1. خانه
  2. مستندات
  3. Black Mirror
  4. فصل دوم : مرگ باغبان

فصل دوم : مرگ باغبان

بیتس هراسان شما را از خواب کابوس گونه ای بیدار می کند. او شما را از مرگ هنری باغبان مطلع می نماید. کارآگاه کولیر از شما سئوالاتی پرسیده و سپس شما را ترک می کند. حال می توانید به طرف جائیکه هنری در آن غرق شده بروید. چیزی در کف حوضچه دیده می شود. اما برای دسترسی به آن باید حوضچه از آب تخلیه شود. همچنین متوجه ردپایی که بر روی گل در کنار حوضچه برجامانده می شوید به طرف آشپزخانه بروید.می بینید که در زیر زمین(انباری) باز است. به آنجا بروید. با بیتس صحبت کنید. او محل صفحه های کنترل آب را برای شما مشخص می کند. به محل مورد نظر رفته و نگاهی به آنجا بیاندازید.  سپس دوباره نزد بیتس برگشته و با او صحبت کنید. او می گوید که باید ستون دوم از سمت راست را خالی کنید. بعد از انجام این کار (که به سادگی و با استفاده از سایر فلکه ها ممکن است) به کنار حوضچه برگردید. به علامتی که در لبه حوضچه قرار دارد توجه کنید و از آن عکسی بگیرید. کلید را نیز از کف حوضچه بردارید. حالا به گلخانه بروید. در گلخانه به طرف میز رفته و کشوی سمت راست را باز کنید. در داخل آن جعبه کوچکی پیدا میکنید. با استفاده از کلیدی که پیدا کرده اید آن را بازکنید. در داخل جعبه نامه ای وجود دارد. آن را بخوانید. این نامه از طرف باغبان خطاب به ویکتوریا نوشته شده و در آن ذکر شده که موریس از زیر زمین نوشیدنی دزدیده است. نزد موریس بروید و با او صحبت کنید. سپس نزد ویکتوریا رفته و با او صحبت کنید و از او درباره محل اقامت دکتر هرمن سئوال کنید. موقعیت خانه او حالا بر روی نقشه شما مشخص می شود. به خانه او بروید.

محل زندگی دکتر هرمن

با رسیدن به محل زندگی دکتر متوجه می شوید که او چیزی را به داخل صندوق زباله کنار ساختمان می اندازد. دکتر شما را به اتاق تشریح هدایت می کند. با او صحبت کنید. سپس به مقابل خانه برگردید. سعی کنید تا در صندوق فلزی را بازکنید. اما قفل است، پس فقط نامه پاره شده ای را از داخل سطل آشغال بردارید، قطعات نامه را درکنار هم قرار داده و آن را بخوانید. به اتاق تشریح بازگردید و قوطیهایی که زیر دستشویی قرار دارند را امتحان می کنید. از دکتر بپرسید که آیا می تواند عکسها را چاپ کنید؟ او موافقت می کند اما باید داروی ثبوت تهیه کنید. به روستا و به مغازه امانت فروشی می روید. داروی ثبوت را خریداری کرده و درباره امانتی که باغبان گرو گذاشته بپرسید. او متذکر می شود که باید رسید را به او بدهید وگرنه شی ء را به شما نمی دهد. داروی ظهور را نزد دکتر ببرید و بعد از مدت کوتاهی برای تحویل عکسهای چاپ شده نزد او بازگردید. اگر عکسها حاضر نبودند در اطراف گشتی بزنید و دوباره بازگردید. حالا به کافه بروید. با همه حاضرین درباره باغبان و سایر مسائل صحبت کنید . شما برای جستجوی وسایل هنری نیاز به گشتن اتاق تشریح دارید، ولی مسلماً دکتر هرمن اجازۀ چنین کاری را نمی دهد پس باید او را به طریقی از آنجا دور نمایید. برای این کار با مارک صحبت کرده و او را راضی کنید تا دکتر را از اتاق تشریح دورکند.  نزد دکتر  بروید. بعد از مکالمه کوتاهی زنگ به صدا درآمده و دکتر برای مدتی آنجا را ترک میکند. جعبه ای که روی قفسه های انتهای اطاق قرار دارد را بررسی می کنید و رسید مربوط به شیء امانت را بردارید. وسیله ای که برای تهیه اثر انگشت استفاده می شود را از یکی کشوها برمی دارید و از آن برای الگوبرداری کلیدهایی که در بالای دستشویی آویزان شده اند استفاده می کنید و به این ترتیب الگوی کلید مربوط به زباله دان را تهیه می کنید. بعد از بازگشت دکتر هرمن با او خداحافظی کرده و به کافه بازگردید. با هری صاحب کافه صحبت کرده و از او در مورد کلید ساز سئوال کنید. او شما را نزد مارک می فرستد. با مارک صحبت کنید. مارک قول می دهد که ظرف مدت یکساعت کلید را تهیه کرده و آن را در همین مکان به شما تحویل بدهد. در اطراف گشتی زده و بعد از مدتی به کافه برگردید. با صاحب کافه صحبت کنید. او کلیدی که مارک به او داده را به شما تحویل می دهد. اگر این اتفاق نیفتاد، از آنجا خارج شده و بعد از مدتی دوباره برگردید. حالا به محل زندگی دکتر رفته و زباله دان را باز کنید. در آنجا لباسهای باغبان را پیدا می کنید. آنها را بررسی و با استفاده از چاقو تکه تکه کنید تا الماسی را پیدا کنید که در میان لباسها مخفی شده بوده است. حالا به مغازه امانت فروشی رفته و رسید شیء سنگی را تحویل بدهید. پس از گرفتن شی سنگی، الماس را با آن ترکیب کرده و سپس آن را با شیء سنگی که در زیر برج پیدا کردید ترکیب کنید. حال به کلیسا بروید

