1. خانه
  2. مستندات
  3. Black Mirror
  4. فصل پنجم : شهادت صادقانه

فصل پنجم : شهادت صادقانه

در آسایشگاه  اش بری

زنگ در آسایشگاه را بزنید و وارد شوید. از پرستار درباره جیمز بپرسید. او شما را به سلول جیمز راهنمایی می کند. جیمز خود را به دارآویخته است. در داخل سلول جسد او را بررسی کنید.(کلیک راست) کلیدهای رابرت را پیدا کنید. کلمه ساموئل را که با خون بر روی دیوار نوشته شده بررسی کنید. با چاقو شکاف روی دیوار را بررسی کنید و گچ را از جایش خارج کنید. از شکاف با رالف صحبت کنید.یکی از دکترهای آسایشگاه به سلول آمده و شما را از آنجا بیرون می کند.

فانوس دریایی قدیمی بر صخره نوک تیز

با استفاده از فندک حفره تاریک روی دیوار را نگاه کنید. علامت دیگری را پیدا می کنید. آن را بررسی و در دفترچه خاطرات ویلیام وارد کنید.

اتاق تشریح دکتر هرمن

در بیرون ساختمان اول زنگ را بزنید. هرمن پاسخی نمی دهد، وارد شوید. از پله ها پایین رفته و پارچه روی میز کالبد شکافی را کنار بزنید. جسد بی سر هرمن را در آنجا می بینید!؟ زیر لگن دستشویی علامت دیگری می بینید. آن را بررسی و در دفتر ویلیام ثبت کنید. چراغ بخش تاریک اتاق را روشن کنید. کشوی میز را باز کنید و گیره مخصوص را بردارید. با حرکت دادن کتاب کیسه های پلاستیکی در زیر آن پیدا می کنید و آنها را نیز بردارید. جسد هرمن را بررسی کنید. مشت گره شده او را با گیره مخصوص بازکنید. موهای قاتل در دست او دیده می شود. موی قاتل را در کیسه پلاستیکی قرار داده و سر دکتر را نیز بر روی زمین بررسی کنید. موهای قاتل باید به رنگ مشکی باشد. ولی چه کسی دارای موی مشکی است؟ کارآگاه کولیر وارد می شود و شما متوجه می شوید که او به جیمز مشکوک است.

مقایسه موی جیمز

وارد آسایشگاه شوید و از پرستار بخواهید که جسد جیمز را به شما نشان بدهد. او به شما می گوید که جسد در گورستان عمومی در کلیسای قدیمی است. به گورستان پشت آسایشگاه رفته و سعی کنید تا وارد مقبره شوید. در قفل است. در مقابل موتورخانه با مسئول آن صحبت کنید. او کلید در را دارد اما آن را به شما نمی دهد. حتی در برابر رشوه هم مقاومت میکند. در برابر ورودی اصلی آسایشگاه وارد فاضلاب شوید و از آنجا خود را به سلول جیمز برسانید. از آنجا وارد راهرو شده و خود را به داخل موتورخانه برسانید. در بخش جلویی اتاق قفسه فلزی را بازکنید و چکمه ها را از داخل آن بردارید. از شبکه سیمی نزدیک زغالها لباس کهنه را بردارید. به سلول جیمز برگردید. بر روی دیوار نزدیک توالت شیر آبی قرار دارد که از آن آب چکه می کند. لباس را با آن مرطوب کنید. درموتورخانه از پارچه مرطوب برای دیگ بخار استفاده کنید و در آن را باز کنید. فلکه کوچکی بالای آن قرار دارد که با چرخاندن آن، بخش بالایی دیگ باز می شود.

چکمه ها را داخل دیگ بیاندازید. داخل آن را دود پر می شود. از سلول جیمز به مقابل آسایشگاه برگردید و دوباره خود را به موتورخانه برسانید. در اتاق باز است و دسته کلید روی در قرار دارد. آن را بردارید. در گورستان با استفاده از کلید ورودی مقبره را باز کرده و وارد آن شوید. در آنجا یک تکه شیشه را از زمین بردارید و تکه ای از موی جمیز را ببرید. حالا می توانید آن را با نمونه موی قاتل مقایسه کنید. در بخش انتهایی اتاق تشریح دکتر هرمن میکروسکوپی روی میز است. با آن موی قاتل را با موی جیمز مقایسه کنید. متوجه می شوید که مشابه نیستند. موریس مظنون دیگر شماست.

مقایسه موی موریس

به اصطبل Black Mirror بروید. موریس در آنجا نیست. نامه روی میز را بخوانید. متوجه می شوید که موریس فرار کرده است. کلیدی بر روی آغل اسب قرار دارد. آن را بزنید. چراغ میانه ساختمان روشن می شود: کلاه موریس را از روی دیوار بردارید. آن را بررسی کنید. تعدادی از موهای موریس بر روی آن است. از کیسه پلاستیکی برای کلاه استفاده کنید تا نمونه موی او را دراختیار داشته باشید. به اتاق تشریح برگردید و موی موریس را با میکروسکوپ بررسی کنید. موریس هم قاتل نیست. پس قاتل اصلی کیست؟

