1. خانه
  2. مستندات
  3. Black Mirror
  4. فصل سوم : میراث پنهان خانواده

فصل سوم : میراث پنهان خانواده

کنار دروازه  در ولز

عمارت ولز جایی است که ویلیام به دنبال یکی دیگر از کلیدها بوده است. در ضمن باید نامۀ ویکتوریا هم به آن جا رسانده شود. بنابراین شما به این خانه آمده اید. زنگ کنار دروازه را دوبار بفشارید، زنگ خراب است. بر روی زنگ در کلیک راست کنید. متوجه می شوید که سیم کشی دچار اشکال است. پایه شکسته مجسمه در طرف چپ دروازه را سه بار امتحان کنید. می فهمید که در آن میخی قرار دارد.از میخ برای اتصال سیمهای زنگ استفاده کنید. به این ترتیب زنگ در نواخته می شود. به محض اینکه دربان از شما می خواهد که خود را معرفی کنید، اعلامیه مرگ ویلیام را به او نشان بدهید. او شما را به داخل عمارت راهنمایی می کند تا النور را ببینید. با النور صحبت کنید.

بازکردن در خانه متروکه

از عمارت خارج شوید و به طرف انشعابی که از راه جدا می شود بروید. از اینجا مسیر را به طرف چپ ادامه داده تا به باغ قدیمی برسید (نگهبان شما را متوقف می کند. اما بعد از ارائه توضیحاتی به شما اجازه عبور می دهد). مسیر منتهی به خانه متروکه را دنبال کنید و سپس به طرف چپ (سرداب کلیسا) بروید. سعی کنید که وارد شوید. در قفل است. بازگردید و با النور درباره سرداب صحبت کنید او اجازه ورود به آنجا را به شما نمی دهد. سعی کنید که وارد خانه متروکه بشوید. بخاطر قفل بودن در ورود به آنجا نیز غیر ممکن است. بر روی در کلیک راست کنید. متوجه می شوید که کلید در طرف دیگر قفل قرار دارد. در مقابل خانه، شیر آبی وجود دارد.  مقداری سیم پیدا می کنید که در اطراف آن پیچیده شده است. اعلامیه ویلیام را در زیر در قرار بدهید و از سیم برای هل داده کلید استفاده کنید. به این ترتیب به کلید دسترسی پیدا می کنید و از آن برای باز کردن در خانه قدیمی استفاده می کنید.

یافتن مسیری مخفیانه در خانه قدیمی

در داخل خانه قدیمی متوجه گربه ای می شوید که از ترس پا به فرار می گذارد. او به طرف کمد
می رود اما وقتیکه ساموئل در آنجا را باز می کند، گربه در آنجا نیست. گربه از شومینه کلیدی را بر روی زمین می اندازد. در کوچک سمت راست شومینه را امتحان کنید. (کلید سمت چپ یا راست) و با کلید آن  را بازکنید. یک شمع و فندک را از بخش بازشده بردارید. با استفاده از چاقو شمع را بازکرده، فتیله را برداشته و آن را در فندک قرار بدهید.

از چراغ در کمد تاریک استفاده کنید. متوجه گذرگاه مخفی می شوید. از آنجا می توانید خود را به آزمایشگاه مخفی ریچارد برسانید. به محض ورود حتماً، ریچارد بطری ای حامل اکسید بور را شکسته و از شما می خواهد که یک بطری از آن را برای او تهیه کنید.

تولید اکسید بور(boron)