 

کلیسا

 

در کلیسا با کشیش صحبت کنید.او اطلاعات بیشتری دربارۀ ویلیام به شما می دهد. ویلیام نیمه شبها به سرداب کلیسا می رفته! ولی درپی چه بوده؟ نگاهی به برج ناقوس بیاندازید. متوجه
می شوید که در ورودی آن قفل است. پس نزد کشیش بازگشته و از او بخواهید تا آن را برای شما بازکند. در برج متوجه شکافی می شوید که در زیر شمع روشنی قرار دارد و شما ترکیب سنگ و الماس را در آن قرار می دهید. در قسمت میانی اتاق ستون سنگی مشخص می شود که باید معمای آن را حل کنید. هدف این است که سنگهای سیاه را با سنگهای سفید جابجا کنید به طوری که سنگ قرمز دوباره در قسمت مرکزی قرار بگیرد. به این ترتیب ورودی مخفی کف زیر زمین و زیر فرش نمایان می شود. فرش را کنار زده و به زیر زمین بروید. خود را در مقبره مارکوس گوردن می یابید. شکاف گرد موجود بر روی ستون را بررسی کرده و متوجه شباهت آن با شکاف برج ناقوس شوید. پس بالا رفته و سنگ مقدس را بردارید و آن را در این شکاف جدید قرار دهید تا همه جا روشن شود. در همین زمان ورودی پشت سر شما بسته می شود. در بخش میانی مقبره چهارستون وجود دارد و یک کتاب قدیمی با یک معما در هر ستون قرار دارد.

 

معمای کتاب سمت چپ جلو: قابل رؤیت نیست اما قابل شنیدن است صحبت نمی کند مگر اینکه با آن صحبت کنید. پاسخ پژواک (ECHO) است. حروف آن را روی ستون مرتب کنید.

 

ستون سمت چپ عقبی: هر قدر بیشتر بردارید بزرگتر می شود. پاسخ آن گودال (HOLE) است.

 

ستون سمت راست عقبی: شهرهایی بدون خانه. رودخانه هایی بدون آب.جنگلهایی بدون درخت.پاسخ نقشه(Map)  است.

 

ستون سمت راست جلویی: وقتیکه خریداری شود سیاه است، وقتیکه استفاده شود قرمز است، وقتیکه دورانداخته شود خاکستری است. پاسخ زغال(COAL) است.

 

با دادن پاسخهای صحیح به این معماها ستونهای مربوط به آنها ناپدید می شوند و  و مقبره مارکوس گردن نمایان می گردد. در تابوت را کنار بزنید و دفترچه خاطرات مارکوس و اولین کلید مقدس را پیدا کنید.شمعدان بر زمین افتاده را بررسی کنید.در همین زمان موشی از کنار آن فرار می کند. برای بررسی محلی که موش به آنجا فرار کرد به آن سمت بروید تا به داخل گودالی سقوط کنید.