جستجو در اتاق رابرت

در Black Mirror با استفاده از کلیدهای رابرت، در دفتر کارش را بازکنید. بعد از ورود اول کتابخانه را بررسی کنید. در بالای طبقه وسطی رقم لاتین MCXX که عدد یونانی ۱۱۲۰ است را ملاحظه می کنید. این عدد در اینجا به معنی ساعت ۱۱:۲۰ دقیقه است. ساعت کنار اتاق را بررسی کنید. عقربه های آن را بر ساعت مورد نظر تنظیم کنید.سپس بر روی قطب نمای روی آن کلیک کنید. اگر کارتان را درست انجام داده باشید گاوصندوق پنهانی ای در کتابخانه مشخص می شود. میز کنار اتاق را بررسی کنید. جعبه روی آن را بررسی کنید. کلید کوچکی پیدا می کنید. با استفاده از آن کشوی بالایی را باز کنید. کاغذ داخل آن را بردارید. از کاغذ برای هر یک از سه چراغ سبز روی دیوار نزدیک کتابخانه استفاده کنید. کد ۶۳۰۸۱ را بدست می آورید. این کد، کد گاوصندوق است. با بازشدن در آن حلقه، نامه ویلیام، وصیت نامه ویلیام و دفترچه خاطرات رابرت را در آنجا ملاحظه می کنید. همه اسناد را به دقت بخوانید. متوجه می شوید که رابرت از بیماران آسایشگاه به عنوان موش آزمایشگاهی استفاده کرده و هرمن نیز در محو اثر مردگان این آزمایشات به او کمک می کرده است. وصیت نامۀ ویلیام نیز گوشه ای دیگر از نیات رابرت را برای اعمالش آشکار می کند.  تصویر روی دیوار را بررسی کنید. متوجه می شوید که فرد نقاشی شده در تصویر کلید مقدس دیگری را به گردن آویخته است.

 

یافتن کلید مقدس لوتار

در راهرو، در مقابل دفتر کار رابرت، در اتاق ویکتوریا را بزنید و با او درباره اش بری و خصوصاً تصویر موجود در دفتر کار رابرت صحبت کنید. متوجه می شوید که او در گورستان کنار آسایشگاه اش بری دفن شده است. به آسایشگاه بروید. زنگ را بزنید و به گورستان عقبی بروید. در اینجا قبری که پر از شاخ و برگ است را با کلیک راست بررسی کنید. ساموئل متوجه می شود که این قبر اجداد اوست و همان قبری است که او بدنبالش بوده است. وارد کلیسا شوید (جسد جیمز در اینجاست) جعبه روی زمین و در کنار در را بررسی کنید. در آن قیچی باغبانی پیدا می کنید. متاسفانه یکی از پیچهای آن گم شده است. بیرون، در مقابل موتورخانه پنجره کوچکی که در طرف چپ در قرار دارد را بررسی کنید و پیچ شلی که متعلق به ناودان است و در بالا و سمت چپ قرار دارد را بردارید، از پیچ برای قیچی استفاده کنید و آن را تعمیر کنید. از قیچی برای تمیز کردن قبر لوتار استفاده کنید. سعی کنید تا سنگ قبر را کنار بزنید. متأسفانه سنگ خیلی سنگین است. گوشه تاریک که درکنار موتورخانه قرار دارد را بررسی کنید. (کلیک راست) میله قدرتمندی را در آنجا پیدا می کنید. با استفاده از آن سنگ قبر را کنار بزنید. قبر خالی است! در آسایشگاه با پرستار صحبت کنید. متوجه می شوید که بقایای جنازه باید در کلیسا باشد. با استفاده از نقشه به کلیسا بروید.

 با پدر فردریک صحبت کنید. او قول می دهد که اطلاعات موجود در دفاتر را بررسی کند اما به زمان نیاز دارد. به گورستان نگاهی بیاندازید و مقبره های خانوادگی را بررسی کنید. ( یا می توانید به کافه ویلو کریک بروید) نزد پدر فردریک برگردید. متوجه می شوید که متعلقات قبر گوردن فقید در جایی در گورستان عمومی قرارداده شده است. به گورستان پشت کلیسا بروید. در یکی از مقبره ها باز شده است. با گور کن صحبت کنید و از او کوزه حاوی خاکستر و سایر متعلقات لوتار گوردن را بخواهید. پس از کمی بحث و گفتگو او راضی
می شود. کوزه را بررسی کنید. کلید مقدس چهارم در اختیار شماست.

یافتن کلید مقدس ویلیام

ابزار گورکن را بررسی کنید. (آنها در کنار مقبره ای که در آن باز شده قرار دارند). چراغ قوه او را بردارید. به طرف دیگر کلیسا رفته و زمینهایی که گورکن در آنها مشغول کندن زمین بود را بررسی کنید. با روشن کردن چراغ قوه متوجه بیلی در اینجا می شوید. آن را بردارید و با استفاده از آن قبر ویلیام را بکنید. اما ابتدا باید از شر گورکن خلاص شوید. سیم را شل کنید (سیمی که در را به نرده متصل کرده ) و سپس مانع جلوی در را بردارید. در بسته می شود. حالا باید قبر را بکنید و کلید پنجم را پیدا کنید. به کلیسا برگردید تا با پدرفردریک صحبت کنید. متوجه می شوید شخصی از قلعه برای اعتراف آمده است. شاید اعترافات او بتواند سرنخ های تازه به شما بدهد. پس وارد اتاق اعتراف شوید. او بیتس است. خدمتکار پیر اعتراف می کند قاتل را دیده و او را می شناسد: ساموئل گوردن !!