1. خانه
  2. مستندات
  3. Hitman: Absolution
  4. راهنمای مراحل (۲۰ مرحله)
  5. Personal Contract – Part I

Personal Contract – Part I

این مرحله در حقیقت یک بخش آموزشی برای معرفی قابلیت های موجود در بازی می باشد.

هدف اصلی این مرحله، عبور از نیروهای دشمن و نفوذ به درون عمارت است.

ابتدا نحوۀ ورود به منوی، مأموریت و سلاح ها ( کلید F1 ) و چمباتمه زدن ( کلید C ) را می آموزید. مسیر سمت چپ را دنبال کرده تا چگونگی استفاده از قابلیت های کاورگیری ( کلید Space ) و قابلیت instinct ( کلید ctrl سمت چپ ) بیان شود. با کمک کلید عملیاتی ( کلید E ) میتوان بین موانعی که برای کاورگیری درنظر گرفته شده اند، جابه جا شد.

سپس نحوۀ عبور ( بدون درگیری ) از سد دشمنان را خواهید آموخت.برای این منظور ابتدا جسمی فیزیکی ( فرضا” یک تکه آجر ) را بردارید.سپس با پایین نگاه داشتن کلیک راست ماوس ( درگ کردن ) ، بُرد پرتاب را مشخص کرده و سپس کلیک چپ کنید تا شئی مورد نظر پرتاب شود.

پس از ادامه دادن مسیر سمت راست، نحوۀ شلیک در حالت کاور، را می آموزید. برای این منظور ابتدا نشانه گیری کرده ( کلیک راست )، سپس جهت متمرکز شدن بر روی هدف، کلید شیفت ( Shift سمت چپ ) را فشرده و سپس شلیک کنید(کلیک چپ ).

برای مخفی کردن اسحله از کلید Caps Lock استفاده کنید.

بر عبور از موانع نیز ابتدا در حالت کاور، کلید W را پایین نگاه داشته و سپس کلید E را بفشارید.

در ادامه باید نحوۀ مخفی کردن اجساد را بیاموزید. جهت انجام این امر، ابتدا به نزدیکی جسد رفته و با استفاده از کلید B جسد را در اختیار بگیرید. سپس به نزدیکی سطل زباله رفته و با فشردن کلید E ، جسد را به درون آن بیندازید.

در طرف دیگر این قسمت، لوگوی “هیتمن” بر روی قرار دارد. این لوگوها، در حقیقت محل ذخیره بازی هستند. جهت ذخیرۀ بازی کافی است به نزدیکی یکی از آنها رفته و از کلید عملیاتی استفاده کنید.

در ادامه نحوه استفاده از “شریان بند” و کشتن بی صدای دشمنان بیان می شود. برای این منظور، ابتدا “شریان بند” را انتخاب کرده و سپس به دشمن نزدیک شودید. در نهایت کلید Q را بفشارید.

مسیر سمت راست را دنبال کنید. در زیر پله ها،فرد دیگری حضور دارد.

حال در این بخش با یکی دیگر از مزیت های قابلیت instinct ، بیان می شود. با استفاده از این قابلیت میتوان مسیر حرکت دشمنان را تشخیص داد.

با آموزش هایی که تا کنون آموخته اید مسیر سمت چپ را دنبال کرده و از بین دشمنان عبور کنید. درنهایت وارد درب انتهایی این مسیر شوید.

در این قسمت روشی دیگر برای از بین بردن دشمنان بیان می شود.آن هم چیزی نیست جز استفاده از چاقو.

ابتدا پشت میز کاورگیری کنید. سپس با استفاده از کلید F ، چاقو را بردارید.برای پرتاب چاقو، ابتدا راست کلیک کرده و به محض اینکه یک حلقۀ قرمز رنگ، روی صورت دشمن ظاهر شد، چپ کلیک کنید تا چاقو پرتاب شود.

مسیر سمت راست به گلخانه منتهی می گردد. چنانچه با همین لباس مسیر را ادامه دهید ، دشمنان به شما مظنون خواهند شد. در سمت راست یک دست لباس “باغبان”وجود دارد. کلید T را بفشارید تا ۴۷ لباسش را عوض کند.

به راه خود ادامه داده و از بین دو نگهبانی که در مقابل درب ورودی حضور دارند، عبور کنید.

نکته: بزرگتر شدن پیکان طلایی بدان معنی است که دشمنان،به شما مظنون شده اند. بنابراین سعی کنید هرگز مدت طولانی در کنار آنها توقف نکنید.

نکته: حتما” هنگام عبور ، کلید ctrl را پایین نگاه دارید تا قابلیت instinct فعال شود. در صورت استفاده از این قابلیت، درجۀ مظنون شدن دشمنان به هویت واقعی شما، کاهش پیدا می کنید.

مسیر گلخانه را تا انتها ادامه بدهید. در سمت چپ درب خروجی، تعدادی نگهبان حضور دارند.چنانچه لباس یکی از نگهبانان را تهیه کرده باشید، بدون هیچ هراسی از درب خروجی عبور کنید( نگهبانان مانع شما نمی شوند ) اما اگر لباس “باغبان” گلخانه را بر تن دارید، به نزدیکی یکی از شیرهای اتفای حریق رفته و اهرم را بچرخانید.سیستم اتفای حریق فعال شده و نگهبانان از آنجا دور می شوند.

پس از عبور از درب با دونگهبان دیگر مواجه می شوید. در صورت تمایل می توانید آنان را از بین ببرید.( توصیه می کنیم به آرامی از سمت راست آنان عبور کرده و پله ها بالا بروید)

در ادامه کلید E را بفشارید تا ۴۷ بر روی لبۀ ساختمان قرار بگیرد. سپس مسیر را ادامه داده و با استفاده از کلید S ،بر روی لبۀ پایینی قرار بگیرید. برای عبور از پنجره نیز از کلید Q استفاده کنید. در نهایت خود را به لبۀ بالاتر برسانید تا در کنار پنجره ورودی به ساختمان قرار بگیرید.