یکی از بطری ها را از روی میز کوچک کارگاه بردارید. قطعه ای که بر چسب Oxidant بر روی آن وجود دارد را از روی زمین و نزدیکی ریچارد بردارید. از پله ها بالا رفته و خود را به اتاق بالای آزمایشگاه برسانید. کشوی میز را باز کنید و با کمی دقت کشوی کوچک را باز کنید. یک خودنویس پیدا می کنید. بیرون در مقابل خانه با استفاده از شیر آب بطری را پر کنید. با استفاده از خودنویس و ترکیب آن با بطری، رنگ آب داخل بطری را به آبی تغییر بدهید. در داخل خانه قدیمی کاغذ کثیف را از روی زمین جمع کرده و آن را در اجاق گاز سمت چپ بیندازید. از روی زمین مقابل شومینه،
تکه ای چوب برداشته و آن را نیز در داخل اجاق گاز قرار بدهید. با استفاده از فندک گاز را روشن کنید. از روی میز وسط اتاق کتری را بردارید، آن را با آب پر کنید و در اجاق گاز قرار بدهید. بعد از مدتی (خانه را ترک و دوباره به آنجا برگردید) کتری شروع به جوشیدن می کند. قطعه را بر روی بخار بگیرید. بر چسب را از آن جدا کنید. حالا باید برچسب را بر روی بطری حاوی جوهر بچسبانید. در باغ مقابل در عمارت با لوئیس نگهبان صحبت می کنید. بعد از این مکالمات او تعمیر زنگ را شروع می کند. به عمارت بروید. النور کار مهمی با لوئیس دارد. این بار او باید چمنها را کوتاه کند. به طرف دروازه اصلی بروید و پیام را به او برسانید. او می گوید که فرصت ندارد. پیام او را به النور برسانید. او دوباره شما را را نزد لوئیس می فرستد. به او بگوئید که النور به او نیاز دارد. وقتیکه دوباره به این مکان برمی گردید لوئیس با یک چمن زن در حال دویدن در باغ است و وسایل و ابزارش در کنار دروازه اصلی باقی مانده اند. درآنجا چسب و سیم محکمی پیدا می کنید. بر چسب را به چسب آغشته کنید و آن را بر روی بطری بچسبانید. حالا یک بطری اکسیدان دارید. بطری را بردارید و آن را به ریچارد در آزمایشگاه بدهید و با او درباره سرداب، ویلیام و کلید صحبت کنید.

معمای سرداب

کلید باید در جیب لوئیس باشد. به جائیکه او در حال کوتاه کرده چمنهاست بروید و سیم را به میان چمنها پرتاب کنید. چمن زن دچار مشکل شده و لوئیس آنجا را ترک می کند. به لباس او که به درخت آویزان شده نگاهی بیاندازید. تعداد زیادی کلید در آن پیدا می کنید. به سرداب رفته و ورودی را باز کنید. در آنجا نوشته های بالای سه مجسمه (از چپ به راست VeineOdireMalite) را بررسی کنید. این کلمات به چه معنا هستند؟ با ریچارد درباره نوشته ها صحبت کنید. او قول می دهد که معنی آنها را برایتان پیدا کند. اما برای اینکار به زمان نیاز دارد. به سرداب برگردید و مقبره سنگی سمت راست و سپس قفل سنگی آن را بررسی کنید. (اگر قبلاً این کار را انجام داده اید نیز به سرداب بازگردید. چون درغیراینصورت ریچارد زمان کافی برای یافتن معنی کلمات دراختیار ندارد.) از ریچارد درباره آنها سوال کنید. متوجه می شوید که Veine نام خدای جنگ، Odire نام الهه فراوانی و نعمت و Malite خدای آب است. در سرداب هر کدام از سه مجسمه ظرفی برابر خود دارند. باید خون – خاک و آب را در ظرفهای مربوطه قراربدهید. برای آب در خانه متروکه، کتری آب را از روی گاز برداشته و آن را در ظرف مربوط به مجسمه سمت راستی بریزید. برای خاک زمین سمت راست مقابل در مقبره را بررسی و مقداری از خاک آن را بردارید. این خاک را در ظرف مقابل مجسمه میانی بریزید. و برای خون در خانه متروکه، کاغذی که بر روی درهای بازقفسه نصب شده را بخوانید. تکه هایی از روزنامه درباره ریچارد که در آنها ذکر شده که او در زمینه آنالیز خون پستانداران فعالیت داشته است. با او در این باره صحبت کنید. او مقداری خون در فریزر دارد. در آنجا می توانید یک بطری خود پیدا کرده و آن را در ظرف مجسمه سمت چپی بریزید. به محض پر شدن این سه ظرف یک محراب سنگی در قسمت میانی سرداب پدیدار می شود. آن را بررسی کنید سخت ترین معمای بازی در این قسمت قرار دارد.  بر روی بیشتر آنها تصاویری از صورفلکی وجود دارد و باید آنها را بر اساس ماههای سال مرتب کنید. برای کمک به شما حداقل چهار سمبل بر روی موزائیکهای کناری ستونها طراحی شده اند. به محض اینکه معما حل شود بخش کوچکی در وسط صفحه باز می شود و از آنجا می توانید کلیدی را بردارید. دراین زمان سروکله لوئیس پیدا می شود. سرداب را قفل می کند و به سرگرمی شما پایان می دهد. به آزمایشگاه و نزد ریچارد بازگردید و با او درباره سرداب قفل شده صحبت کنید. او قول می دهد که کمک کند تا دوباره بتوانید وارد آن آنجا شوید، به شرط اینکه او را بعد از تاریکی ملاقات کرده و کمکش کنید. به عمارت برگردید و تا شب صبر کنید….

