظر به قلمرو خود برگردد زمان مخفی شدن دوباره به بالاترین حد خود خواهد رسید.

Tracking Time – زمان ردیابی

واحدها بعد از ترک میدان دشمن برای چند ثانیه قابل رویت هستند. این حالت زمان ردیابی نامیده می شود. به منظور پنهان شدن دوباره از چشم دشمن، واحد باید از حوزه دید دشمن خارج شده تا زمان ردیابی به صفر برسد.

Bushy Vegetation – پوشش گیاهی

پوشش گیاهی انبوه از درختان کم ارتفاع ایجاد شده. این مناطق به واحدهای پیاده چه در هنگام جنگ چه غیر از جنگ امکان مخفی شدن می دهند. هنگام نبرد پیاده نظام با مخفی شدن در پوشش گیاهی آسیب کمتری می بینند. واحدهایی که در این مناطق کمین می کنند کمی بعد از مرگ قابل رویت هستند. تنها جاسوس می تواند آنها را شناسایی کند.

واحدهای سواره نمی توانند در این مناطق پناه بگیرند.

Free a Prisoner – آزاد کردن زندانی

هنگامی که یک واحد دشمن را دستگیر می کنید در مقابل دریافت غرامت او را آزاد کنید. یا حتی می توانید او را بدون پرداخت غرامت آزاد کنید. این کار به سرعت به بالا رفتن سطح صلح کمک می کند. مگر اینکه جنگ از قبل اعلام شده باشد.

Experience – تجربه

کسب کردن تجربه در واحدها از طریق اقدامات خاصی امکان پذیر است.

در آغاز بازی تجربه آنها صفر بوده و به تدریج به سطح ۳ می رسد.

ارتقای هر سطح با انتخاب یک امتیاز مخصوص به همان واحد امکان پذیر است.

Hiring – استخدام

استخدام یا به خدمت گیری نیروها این امکان را به شما می دهد تا تعداد و تنوع واحدهای تحت فرمانتان را انتخاب کنید.

هنگامی که واحدی را استخدام می کنید هزینه به خدمت گیری دوباره همان نوع در مرحله بعد بیشتر است. افزایش قابل توجهی برای استخدام وجود دارد.

استخدام بطور معمول در فئودال هوم یک قلمرو انجام می شود اما اگر لرد در شهر یا قلمرو دیگری که متحد است، باشد، امکان استخدام از آنجا نیز میسر است که این امکان به شما اجازه می دهد تا واحدها بدون طی مسافتی طولانی، در موقعیتی نزدیک تر به خدمت گرفته شوند.

Expulsion – رجعت

سفرا یا نگهبانان با استفاده از همین روش اجازه نمی دهند سفیر یا جاسوس دشمن برای روابط دیپلماتیک وارد قلمرو موردنظر شود.

سفیر یا جاسوس پس از رانده شدن اجبارا به فئودال هوم بازمی گردد تا برای ماموریت جدید فرستاده شود. واحدی که در حال بازگشت به قلمرو خود است تا زمان رسیدن به قلمرو هیچ کار دیگری نمی تواند انجام دهد.

Compulsory Return – بازگشت اجباری

واحدی که ماموریتش انجام شده، مثل: سفیری که پیام صلح را رسانده، لردی که دارای جانشین مشروع شده باشد و یا بانوی اشراف زاده ای که واحد دشمن را فریفته است، و تمام واحدهایی که از دست دشمن آزاد شده باشند به فئودال هوم یا قلمروی خود بازمی گردند.

Turncoat – تغییر ماهیت

سه واحد می توانند از امکان تغییر ماهیت استفاده کنند: قاتل، سفیر و فرمانده.

اگر اقدامات آنها خیانت به قلمروشان باشد به آنان به چشم یک خائن نگاه می شود.

دو راه برای تغییر ماهیت وجود دارد: فرستادن جاسوس به قلمرو یا فئودال هوم دشمن و انتخاب واحد موردنظر دشمن و یا فرستادن خلافکار با پول به صورت مخفیانه برای تطمیع سفیر، قاتل و یا فرمانده دشمن.

تغییر ماهیت وقتی افشا می شود که جاسوس هویت فرد خائن را کشف کند و واحد فورا دستگیر و زندانی می شود.