 

معادن

 

خود را در فضای کاملاً تاریکی می یابید. شیر فلکه جلوی تصویر را باز کنید. سپس اهرمها را در وضعیت ذیل قرار می دهید. اولین اهرم وسط، اهرم دوم به طرف پایین، اهرم سوم به طرف بالا و دکمه را بزنید. مولد برق فعال شده و معدن روشن می شود. سیم چین را از قفسه عقبی بردارید. سیمی مانع خروج شما از این بخش می شود. اگر می خواهید زنده بمانید به آن دست نزنید! مولد را خاموش کنید. (با استفاده از دکمه)  سیم را با انبردست ببرید. مجدداً مولد را روشن کنید. طناب را از زمین برداشته و به در نگاهی بیاندازید. متوجه می شوید که در قفل است و با کمی دقت متوجه می شوید کلید در طرف دیگر قفل می باشد. شبکه های توری روی در را با انبردست ببرید و کلید را بردارید. در را بازکرده و از اتاق خارج شوید. خود را در بخش دیگری می یابید. لباس اسکلت را از روی زمین بردارید. میله فلزی را نیز بین تل خاک پیدا می یابید. مسیر را به طرف چپ ادامه دهید تا به آسانسوری برسید که کار نمی کند. متوجه دریچه کوچکی در زیر یک بشکه می شوید. سعی کنید تا بشکه را به کنار بزنید. حرکت دادن آن کار ساده ای نیست بنابراین از میله فلزی استفاده و آن را سوراخ کنید. صبر کنید تا محتویات آن کاملاً خارج شود. سپس بشکه را کنار زده و سعی کنید تا دریچه را بلند کنید. انجام این کار ممکن نیست. بنابراین یک سر طناب را به آن بسته و سر دیگر آن را به واگن معدن می بندید. تلاش کنید تا واگن را هل بدهید. کار سختی است. با بررسی آن متوجه می شوید که ترمزهای آن فعال هستند. ترمز آن را غیر فعال کرده و آن را هل بدهید. به این ترتیب دریچه باز شده و مسیر منتهی به طبقات پایین تر مشخص می شود. به طبقه زیرین بروید. چیزجالبی پیدا نمی کنید. به طبقه پایین تر می روید و خود را در اتاق ماشینهای غیر فعال می یابید. جعبه تقسیم را در تاریکی پیدا می کنید و با استفاده از چاقو آن را باز کنید. با اتصال سیم ها به ترتیب سبز- قرمز و آبی و فشردن دکمه برق این بخش روشن می شود.

 

اسکلت روی زمین را بررسی کرده و کلید کوچکی را پیدا کنید. با این کلید قفسه سمت راستتان را بازکرده و مهمات، تپانچه و نقشه های مربوط به ماشینها را بردارید. دفترچه خاطرات را از روی میز برداشته و آن را مطالعه کنید. متوجه نکاتی درباره فاجعه ای در معدن می شوید. با نردبان دو طبقه بالاتر آمده و مسیر را به عقب برگردید. به ماشین بزرگی می رسید. با استفاده از نقشه های پنل کنترلی ماشین، آن را راه بیاندازید(کافی است نقشه را روی ماشین اعمال کنید). به اتاق کنترل برگشته و مکانی که بخار از آنجا نشت می کند را پیدا کنید. از نردبان بالارفته و به سراغ ماشین بزرگ بروید. لباس را با آب مرطوب کنید و به طبقه پایینی برگردید. لباس را در داخل حفره ایجاد شده فروکرده و با آن جلوی نشت بخار را بگیرید. ماشین نمی تواند با تمام ظرفیت کار کند. پس به فیوزهای آن نگاهی بیاندازید . یکی از آنها باید تعویض شود. می توانید آن را در جعبه تقسیم دو طبقه بالاتر پیدا کنید. سپس فیوز جدید را در ماشین قرار داده و با استفاده از صفحه کنترل سمت چپ دستگاه، آن را مجدداً فعال کنید با این کار آسانسور راه  می افتد. یک طبقه بالا رفته و دکمه آسانسور را بزنید. به این ترتیب خود را به بالا رسانده و در برابر خروجی ای قفل شده می یابید.برای باز کردن در تپانچه را پرکنید و قفل را هدف قرار بدهید. دقت داشته باشید دو تیر بیشتر ندارید. پس ابتدا قفل را کامل (با کلیک های چپ و راست) بررسی کرده و سپس شلیک کنید تا قفل با یک تیر شکسته شود. چون در بیرون تونل امکان مرگ است بهتر
است بازی را ذخیره کنید. مسیر مشخص است. از تونل خارج می شوید. در بیرون معدن به سرعت به گرگ شلیک و به قلعه بلک میرور بازگردید. با رابرت و ویکتوریا صحبت کنید و سپس برای خواب به اتاق تان بروید.