شب در سرداب

به خانه متروکه بروید تا باریچارد ملاقات کنید. زمانیکه تلاش می کنید تا وارد شوید متوجه می شوید که در قفل است. به موقعیت اول برگردید. چند سنگ از روی زمین برداشته و آنها را به طرف پنجره برج پرتاب کنید. تا زمانی ادامه دهید که سنگ به هدف برخورد کند. نزد ریچارد بروید تا در آزمایشی دستیارش باشید. بعد از اینکه آزمایش شیمیایی ریچارد با مشکل روبرو می شود. او یک بطری اسید به شما میدهد. به طرف سرداب رفته و از آن بر روی ورودی استفاده کنید. در داخل سرداب، از کلید (کلید بدست آمده در محراب) برای مقبره سمت راستی استفاده کنید تا گذرگاه پنهانی در برابر شما ظاهر شود. وارد شوید. هر چند که سدی مانع حرکت و ورود شما به زیر زمین می گردد. قفل را بررسی کنید. ریچارد را پیدا کرده و از او درباره قفل داخلی سوالاتی بپرسید.او می گوید که النور کلید این قسمت را در جعبه ای در سالن اصلی عمارت نگهداری می کند. فراموش نکنید که کلید را از روی میز آزمایشگاه ریچارد بردارید.(دیدن آن در وهله اول ممکن نیست و درست در همان جائیکه اسید را از آن برداشتید قرار دارد) به عمارت بروید و کلید را برای ورودی اصلی مورد استفاده قرار بدهید. در داخل، جعبه کوچک چوبی که بر روی میز سمت چپ شومینه قرار دارد را بررسی کنید.

برای بازشدن جعبه باید معمای ساده ای را حل کنید. با تخته شطرنجی در ابعاد ۳×۳  باید اسبهای سفید را با سیاه جایگزین کنید و این کار مطابق علامت وسط جدول انجام
می شود.

حل معما چندان سخت نیست و بعد از چند حرکت تصادفی روش مناسب برای بازکردن صندوق را پیدا می کنید. تنها باید دقت کنید که اسب به صورت ال(L) حرکت میکند. با بازشدن صندوق ساموئل در داخل آن طلسمی را پیدا می کند. به سرداب زیرزمینی برگردید و از این طلسم برای باز کردن قفل میانه ها استفاده کنید. در داخل سرداب باید بازی را ذخیره کنید چون با بازکردن قبر مرگ در انتظار شماست (نوشته روی پلاک در بخش میانی را بخوانید).

بازکردن مقبره سرداب

تعداد زیادی جمجمه در بالای دیوار سرداب دیده می شوند. سومین جمجمه از طرف راست را بررسی کنید. به طرف جمجمه ترک خورده سنگ پرتاب کنید. جمجمه بر زمین می افتد.
حال می توانید آن را با دقت بیشتری بررسی کنید. به کلید کوچک پشت میله روی پنجره توجه کنید. دست شما به آنجا نمی رسد. به خانه متروکه بازگردید و میله ای که در کنار شومینه قرار دارد را بردارید. به سرداب بازگردید و از میله برای کشیدن کلید استفاده کنید. کلید را بر روی ستون وسط استفاده کنید. به این وسیله سیستم تخریب کننده مقبره غیر فعال می شود حالا می توانید بدون اینکه خطری شما را تهدید کند محافظ مقبره را کنار بزنید، آن را بررسی کرده و کلید را از کنار جسد بردارید.